Renault plánuje ročně vyrobit přes 10 000 elektromobilů

Francouzská automobilka Renault ohlásila, že se do roku 2015 plánuje plně přizpůsobit podmínkám, které by měl trh v té době vyžadovat. Jelikož nikdo nepochybuje o úspěšnosti hybridů a vozidel na elektrický pohon, automobilka se chce realizovat právě v této sféře.

Součástí strategických plánů automobilky, je vyrábět přes 10 000 elektromobilů ročně, tedy vozidel, které ke svému pohonu budou využívat pouze elektromotor. Tyto vozy pak budou pro svoje jízdní vlastnosti určeny především pro městský provoz. Již za necelé tři roky se má na trhu objevit model Clio, který bude disponovat pouze elektromotorem. Další modely, třeba Megane nebo Kangoo by měly být dostupný v „elektrické verzi“ v průběhu dalších let.

Do doby prvního vozu tohoto typu se však návrháři budou muset popasovat s cenou baterii a dalších komponentů, které elektrický pohon vyžaduje a které dnes nejsou zcela dokonalé.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 120 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků