Renault Mégane RS Trophy: 265 koní

Automobilka Renault přichází s důraznou odpovědí na převážně německé „hot hatche“. Mégane RS Trophy jede 254 km/h.

Pokud nepočítáme průběžné italské pokusy, běžný evropský zájemce o výkonný a cenově dostupný kompakt je dnes vlastně odkázán na německou konfekci. To by chtěl změnit Renault, který připravil posílenou verzi svého respektovaného kupé Renault Mégane Coupe RS. Její název zní Mégane RS (RenaultSport) Trophy a série bude omezena na 500 vozů. Výkonový nárůst není nikterak dramatický, ale za zmínku jistě stojí, nicméně samotný Renault ihned upozorňuje, že nejde o nástupce skutečně „drsného“ modelu Renault Mégane R26.R z roku 2008. Marné naděje budí také vzpomínka na „placku“ Renault Mégane Trophy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nejvýznamnější změnou prošla pohonná jednotka. Zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním nyní pracuje s plnicím tlakem zvýšeným z 2,3 na 2,5 barů a přepracovaným sacím traktem. Výsledkem je navýšení výkonu o 15 koní na celkových 265 koní (195 kW) a točivého momentu o 20 Nm až na 360 Nm. Podle automobilky Renault její novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 254 km/h, což jsou o 0,1 s, resp. 4 km/h lepší hodnoty než u výchozího modelu Mégane Coupe RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ještě zajímavější jsou ale cifry určené převážně ekologům. I přes zlepšené parametry je totiž Mégane RS Trophy s průměrnou spotřebou 8,2 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 190 g/km o 0,2 l/100 km hospodárnější a o 5 g/km šetrnější k životnímu prostředí. Na podvozku zůstalo všechno při starém, vyjma nových pneumatik Bridgestone Potenza RE50A s vylepšenou adhezí.

Renault Mégane RS Trophy na první pohled poznáme podle černé střechy, nově tvarovaného střešního spoileru, denními světly z LED nebo devatenáctipalcových litých ráfků STEEV lakovaných v kombinaci černé a rudé. Nabídku odstínů karoserie Glacier White, Etoilé Black a Cassiopée Grey nově doplňuje žlutá Sirius. Uvnitř je tento přiostřený Renault opatřen anatomickými sedadly Recaro s čalouněním látkou, nebo kůží, či palubní diagnostickou soustavou R.S. Monitor ukazující řidiči v reálném čase širokou škálu aktuálních parametrů (nikterak regulovat je nemůže, ale má se alespoň čím bavit…).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Renault začne tyto vozy prodávat 20. června, u nás se však neobjeví, neboť nastoupí jen na trhy Francie, Anglie, Německa, Belgie, Portugalska, Španělska, Itálie, Švýcarska, Rakouska a Slovinska. Ve Francii má cena za Renault Mégane RS Trophy činit v přepočtu 857 000 Kč.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků