Renault plánuje zavedení čtvrté, luxusní značky Initiale Paris

Jméno Initiale se u Renaultu objevilo prvně jako jméno zásadní koncepční studie z roku 1995, nyní by se mohlo stát odpovědí na „podznačku“ DS konkurenčního Citroënu.

Do značné míry revoluční studie Renault Initiale ovlivnila na desítky let dopředu vyšší sféry modelové palety automobilky značky Renault, která se tohoto nezdařilého stigmatu prakticky nezbavila dodnes. Z konceptu Initiale se záhy vyvinuly studie Vel Satis a Avantime, jež záhy vstoupily do sériové produkce.

Sportovní auta | Byznys | Renault

Renault: šance na oživení značky Alpine je minimálně 50%

Veřejnost jejich svéráz neakceptovala, takže stopy konceptu Initiale nacházíme alespoň ve výbavových stupních těch Renaultů, které se prodávají. Ale nyní to vypadá, že jméno Initiale čeká návrat na výsluní: sousloví Initiale Paris se totiž podle zákulisních informací má stát samostatnou značkou, která paletu podznaček koncernu Renault rozšíří na čtyři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původní studie Renault Initiale z roku 1995 

V současnosti Renault používá své jméno pro velkoprodukční modely a rumunskou Dacii pro vysloveně ekonomické (rozuměj primitivní) vozy, přičemž záhy má přibýt vzkříšené jméno Alpine pro sportovní modely a Initiale Paris pro luxusně střižené typy. A jejich stěžejním působištěm se má stát zejména bouřlivě bující čínský trh.

Testy | Renault

Test Renault Vel Satis: nezdařená revoluce

Již na počátku tohoto roku jsme zachytili zvěsti o tom, že Renault plánuje využít podlahové plošiny stávajícího modelu Mercedes-Benz E-Class pro své velké modely, jež si jaksi podélnou zástavbu pohonné jednotky s pohonem zadních kol vyžadují, přičemž karoserie i její interiéry mají být dílem stylistů Renaultu.

Přístup Renaultu k podvozku současného Mercedesu E-Class by mohl být dále usnadněn tím, že značka Mercedes-Benz připravuje pro další generace zcela novou, „modulární“ podlahovou plošinu. Na ní nejprve příští rok vyjede Mercedes řady C a další typy včetně E-Class budou následovat.

Mercedes-Benz | Premiéry | Užitková auta

Mercedes-Benz Citan: Kangoo na německý způsob

Připomeňme, že značky Mercedes-Benz a Renault již v současnosti čile spolupracují. Například nová lehká dodávka Mercedes-Benz Citan je pouze mírně upraveným typem Renault Kangoo a kompaktní osobní modely Mercedes-Benz A-Class a B-Class využívají vznětové motory Renault 1,5 dCi. Navíc se proslýchá, že nový Smart ForFour bude technicky vycházet z příští generace Renaultu Twingo.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků