Renault Mégane Trophy: sportovní elegance

Tento kousek se Renaultu rozhodně podařil. Představený Mégane Coupé Trophy vypadá skvěle, vždyť posuďte sami.

Mégane Coupé se po představení setkal ve světě s velmi pozitivními ohlasy. Co se týká jeho závodní verze, která je předzvěstí okruhového nasazení, nemohlo to dopadnut jinak. V Paříží automobilka představila speciál se jménem Trophy, který splnil všechna očekávání.

Pod karoserii z kompozitních materiálů se ukrývá šestiválcové srdce o objemu 3,5 litru, pocházející z Nissanu 350Z. Ten je uložen uprostřed a pohání zadní kola. Výkon se na ně přenáší skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Podvozek je plně stavitelný a 18“ kola obouvají slicky od Michelinu.

Výkon motoru ale není sériový a byl zvýšen na 360 koní. Oproti předchozímu Méganu Trophy se podařil zvýšit přítlak o cca 20 % a zároveň snížit odpor vzduchu o 15 %. To je bezesporu výsledek pozoruhodný.

Dle slov oddělení Renault Sport může tento vůz směle konkurovat strojům jako Porsche 911 GT3, toto prohlášení by se však mělo pravděpodobně (i kvůli podstatně nižšímu výkonu) brát s řádnou dávkou nadhledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane Coupé Trophy

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků