Renault Safrane: návrat ze zapomenutí

Renault se pokouší vzkřísit další zapomenuté jméno. Nový Safrane opět zabojuje o přízeň zákazníků, tentokrát však na jiném trhu.

Předtím, než si nový Safrane představíme, podívejme se ještě na jeho krátkou minulost. Kořeny tohoto modelu sahají přibližně do roku 1992, kdy nahradil prodejně úspěšný Renault 25. Safrane je svým poměrně konzervativním, ale i přesto elegantním vzhledem ukázkovým příkladem automobilového designu z devadesátých let. Zhruba dva roky před skončením produkce prošel tento model výrazným omlazením, které mu dovolilo chytnout „druhý dech“ pro boj s konkurencí. Nicméně to nestačilo a křivka prodejnosti začala prudce klesat, až byla v roce 2000 sériová produkce ukončena. Místo tohoto modelu zaujal v nabídkách místo kontroverzně vypadající model Vel Satis, který není zrovna prodejním hitem.

Z minulosti se však přesuňme zpět a z kusých dostupných informací si alespoň něco zmiňme. Nový Renault Safrane sdílí platformu s modely Samsung SM5 a Nissan Teana (Maxima), od nichž si „půjčil“ i většinu technických, ale i designových prvků a to zejména od prvního zmiňovaného. Nového Renaultu Safrane se ale v Evropě nedočkáme, protože vůz je primárně určen pro Střední východ. Zde bude nabízen samozřejmě i se šestiválcovým motorem a šestistupňovým automatem, takže lze předpokládat, že vůz udrží tempo s konkurencí.  Zda by se podobnému modelu dařilo i u nás necháme na posouzení marketingových odborníků Renaultu, ovšem možná by někdy stačilo méně experimentování se vzhledem a více zdokonalování techniky.

Safrane bude vyráběn v jihokorejském závodu Busan, jehož 80,1 procentním vlastníkem je Renault Group. Zde se vyrábějí i modely Samsung SM5 a SM7.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Safrane: okouzlil vás? Nechte si zajít chuť...
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků