Renault-Nissan chce odkoupit část Mitsubishi, dohoda vyjde na miliardy

Skupina Renault-Nissan je blízko obchodu, díky kterému se za více než 53 miliard korun stane spoluvlastníkem japonského Mitsubishi.

Už na pařížském autosalonu oznámil Carlos Ghosn, generální ředitel skupiny Renault-Nissan, že se chystá obchod za několik miliard. A pokud skutečně proběhne, oznámí to výrobce i s konkrétnějšími informacemi o budoucích plánech.

Byznys | Renault | Nissan | Názory | Lada

Ghosn vykročil do Ruska ve stopách Napoleona, stal se šéfem AvtoVAZu

„Nejedná se o dohodu, kterou schválíme a pak budeme přemýšlet, co společně můžeme vytvořit,“ řekl Ghosn (na snímku). „V den, kdy bude celá věc oficiální, oznámíme i podrobnější informace. Ale bude to velké. Bude to masivní spolupráce mezi Nissanem a Mitsubishi a významné to může být i pro Renault.“

Byznys | Renault | Nissan | Názory

Muž, který zachránil alianci Renault-Nissan, promluvil o skandálu

I když tento obchod zatím není oficiální, Ghosn už prozradil, že by Mitsubishi rád viděl jako součást skupiny Renault-Nissan. Spolupráce by mohla pomoci hned v několika odvětvích, například s vývojem vozidel či výzkumem a vývojem prodejů. „Víme, jaký je potenciál Mitsubishi a co pro nás jejich připojení k naší skupině může ze strategického hlediska znamenat,“ dodal Ghosn.

Skupina Renault-Nissan má u Mitsubishi získat podíl 34 % a celá tato dohoda přijde společnost na více než 53,3 miliard korun.

Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2006
Stav: 158 570 km
Cena: 35 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 324 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 129 010 km
Cena: 138 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek