Renault Ondelios: vize úsporného luxusu

(+video) Renault se na Pařížském autosalonu chce předvést v tom nejlepším světle. Jednou z jeho novinek bude studie Ondelios.

Když už automobilka Renault přijde s nějakým odvážnějším konceptem, tak to rozhodně stojí za to, vzpomeňme si třeba na futuristické studie nesoucí názvy Talisman, Argos nebo koncept Fluence z roku 2004. Designéři automobilky obvykle při vývoji konceptů dost popustí uzdu své fantazii a pak je opravdu na co koukat. Do sériové výroby se ale mnohokrát nedostanou zajímavé prvky, které by si v nějakém tom sériovém modelu bez problémů své místo našly, a to zcela z neznámých důvodů. Jasným příkladem může být třeba koncept modelu Koleos, který nebyl mimořádně futuristický a jeho vzhled by bez dalších úprav slušel i sériové vyráběnému vozu. Bohužel po upravení vzhledu sériové podoby se z Koleosu stalo v podstatě jen tuctové a nevýrazné SUV. Neodbíhejme však příliš od původního tématu a pojďme se podívat, jak si automobilka představuje spojení luxusu a úspornosti právé nyní.

V expozici automobilky objevíme letos kromě několika dalších novinek i koncept s názvem Ondelios, jež svými rozměry zapadá do kategorie CUV nebo-li Crossover. 4,8 metru dlouhý a 1,6 metru vysoký Ondelios má nést všechny prvky luxusního vozidla budoucnosti, čemuž se podřizuje nejen futuristický vzhled, ale i luxusně vypadající osvětlení, chromové prvky a v podstatě celkové provedení vozu. Podle slov hlavního vývojáře byl koncept navržen tak, aby posádce nabídl pocit, že se nacházejí v jakémsi „cestovním křižníku“, nečekejte tedy žádné oslnivé zrychlení, nebo dynamické chování motoru, vůz je zkrátka nejvhodnější pro poklidnou a pohodlnou jízdu. Speciálně tvarovaná kabina vozu je uzpůsobena tak, aby se zde své místo našli čtyři lidé, přičemž každý z nich bude mít k dispozici obrazovku napojenou na multimediální systém vyvinutý společností Samsung. Do ergonomicky přizpůsobeného interiéru se dá dostat pouhým stlačením tlačítka sloužícího na vyklopení velkých křídlových dveří.

Design vozu musí každý posoudit sám, ale snad každému je už nyní jasné, že vůz podobného zevnějšku se v běžném provozu objeví jen stěží. Pojďme se tedy podívat na pohonné ústrojí, které je rozhodně bližší dnešním konvencím. Pod kapotou této studie najdeme dvoulitrový turbodiesel dCi s výkonem 205 koní, kterému při pohonu může sekundovat i dvojice elektromotorů s výkonem 20 kW napájených z energie „nasbírané” při brzdění. Aby toho nebylo málo, ve voze je k dispozici ještě Lithio-Iontová baterie. I navzdory svým rozměrům ale nabízí Ondelios celkem slušnou akceleraci, na zrychlení z nuly na stovku mu stačí 7,8 vteřiny. Ještě překvapivější je udávaná kombinovaná spotřeba, která činí pouhých 4,5l/100 km, zbývá už jenom dodat, že Ondelios vyprodukuje 120 gramů emisí CO2 na kilometr.   

Automobilka nás kromě fotografii obdařila i oficiálním videem, které zachycuje všechny podstatné detaily tohoto futuristického konceptu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Ondelios 
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků