Renault-Nissan chce odkoupit část Mitsubishi, dohoda vyjde na miliardy

Skupina Renault-Nissan je blízko obchodu, díky kterému se za více než 53 miliard korun stane spoluvlastníkem japonského Mitsubishi.

Už na pařížském autosalonu oznámil Carlos Ghosn, generální ředitel skupiny Renault-Nissan, že se chystá obchod za několik miliard. A pokud skutečně proběhne, oznámí to výrobce i s konkrétnějšími informacemi o budoucích plánech.

Byznys | Renault | Nissan | Názory | Lada

Ghosn vykročil do Ruska ve stopách Napoleona, stal se šéfem AvtoVAZu

„Nejedná se o dohodu, kterou schválíme a pak budeme přemýšlet, co společně můžeme vytvořit,“ řekl Ghosn (na snímku). „V den, kdy bude celá věc oficiální, oznámíme i podrobnější informace. Ale bude to velké. Bude to masivní spolupráce mezi Nissanem a Mitsubishi a významné to může být i pro Renault.“

Byznys | Renault | Nissan | Názory

Muž, který zachránil alianci Renault-Nissan, promluvil o skandálu

I když tento obchod zatím není oficiální, Ghosn už prozradil, že by Mitsubishi rád viděl jako součást skupiny Renault-Nissan. Spolupráce by mohla pomoci hned v několika odvětvích, například s vývojem vozidel či výzkumem a vývojem prodejů. „Víme, jaký je potenciál Mitsubishi a co pro nás jejich připojení k naší skupině může ze strategického hlediska znamenat,“ dodal Ghosn.

Skupina Renault-Nissan má u Mitsubishi získat podíl 34 % a celá tato dohoda přijde společnost na více než 53,3 miliard korun.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků