Renault Mégane sedan 1.9 dCi: prostor nade vše (megatest)

Testovaný Renault Mégane sedan patří svým vnitřním prostorem na pomezí nižší střední a střední třídy. Naftový motor pod kapotou je velmi tichý a kultivovaný a nabízí velmi slušnou dynamiku. Novému sedanu lze jen máloco vytknout. (srovnání s Octavií)
Seznam kapitol
  1. Kombi a sedan: nové karosářské verze Méganu
  2. Vzhled, zavazadlový prostor
  3. Palubní deska, interiér, sedačky vpředu
  4. Odkládací prostory, místo vzadu, technické vychytávky
  5. Motor, dynamika, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, plusy a minusy, parametry, výbava
  7. Ceny všech verzí Méganu, kompletní parametry motorů
  8. Srovnání Méganu sedan s Octavií

Sedan a kombi: více místa vzadu

V minulém roce rozšířily řadu Mégane dvě nové karosářské varianty, sedan a kombi. V současné době si tak můžete tento vůz pořídit v celkem čtyřech variantách, kromě zmíněných novinek ještě v tří a pětidveřovém hatchbacku. Zatímco hatchback má velmi originálně tvarovanou záď, s kterou se mnozí nedokázali ztotožnit, sedan i kombi už vypadají daleko umírněněji. Přesto oběma vozům nelze upřít určitou originalitu, zejména sedan se určitě vymyká běžným konzervativním tvarům a trochu připomíná Thalii. Záď je ale na zbytek karoserie umístěna podstatně lépe a sedan vypadá velmi moderně, ačkoliv jistou podobnost s Thalií nezapře.

Tip: Test pětidveřového hatchbacku s motorem 1.6 16V 85 kW

Varianta kombi pak vypadá zcela běžně a hodně připomíná větší Lagunu; ze všech variant Méganu se mi právě kombi líbí nejvíce, kromě toho nabízí největší variabilitu zavazadlového využití prostoru. Sedan i kombi mají nejen jiné zádě oproti hatchbacku, ale nabízí také více místa na zadních sedadlech díky prodlouženému rozvoru o 61 mm. Hatchback nabízí slušných 2625 mm, přesto má s místem vzadu docela problémy; např. Peugeot 307, který má jen 2600 mm, má subjektivně místa vzadu více. Za menší prostor mohou sedačky, které nejsou umístěné zcela vzadu až u podběhů. Oproti tolik kritizované Octavii či Golfu tak Mégane hatchback o mnoho více místa nenabízí, ačkoliv rozvor je větší o 110 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Daleko lépe je na tom sedan a kombi. Jejich rozvor narostl o 61 mm, takže činí 2686 mm, což je hodnota hodná střední třídy; méně má např. Honda Accord, Mazda6, Audi A4 apod. Na místě vzadu je to znát, konečně nebudete mít problém, kam složit kolena. Horší je to ale s místem pod předními sedačkami, místa pro chodidla není nazbyt, zejména když řidič a spolucestující nastaví sedačku zcela dolů (v této pozici jsem jezdil i já). Důvod je prostý: v Méganu totiž sedíte poměrně vysoko a výrazný sklon čelního skla tak přibližuje střechu vaší hlavě. Posunutí sedačky dolů je zkrátka pro vyšší řidiče nezbytné. Navíc sklo končí přibližně v úrovni očí, takže vyšší posaz snižuje výhled z vozu ven.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Shodné ceny, shodné výbavy

Verze sedan i kombi (Grandtour) stojí stejně a mají shodné výbavy. Jediným rozdílem je kromě odlišných karoserií absence základního motoru 1.4 59 kW u kombi, má jej pouze sedan a samozřejmě hatchback. Sedan i kombi stojí o 20 tisíc více než stejně vybavený pětidveřový hatchback a o třicet pět tisíc více než třídveřový hatchback. Nemyslím, že je to mnoho za podstatně větší a využitelnější zavazadelník a kromě toho za větší prostor na zadních sedačkách. Hatchback je tedy vhodný jen pro ty, co jezdí sami nebo ve dvou a současně nepotřebují převážet větší množství zavazadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální obrázky interiéru

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Za příplatek je možné cokoliv...

Základní cena sedanu je 445 tisíc korun za verzi Authentique Pack s motorem 1.4 59 kW, kombi pak stojí o patnácti tisíc více, protože jeho základní motor je 1.4 72 kW. V běžném provozu rozdíl mezi motory příliš nepoznáte, do čtyř tisíc otáček se chovají podobně, výhoda silnější verze se projeví až na dálnicích. Kromě těchto dvou jedna čtyřek se Mégane nabízí také s benzíňáky 1.6 16V 85 kW a dvoulitrem 100 kW. S motorem 1.6 16V jsem loni an ajře testoval krátký hatchback. Nechybí ani tři naftové motory, 1.5 dCi ve variantách 59 a 74 kW a nejsilnější turbodiesel 1.9 dCi 88 kW. A právě ten se nacházel pod kapotou testovaného sedanu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kombi a sedan: nové karosářské verze Méganu
  2. Vzhled, zavazadlový prostor
  3. Palubní deska, interiér, sedačky vpředu
  4. Odkládací prostory, místo vzadu, technické vychytávky
  5. Motor, dynamika, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, plusy a minusy, parametry, výbava
  7. Ceny všech verzí Méganu, kompletní parametry motorů
  8. Srovnání Méganu sedan s Octavií
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků