Renault Next Two jede zcela sám, zatím alespoň při rychlostech do 30 km/h

Značka Renault představuje novou studii elektromobilu Renault Next Two. Vyniká zejména soustavou umožňující samočinné řízení.

Novinka vychází z koncepční studie elektromobilu Renault Zoe, jež se vůbec prvně veřejnosti představila již na pařížském autosalonu v roce 2010. Má jít o „předobraz samostatně fungujícího elektromobilu Renault pro rok 2020“, a právě systém automatického řízení je tím nejzajímavějším, co projekt Next Two přináší. Samočinné řízení automobilu je jen přirozeným směrem, kterým se ubírá rozšiřující se nabídka propracovaných bezpečnostních a asistenčních systémů sériových vozů, připomeňme aktuální projekty Volvo Drive Me nebo Nissan Leaf AD.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Next Two: další z náznaků nástupu automobilů se samočinným řízením

Renault Next Two je osazen soustavou čidel a kamer zajišťujících orientaci vozu v okolním prostředí, zpracované informace se pak v podobě povelů přenášejí do ovládání řízení, pohonné jednotky a brzdového systému. Nový Renault Next Two má být schopen samostatného pohybu až do rychlosti 30 km/h, přičemž se nemusí spoléhat na žádnou periferní infrastrukturu.

Není tedy snad ani divu, že je vůz schopen také samočinného parkování, jež má mimochodem nabídnout už letos nové Volvo XC90. Kromě toho nabídne Renault Next Two také vysokorychlostní připojení k internetu s informacemi navigace v reálném čase, výsuvný head-up displej nebo „chytré sedadlo“ schopné přizpůsobit se postavě řidiče. Když auto zrovna pojede samo, můžete se věnovat třeba sledování filmů, zpravodajství nebo se zúčastnit videokonference.

Co se samočinného řízení týče, zůstává otázkou, do jaké míry konstruktéři Renaultu využívají technologií projektu Nissan Leaf AD

Předchozí KAPITOLY Následující
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků