Renault Ondelios: vize úsporného luxusu

(+video) Renault se na Pařížském autosalonu chce předvést v tom nejlepším světle. Jednou z jeho novinek bude studie Ondelios.

Když už automobilka Renault přijde s nějakým odvážnějším konceptem, tak to rozhodně stojí za to, vzpomeňme si třeba na futuristické studie nesoucí názvy Talisman, Argos nebo koncept Fluence z roku 2004. Designéři automobilky obvykle při vývoji konceptů dost popustí uzdu své fantazii a pak je opravdu na co koukat. Do sériové výroby se ale mnohokrát nedostanou zajímavé prvky, které by si v nějakém tom sériovém modelu bez problémů své místo našly, a to zcela z neznámých důvodů. Jasným příkladem může být třeba koncept modelu Koleos, který nebyl mimořádně futuristický a jeho vzhled by bez dalších úprav slušel i sériové vyráběnému vozu. Bohužel po upravení vzhledu sériové podoby se z Koleosu stalo v podstatě jen tuctové a nevýrazné SUV. Neodbíhejme však příliš od původního tématu a pojďme se podívat, jak si automobilka představuje spojení luxusu a úspornosti právé nyní.

V expozici automobilky objevíme letos kromě několika dalších novinek i koncept s názvem Ondelios, jež svými rozměry zapadá do kategorie CUV nebo-li Crossover. 4,8 metru dlouhý a 1,6 metru vysoký Ondelios má nést všechny prvky luxusního vozidla budoucnosti, čemuž se podřizuje nejen futuristický vzhled, ale i luxusně vypadající osvětlení, chromové prvky a v podstatě celkové provedení vozu. Podle slov hlavního vývojáře byl koncept navržen tak, aby posádce nabídl pocit, že se nacházejí v jakémsi „cestovním křižníku“, nečekejte tedy žádné oslnivé zrychlení, nebo dynamické chování motoru, vůz je zkrátka nejvhodnější pro poklidnou a pohodlnou jízdu. Speciálně tvarovaná kabina vozu je uzpůsobena tak, aby se zde své místo našli čtyři lidé, přičemž každý z nich bude mít k dispozici obrazovku napojenou na multimediální systém vyvinutý společností Samsung. Do ergonomicky přizpůsobeného interiéru se dá dostat pouhým stlačením tlačítka sloužícího na vyklopení velkých křídlových dveří.

Design vozu musí každý posoudit sám, ale snad každému je už nyní jasné, že vůz podobného zevnějšku se v běžném provozu objeví jen stěží. Pojďme se tedy podívat na pohonné ústrojí, které je rozhodně bližší dnešním konvencím. Pod kapotou této studie najdeme dvoulitrový turbodiesel dCi s výkonem 205 koní, kterému při pohonu může sekundovat i dvojice elektromotorů s výkonem 20 kW napájených z energie „nasbírané” při brzdění. Aby toho nebylo málo, ve voze je k dispozici ještě Lithio-Iontová baterie. I navzdory svým rozměrům ale nabízí Ondelios celkem slušnou akceleraci, na zrychlení z nuly na stovku mu stačí 7,8 vteřiny. Ještě překvapivější je udávaná kombinovaná spotřeba, která činí pouhých 4,5l/100 km, zbývá už jenom dodat, že Ondelios vyprodukuje 120 gramů emisí CO2 na kilometr.   

Automobilka nás kromě fotografii obdařila i oficiálním videem, které zachycuje všechny podstatné detaily tohoto futuristického konceptu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Ondelios 
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků