Renault R-Space: pelmel-studie aneb Od sedanu po MPV

Samotná automobilka Renault tento nový koncept popisuje jako sportovní rodinné vozidlo kombinované s MPV. Každopádně jde o zajímavou studii, která svým stylistickým jazykem odpovídá prototypu Renault Captur, jinému konceptu z ženevského stánku. Na první pohled si na stroji R-Space všimneme jedenadvacetipalcových litých ráfků, panoramatické střechy, osvětlení z LED i zadních dveří otevíraných proti směru jízdy. Přední část interiéru se nese v poměrně reálném tónu, ale ta zadní je skutečnou zběsilostí: lavice je tvořena celkem z 27 miniaturních kvádrů s individuálním elektronickým řízením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani v tomto případě není studie Renault poháněna žádným elektromotorem, ale konvenční pohonnou jednotkou s vnitřním spalováním. Tentokrát jde o tříválcový „diesel“ s objemem 900 ccm, výkonem 110 koní (80 kW) a točivým momentem 160 Nm. V kombinaci s převodovkou EDC je údajně schopen rozjet Renault R-Space s pohotovostní hmotností 1 300 kg z klidu na 100 km/h za slušných 11 s a rozjet jej až na hranici 200 km/h. A spotřeba? Ta by se měla v kombinovaném provozu pohybovat okolo hladiny 3,7 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků