Renault Samsung SM5: třetí generace je venku

Renault Samsung začíná představovat svůj zcela nový vůz řady SM5. K nám se zřejmě nedostane, přesto stojí za pozornost.

Renault Samsung, čtvrtá největší jihokorejská automobilka, zveřejnila první snímky své horké novinky SM5. Ačkoli se má skrze 192 lokálních dealerství začít prodávat již koncem ledna, továrna si s podrobnostmi dává pěkně na čas. Již třetí generace tohoto velkého sedanu stojí tentokrát na základě Renaultu Laguny stávající generace, o pohon se však stará dvoulitrový zážehový čtyřválec Nissan doplněný šestistupňovou automatickou převodovkou. Záhy po náběhu výroby má být k dostání i vznětová pohonná jednotka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy této značky vám asi příliš povědomé nejsou, možná vás tedy překvapí informace o tom, že i z našich silnic známá SUV Renault Koleos jsou pro všechny trhy vyráběny právě továrnou Renault Samsung v jihokorejském Busanu. Koleos vycházející z techniky Nissanu Quashquai se na domácím trhu a v Asii prodává pod značkou Samsung QMX. Ta v současnosti nabízí i vozy SM7 (přepracovaný Nissan Teana) a SM3. Do roku 2005 vycházel z modelu Nissan Bluebird Sylphy, po faceliftu jej Nissan nabízel na některých trzích jako Almeru. Letos se SM3 dočkal nové generace, jež již vychází ze současného Renaultu Mégane. Dosavadní generace typu SM5 přitom vycházely z Nissanů Maxima a Teana.

Ale zpět k sedanu SM5. Jeho třetí generace se vyznačuje elegantní a sebevědomě tvarovanou karosérií a luxusně a bohatě vybaveným interiérem. Mezi pokrokové prvky patří adaptivní xenonové světlomety nebo plně elektricky ovládaná sedadla s vyhříváním a masáží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vývoj nového vozu probíhal přímo v Koreji, trval 36 měsíců a stál v přepočtu zhruba 340 milionů dolarů. Ceny dosud nebyly zveřejněny, ale proslýchá se, že by měl být nový SM5 levnější než jeho konkurentí ze stájí Hyundai a Kia.

Nejvyšší muž značky Renault Samsung Jean-Marie Hurtiger od novinky očekává pozvednutí image a nevylučuje její další export. Neočekáváme však, že by Renault dovolil jejich vývoz až do našich končin, kde má sám velmi dobrou pozici...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Samsung SM5
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků