Renault Next Two jede zcela sám, zatím alespoň při rychlostech do 30 km/h

Značka Renault představuje novou studii elektromobilu Renault Next Two. Vyniká zejména soustavou umožňující samočinné řízení.

Novinka vychází z koncepční studie elektromobilu Renault Zoe, jež se vůbec prvně veřejnosti představila již na pařížském autosalonu v roce 2010. Má jít o „předobraz samostatně fungujícího elektromobilu Renault pro rok 2020“, a právě systém automatického řízení je tím nejzajímavějším, co projekt Next Two přináší. Samočinné řízení automobilu je jen přirozeným směrem, kterým se ubírá rozšiřující se nabídka propracovaných bezpečnostních a asistenčních systémů sériových vozů, připomeňme aktuální projekty Volvo Drive Me nebo Nissan Leaf AD.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Next Two: další z náznaků nástupu automobilů se samočinným řízením

Renault Next Two je osazen soustavou čidel a kamer zajišťujících orientaci vozu v okolním prostředí, zpracované informace se pak v podobě povelů přenášejí do ovládání řízení, pohonné jednotky a brzdového systému. Nový Renault Next Two má být schopen samostatného pohybu až do rychlosti 30 km/h, přičemž se nemusí spoléhat na žádnou periferní infrastrukturu.

Není tedy snad ani divu, že je vůz schopen také samočinného parkování, jež má mimochodem nabídnout už letos nové Volvo XC90. Kromě toho nabídne Renault Next Two také vysokorychlostní připojení k internetu s informacemi navigace v reálném čase, výsuvný head-up displej nebo „chytré sedadlo“ schopné přizpůsobit se postavě řidiče. Když auto zrovna pojede samo, můžete se věnovat třeba sledování filmů, zpravodajství nebo se zúčastnit videokonference.

Co se samočinného řízení týče, zůstává otázkou, do jaké míry konstruktéři Renaultu využívají technologií projektu Nissan Leaf AD

Předchozí KAPITOLY Následující
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků