Renault Samsung SM5: třetí generace je venku

Renault Samsung začíná představovat svůj zcela nový vůz řady SM5. K nám se zřejmě nedostane, přesto stojí za pozornost.

Renault Samsung, čtvrtá největší jihokorejská automobilka, zveřejnila první snímky své horké novinky SM5. Ačkoli se má skrze 192 lokálních dealerství začít prodávat již koncem ledna, továrna si s podrobnostmi dává pěkně na čas. Již třetí generace tohoto velkého sedanu stojí tentokrát na základě Renaultu Laguny stávající generace, o pohon se však stará dvoulitrový zážehový čtyřválec Nissan doplněný šestistupňovou automatickou převodovkou. Záhy po náběhu výroby má být k dostání i vznětová pohonná jednotka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy této značky vám asi příliš povědomé nejsou, možná vás tedy překvapí informace o tom, že i z našich silnic známá SUV Renault Koleos jsou pro všechny trhy vyráběny právě továrnou Renault Samsung v jihokorejském Busanu. Koleos vycházející z techniky Nissanu Quashquai se na domácím trhu a v Asii prodává pod značkou Samsung QMX. Ta v současnosti nabízí i vozy SM7 (přepracovaný Nissan Teana) a SM3. Do roku 2005 vycházel z modelu Nissan Bluebird Sylphy, po faceliftu jej Nissan nabízel na některých trzích jako Almeru. Letos se SM3 dočkal nové generace, jež již vychází ze současného Renaultu Mégane. Dosavadní generace typu SM5 přitom vycházely z Nissanů Maxima a Teana.

Ale zpět k sedanu SM5. Jeho třetí generace se vyznačuje elegantní a sebevědomě tvarovanou karosérií a luxusně a bohatě vybaveným interiérem. Mezi pokrokové prvky patří adaptivní xenonové světlomety nebo plně elektricky ovládaná sedadla s vyhříváním a masáží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vývoj nového vozu probíhal přímo v Koreji, trval 36 měsíců a stál v přepočtu zhruba 340 milionů dolarů. Ceny dosud nebyly zveřejněny, ale proslýchá se, že by měl být nový SM5 levnější než jeho konkurentí ze stájí Hyundai a Kia.

Nejvyšší muž značky Renault Samsung Jean-Marie Hurtiger od novinky očekává pozvednutí image a nevylučuje její další export. Neočekáváme však, že by Renault dovolil jejich vývoz až do našich končin, kde má sám velmi dobrou pozici...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Samsung SM5
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků