Renault plánuje ročně vyrobit přes 10 000 elektromobilů

Francouzská automobilka Renault ohlásila, že se do roku 2015 plánuje plně přizpůsobit podmínkám, které by měl trh v té době vyžadovat. Jelikož nikdo nepochybuje o úspěšnosti hybridů a vozidel na elektrický pohon, automobilka se chce realizovat právě v této sféře.

Součástí strategických plánů automobilky, je vyrábět přes 10 000 elektromobilů ročně, tedy vozidel, které ke svému pohonu budou využívat pouze elektromotor. Tyto vozy pak budou pro svoje jízdní vlastnosti určeny především pro městský provoz. Již za necelé tři roky se má na trhu objevit model Clio, který bude disponovat pouze elektromotorem. Další modely, třeba Megane nebo Kangoo by měly být dostupný v „elektrické verzi“ v průběhu dalších let.

Do doby prvního vozu tohoto typu se však návrháři budou muset popasovat s cenou baterii a dalších komponentů, které elektrický pohon vyžaduje a které dnes nejsou zcela dokonalé.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 51 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků