Renault otevřel továrnu v Maroku. Proudit odtud budou levná auta

15 komentářů

Duch
29. února • 19:09

bohuzial mam tu cest byt tu pritomny a vidiet tu "produkciu" na vlastne oci. lacna pracovna sila znamena banda mumakov stiahnutych z ulice, ktori ani len netusia o co tam ide. jak operatori, tak udrzba. pod vedenim francuzskeho kindermenezmentu je to cele jeden velky chaos. ziadna organizacia, lava ruka nevie co robi prava, kazdy sa stara len o svoje a to jedine dolezite su cisla, pocty kusov denne. efektivita a kvalita, to vobec nikoho nezaujima. ak vam mozem poradit, renault made in morocco nekupujte, viac sa oplati bicykel alebo nove boty ;-)

st
14. února • 11:38

Snižte cenu práce. Pak firmy nebudou mít důvod přenášet výrobu do jiných teritorií. Lidé chtějí levné věci, tak se firmy nejen za automobilové branže se jim snaží stůj co stůj dodat.

cena práce
14. února • 12:09

Tak fajn ,dám ti mzdu ve výši 1/4 v automobilovém průmyslu u nás, tuhle výši deklarovali frantíci v Maroku, což činí nějakých 8000 Kč hrubého podle mezd ve škodovce, a makej na lince jako mourovatý. Oni tam mají jiné životní náklady, nejde to srovnávat. S takovou mzdou bys u nás zdechnul hlady, na Marocké poměry je to královská mzda.

Fantomas
14. února • 18:08

Cena práce je součet všech finančních nákladů na zaměstnance, tedy nejen výplata, ale hlavně to, kolik musí zaměstnavatel za každého zaměstnance platit státu. A protože stát chce pořád víc, tak je práce pořád dražší a dražší a tak firmy logicky jdou tam, kde je cena práce nižší. Jenže to je zase průšvih pro nás, protože přibývá nezaměstnaných, tedy stoupají státní výdaje a tak stát zase bude chtít víc od pracujících a opět zdraží práci. A tak pořád dokola. Taková spirála vedoucí do pr..le.
Snižte cenu práce tedy neznamená snižte výplaty, ale snižte odvody za každého zaměstnance. Práce bude levnější a zaměstnavatel si bude moct dovolit buď víc zaměstnanců, nebo zvýšit mzdy. A nikoho to nebude nutit stěhovat výrobu jinam.

puk123
13. února • 9:53

Baťa stavěl továrny v Africe už dávno.

legnaw
12. února • 19:36

v maroku renó lodgy, v rumunsku dačija lodgy...
... a pak sklari nemaji co zrat

Fantomas
12. února • 17:24

No, to je teda řešení, odstěhovat výrobu. Když to takhle udělají všichni, tak kdo potom ty jejich levný umělohmotný krabice bude kupovat?
Přidám citaci z jednoho článku:
Toho dne se Joe Smith vzbudil brzy, neboť jeho budík Made in Japan byl nastaven na šestou hodinu. Zatímco se v hrníčku Made in China začínala vařit voda, oholil se elektrickým strojkem Made in Hongkong, navlékl si košili Made in Sri Lanka, značkové džíny Made in Singapur a tenisky Made in Korea. Poté, co si na své nové elektrické pánví Made in India připravil snídani, usedl ke stolu se svou kalkulačkou Made in Mexico, aby si spočítal, kolik může dnes utratit. Když si srovnal čas na svých hodinkách Made in Tchajwan s časovým signálem z rádia Made in India, nasedl do vozu Made in Germany a pokračoval v hledání nějaké dobře placené práce v Americe....
Na konci dalšího marného a neradostného dne se Joe rozhodl trošku si odpočinout. Vklouzl do sandálů Made in Brasil, nalil si sklenici vína Made in France a pustil televizi Made in Indonesia. A přemýšlel, proč se mu nedaří najít dobře placenou práci v … Americe...A český dodatek:
Toho dne se český Honza probudil brzy, otevřel si pivo, dříve český PRAZDOJ, do sklenice …dříve KAVALIER, zapálil si cigaretu indickými zápalkami SOLO SUŠICE a protože měl po opici z předchozího dne, ochutnal indickou okurku ZNOJMIA. Upadl, zarazil si střep do ruky, v nemocnici ho operovali skalpelem z indické chirurgické ocele POLDI a na doléčení ho poslali do ruských lázní Karlovy Vary.
V ruských lázních Karlovy Vary jej prohlédne slovenský lékař, ukrajinská sestřička mu vydá rozpis léčebné kůry a svou první proceduru podstoupí u Vietnamské terapeutky Nguyen Tsi Binh. …

Karlos
12. února • 19:24

Právě že to bude tak levné,že si to bude moci dovolit každá socka.

Fantomas
12. února • 20:07

To myslíš vážně?

Karlos
12. února • 21:56

Po Rumunech a Turcích Maročani,to si rencek s kvalitou hodně "polepší".

Fantomas
12. února • 23:04

Tohle přece vůbec není o kvalitě ale o tom, že když bude v Evropě obecně klesat výroba, bude taky klesat koupěschopnost obyvatel a tedy odbyt zboží. Evropa bude chudnout, nezaměstnaných přibývat, daně růst a žádné levnější zboží to nezachrání (naopak to ještě zhorší, protože je to zahraniční zboží a jde tedy o další odliv peněz).
No a představa, že ta auta budou tak levná, že si je bude moct dovolit každý, je nesmysl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
13. února • 9:11

Já to vidím přesně opačně. Evropané vyvinuli auto, technologii výroby, postavili továrnu, výrobní linky, budou výrobky prodávat (se ziskem) a částečně pracovat i na místě. Dělnící dostanou doma práci na slušné domácí úrovni. Řešení č.1.Řešení 2 je postavit továrnu v Evropě a najmout imigranty za minimální evropskou mzdu. Část zisku tak dostanou obchodníci s pracovní silou a auta budou dražší. Samotná imigrace přináší další problémy.Řešení 3. Na severu Afriky postaví automobilky Číňané. Budou vyrábět v Africe a prodávat i v Evropě a ta z toho krom levných šuntů nebude mít vůbec nic.P.S. Suroviny se stejně musejí dovážet i do Evropy a ze severní Afriky se dobře budou auta převážet na lodích. I Švédská vláda pochopila, že nemá význam dotovat doma montovnu GM.

Fantomas
13. února • 15:53

Jestli jsem pochopil článek správně, tak klesá odbyt a rozmlsané automobilky hledají řešení. Ale proč ten odbyt klesá? Podle mě jednak je nasycený trh (v posledních pár letech vyrostlo několik nových továren chrlících stovky tisíc aut, jen u nás jsou to dvě - Kolín a Nošovice, dohromady o 500 tisíc aut ročně víc. A nelze vyrábět aut stále víc a víc) a klesá koupěschopnost obyvatel.
Jak tyhle dva problémy vyřeší vybudování dalších nových továren na auta, když zákazníci nejsou ani teď? To jako pak budou?

Karlos
13. února • 19:58

Někdo auta umí a i předražené Nošovice nestíhají vyrábět,někdo to neumí a tak prodeje honí cenovkou,Renault pro chudáky dovoz z Afriky,to lepší z Koreje.Jestli pár Francouzů nemá práci a koho to zajímá?

Fantomas
13. února • 21:57

Dnes pár Francouzů, zítra pár Němců, pozítří třeba vy ;-)

Doporučujeme

Články odjinud