Renault připravuje rychlý kompakt s elektrickým pohonem

Podle vyjádření automobilky Renault se v prodejích výkonný kompaktní hatchback s pohonem na elektřinu objeví již na počátku roku 2013.

Stroj s pracovním názvem „elektrické Gordini“ bude vycházet ze studie Renault Zoe představené letos v Paříži. O jeho pohon se zřejmě postará modifikovaná pohonná jednotka Nissanu Leaf s výkonem až 136 koní (100 kW).Samotný subkompakt Zoe se ale začne ve své standardní podobě prodávat již v roce 2012 a bude osazen elektromotorem s výkonem 80 koní (59 kW) převzatým z modelu Kanylo ZE.

Pozoruhodné je, že Matthieu Tenenbaum, šéf programu Renault EV, slibuje, že rozdíl v normovaných dojezdech na jedno nabití by měl být u Zoe i „elektrického Gordini“ podobný. Aby také ne, elektromobil bude mít prakticky stejný dojezd při pomalé jízdě ať už bude vybaven motorem s 50, nebo 200 kW. Běda však, jak výkon silnějšího motoru využijete... Sluší se též dodat, že akční rádius obou verzí bude tak jako tak podobně bídný, neboť do vozu velikosti Renaultu Zoe se akumulátory zajišťující větší než malý dojezd prostě nevejdou...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Zoe v podobě, v jaké debutoval letos v Paříži
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků