Kapitoly článku:
- Kombi a sedan: nové karosářské verze Méganu
- Vzhled, zavazadlový prostor
- Palubní deska, interiér, sedačky vpředu
- Odkládací prostory, místo vzadu, technické vychytávky
- Motor, dynamika, spotřeba
- Jízdní vlastnosti, plusy a minusy, parametry, výbava
- Ceny všech verzí Méganu, kompletní parametry motorů
- Srovnání Méganu sedan s Octavií
Provedení a výbava není totéž
Ještě než se ale budu zabývat tímto konkrétním autem, zmíním jednu zvláštnost, která se jinde než u Renaultu nenachází. Tato automobilka totiž odlišuje vnitřní a vnější výbavu. Můžete tak kombinovat střední vnitřní výbavu Confort s naprosto obyčejným vnějším vzhledem Authentique. Naopak k základní výbavě Pack si můžete pořídit velmi hezký vnější vzhled Dynamique. Jediné, co nelze kombinovat, je nejnižší výbava a nejvyšší provedení a naopak. V základu má Mégane ABS, šestici airbagů a přední okna v elektrice. Testovaní provedení Privilége Luxe naznačuje, že šlo o to nejlepší, co lze koupit; vůz byl navíc doplněn dalšími drobnostmi jako 17" kola z lehkých slitin, xenony či automatickou klimatizací.
Poznámka: Zatímco sedan se vyrábí v Turecku, kombi ve Španělsku. Těžko říct, který závod bude auta vyrábět kvalitněji…
Dynamika v rodě
Příď nového Méganu jde ruku v ruce nově nastolenému designérskému trendu, podobá se tedy jak Cliu, tak Vel Satiru; podobně bude mimochodem vypadat Laguna po faceliftu. Sjednotí se tím tak styling všech modelů značky, pokud si odmyslíme dosluhující Twingo. Oproti Vel Satisu působí maska přece jen lépe, není tak excentrická a mně se mimochodem skutečně velmi líbí (určitě více, než maska Clia nebo Thalie). Dojem trochu kazí víko kapoty, které nekončí až u mřížky chladiče, ale před ním, takže v kapotě je „rýha“. Ostatně dobře je to vidět na obrázcích. I přes tento detail je maska dynamická a skvěle se k autu hodí.
Dynamická maska vypadá výžně dobře
Oproti hatchbacku je záď vyvážená a nestala se při uvedení modelu loni ve Španělsku terčem takové kritiky jako hatchback se svým rovným zadním sklem a podivným „bobkem“. Ano, je to originální, ale nepříliš hezké (můj osobní názor) a rovněž nepraktické, zavazadlový prostor hatchbacku je tak hůře využitelný. Sedan sice nese na zádi jisté linie Thalie, která platí za skutečně nepříliš hezké auto (pokud to tak mohu napsat), ale na střední část vozu navazuje poměrně elegantně a zachovává si jistou míru originality. Moderní zádi dominují šikovně tvarovaná světla.
Z profilu je patrný výrazný posun oproti Thalii --- Záď je elegantní, snad jen svítilny
nemusely být tak výrazné
Světlomety jsou ostře řezané a zasahují do kapoty --- 17" příplatková kola
Hodně malých věcí
Zavazadlový prostor je díky velké délce vozu 4,5 m skutečně obrovský, má objem 520 litrů, což je po Octavii nejvíce v nižší střední třídě, nicméně radost z prostorného kufru kazí malý vstupní otvor. Pokud budete převážet malé či „měkké“ předměty, tuto nevýhodu nepocítíte, ale krabici už do zavazadelníku nedostanete. Stejně velký zavazadlový prostor má i kombi, které má ovšem výhodu v pátých výklopných dveřích a možností naskládání zavazadel až po strop. Sedan má sklápěcí sedačky v poměru 40:60, vstupní otvor do zavazadlového prostoru ale není nijak velký; sedadla po sklopení nevytvoří rovnou plochu. Výrobce neudává velikost kufru po složení sedaček. Výhodou kombi je rovněž nízká nakládací hrana v úrovni dna zavazadlového prostrou stejně jako u Laguny Grandtour.
Otvor do zavazadlového prostoru je poměrně malý
Zadní sedačky lze složit, otvor do místa pro cestující ale není velký