Renault plánuje zavedení čtvrté, luxusní značky Initiale Paris

Jméno Initiale se u Renaultu objevilo prvně jako jméno zásadní koncepční studie z roku 1995, nyní by se mohlo stát odpovědí na „podznačku“ DS konkurenčního Citroënu.

Do značné míry revoluční studie Renault Initiale ovlivnila na desítky let dopředu vyšší sféry modelové palety automobilky značky Renault, která se tohoto nezdařilého stigmatu prakticky nezbavila dodnes. Z konceptu Initiale se záhy vyvinuly studie Vel Satis a Avantime, jež záhy vstoupily do sériové produkce.

Sportovní auta | Byznys | Renault

Renault: šance na oživení značky Alpine je minimálně 50%

Veřejnost jejich svéráz neakceptovala, takže stopy konceptu Initiale nacházíme alespoň ve výbavových stupních těch Renaultů, které se prodávají. Ale nyní to vypadá, že jméno Initiale čeká návrat na výsluní: sousloví Initiale Paris se totiž podle zákulisních informací má stát samostatnou značkou, která paletu podznaček koncernu Renault rozšíří na čtyři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původní studie Renault Initiale z roku 1995 

V současnosti Renault používá své jméno pro velkoprodukční modely a rumunskou Dacii pro vysloveně ekonomické (rozuměj primitivní) vozy, přičemž záhy má přibýt vzkříšené jméno Alpine pro sportovní modely a Initiale Paris pro luxusně střižené typy. A jejich stěžejním působištěm se má stát zejména bouřlivě bující čínský trh.

Testy | Renault

Test Renault Vel Satis: nezdařená revoluce

Již na počátku tohoto roku jsme zachytili zvěsti o tom, že Renault plánuje využít podlahové plošiny stávajícího modelu Mercedes-Benz E-Class pro své velké modely, jež si jaksi podélnou zástavbu pohonné jednotky s pohonem zadních kol vyžadují, přičemž karoserie i její interiéry mají být dílem stylistů Renaultu.

Přístup Renaultu k podvozku současného Mercedesu E-Class by mohl být dále usnadněn tím, že značka Mercedes-Benz připravuje pro další generace zcela novou, „modulární“ podlahovou plošinu. Na ní nejprve příští rok vyjede Mercedes řady C a další typy včetně E-Class budou následovat.

Užitková auta | Premiéry | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Citan: Kangoo na německý způsob

Připomeňme, že značky Mercedes-Benz a Renault již v současnosti čile spolupracují. Například nová lehká dodávka Mercedes-Benz Citan je pouze mírně upraveným typem Renault Kangoo a kompaktní osobní modely Mercedes-Benz A-Class a B-Class využívají vznětové motory Renault 1,5 dCi. Navíc se proslýchá, že nový Smart ForFour bude technicky vycházet z příští generace Renaultu Twingo.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků