Renault-Nissan chce odkoupit část Mitsubishi, dohoda vyjde na miliardy

Skupina Renault-Nissan je blízko obchodu, díky kterému se za více než 53 miliard korun stane spoluvlastníkem japonského Mitsubishi.

Už na pařížském autosalonu oznámil Carlos Ghosn, generální ředitel skupiny Renault-Nissan, že se chystá obchod za několik miliard. A pokud skutečně proběhne, oznámí to výrobce i s konkrétnějšími informacemi o budoucích plánech.

Byznys | Renault | Názory | Nissan | Lada

Ghosn vykročil do Ruska ve stopách Napoleona, stal se šéfem AvtoVAZu

„Nejedná se o dohodu, kterou schválíme a pak budeme přemýšlet, co společně můžeme vytvořit,“ řekl Ghosn (na snímku). „V den, kdy bude celá věc oficiální, oznámíme i podrobnější informace. Ale bude to velké. Bude to masivní spolupráce mezi Nissanem a Mitsubishi a významné to může být i pro Renault.“

Byznys | Renault | Názory | Nissan

Muž, který zachránil alianci Renault-Nissan, promluvil o skandálu

I když tento obchod zatím není oficiální, Ghosn už prozradil, že by Mitsubishi rád viděl jako součást skupiny Renault-Nissan. Spolupráce by mohla pomoci hned v několika odvětvích, například s vývojem vozidel či výzkumem a vývojem prodejů. „Víme, jaký je potenciál Mitsubishi a co pro nás jejich připojení k naší skupině může ze strategického hlediska znamenat,“ dodal Ghosn.

Skupina Renault-Nissan má u Mitsubishi získat podíl 34 % a celá tato dohoda přijde společnost na více než 53,3 miliard korun.

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků