Renault otevřel továrnu v Maroku. Proudit odtud budou levná auta

Renault otevřel novou továrnu v Maroku. Chce v ní vyrábět levné vozy a s jejich pomocí se vyrovnat s všeobecným propadem poptávky po automobilech v Evropě, kde lidé žádají co nejjednodušší auta, napsala agentura Reuters.

Továrna, kde prvotní investice byla asi 600 milionů eur (15 miliard korun), má zpočátku vyrábět 150 tisíc až 170 tisíc vozů ročně. Po zavedení druhé montážní linky by se od roku 2013 měla kapacita zdvojnásobit. Platy zaměstnanců by neměly dosahovat ani čtvrtiny minimálního platu ve Francii.

Renault v ní bude v současné době zaměstnávat asi 2 tisíce dělníků, počítá se však s tím, že časem jejich počet stoupne na 6 tisíc. Jejich průměrný měsíční plat bude asi 250 eur (asi 6300 korun).

Klepněte pro větší obrázek
Továrna nedaleko města Tanger zabírá plochu 300 hektarů a podle serveru BBC je největší takovou výrobnou v severní Africe. 

Minivan Lodgy bude první vůz, který bude v nové továrně vyráběn. V základní verzi bude stát méně než 10 tisíc eur (250 tisíc korun), tedy ani ne polovinu ceny, za kterou se ve Francii prodávají konkurenční vozy jako Touran od Volkswagenu.

Do severní Afriky míří i další automobilky

Podle Reuters hrozí, že Renault, kde Francie coby největší akcionář vlastní 15 procent akcií, otevřením továrny několik týdnů před prezidentskými volbami ve Francii vyvolá debatu o pracovních příležitostech v zemi.

Francouzský prezident Nicolas Sarkozy, který bude podle všeho usilovat o znovuzvolení, přitom již dříve apeloval na podniky, aby ve Francii zachovaly pracovní příležitosti. Kroky Renaultu kritizovali někteří politici ve Francii, kde je nyní míra nezaměstnanosti nejvyšší za 12 let.

Šéf Renaultu Carlos Ghosn v médiích řekl, že možnost vybudovat podobnou továrnu v západní Evropě ani nevyvstala. „To by se neslučovalo s konceptem nízkonákladových vozů,“ dodal. Podle Reuters sdělil, že Renault je otevřen možnosti postavit továrnu i v Alžírsku a jednání v této věci pokračuje.

Podle BBC se továrna nachází u Tangeru v takzvané volné zóně, která výrobcům nabízí daňové výhody. Vlastní výrobny nedaleko továrny Renaultu chtějí podle stejného zdroje otevřít další výrobci jako Ford nebo automobilky z Číny a Indie.

Zdroj: E15.cz

 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků