Kapitoly článku:
- Kombi a sedan: nové karosářské verze Méganu
- Vzhled, zavazadlový prostor
- Palubní deska, interiér, sedačky vpředu
- Odkládací prostory, místo vzadu, technické vychytávky
- Motor, dynamika, spotřeba
- Jízdní vlastnosti, plusy a minusy, parametry, výbava
- Ceny všech verzí Méganu, kompletní parametry motorů
- Srovnání Méganu sedan s Octavií
Pití, deštník, mobil, peněženka
Odkládacích prostor je v autě skutečně dostatek, kapsy jsou v každých dveřích, dvě další přihrádky s víkem najdete ve dveřních opěrkách, nechybí dva držáky na nápoje před řadící pákou či skutečně objemná přihrádka spolujezdce, kam uložíte snad i medvěda. Nechybí ani kapsy na zadní straně předních sedadel. Škoda jen, že se nenachází držák pro nápoje na zadní straně loketní opěrky, takže cestující vzadu nemají kam odložit pití.
Schránka před spolujezdcem je velmi hluboká --- Úschovné prostory v loketních operkách
Malá kapsa ve dveřích --- Odkládací prostory jsou i pod nohama řidiče a spolujezdce
Odkládací prostory jsou také ve všech dveřích
Dejte si nohu přes nohu
Zatímco jsem v testu hatchbacku kritizoval místo vzadu a malé zadní dveře, které znesnadňují nastupování, u sedanu (a kombi) je to úplně jinak. Zadní dveře jsou rozměrnější, místa je vzadu více, nastoupit do vozu je tedy hračka. To ocení zejména tělesně omezení cestující či starší lidé. Místa vzadu je skutečně hodně, Mégane sedan a kombi lze v tomto směru považovat skutečně za etalon. Jedinou nevýhodou je méně místa pod předními sedačkami, pokud si je cestující vpředu dají zcela dolů, budete mít problém zasunout pod ně zejména velké zimní boty.
Místa vzadu je dostatek --- Hlavové opěrky a jejich uložení
Zadním sedačkám bych trochu vytknul krátké sedáky, kvůli čemuž nejsou optimálně podpírána stehna. Místa nad hlavou je dostatek pro cca 180 cm cestující, nicméně vyšší se už budou kvůli svažující se zádi lehce dotýkat stropu. Cestovnímu pohodlí přispívá sklopná loketní opěrka, která skrývá i držáky na nápoje. Opěrky hlavy lze v případě, že nejsou potřeba, zcela zasunout do sedaček, v opačném případě je lze vysunout skutečně hodně nahoru. Ačkoliv nepoužívají otvírací systém jako vpředu, lze si o ně pohodlně opřít hlavu a klidně spát. Vzadu nechybí tříbodový pás i pro prostředního cestujícího. Ne nadarmo se Mégane pyšní pěti hvězdičkami v cash testech EuroNCAP.
Hlavové opěrky jsou výsuvné --- Nechybí třetí opěrka a tříbodový pás
--- Výklopná loketní opěrka
Sezame, otevři se
Testované provedení Privilége Luxe má v základní výbavě skutečně zajímavé drobnosti. To, že se Mégané startuje na kartu, není žádná novinka. Výbava Luxe ale přidává kartě další funkci: Keyless Entry, tedy vstup bez klíče. Stačí mít kartu v kapse a přijít k autu, které se samo odemkne. Pak se už jen posadíte, zasunete kartu do otvoru ve středové konzole (může vám ale zůstat i v kapse), stisknete tlačítko Start a jedete. Po vypnutí motoru a vysunutí karty hraje rádio dále, světla i rádio zhasnou až po otevření dveří. Pokud kartu vyndáte při zapnutém motoru, motor poběží dále, zhasne až po stisku tlačítka. V kartě jsou uložena nastavení jako rádio, klimatizace či el. zrcátka.
Elektrochromatické zrcátko --- El. ovládání oken