Renault Mégane RS Trophy: 265 koní

Automobilka Renault přichází s důraznou odpovědí na převážně německé „hot hatche“. Mégane RS Trophy jede 254 km/h.

Pokud nepočítáme průběžné italské pokusy, běžný evropský zájemce o výkonný a cenově dostupný kompakt je dnes vlastně odkázán na německou konfekci. To by chtěl změnit Renault, který připravil posílenou verzi svého respektovaného kupé Renault Mégane Coupe RS. Její název zní Mégane RS (RenaultSport) Trophy a série bude omezena na 500 vozů. Výkonový nárůst není nikterak dramatický, ale za zmínku jistě stojí, nicméně samotný Renault ihned upozorňuje, že nejde o nástupce skutečně „drsného“ modelu Renault Mégane R26.R z roku 2008. Marné naděje budí také vzpomínka na „placku“ Renault Mégane Trophy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nejvýznamnější změnou prošla pohonná jednotka. Zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním nyní pracuje s plnicím tlakem zvýšeným z 2,3 na 2,5 barů a přepracovaným sacím traktem. Výsledkem je navýšení výkonu o 15 koní na celkových 265 koní (195 kW) a točivého momentu o 20 Nm až na 360 Nm. Podle automobilky Renault její novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 254 km/h, což jsou o 0,1 s, resp. 4 km/h lepší hodnoty než u výchozího modelu Mégane Coupe RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ještě zajímavější jsou ale cifry určené převážně ekologům. I přes zlepšené parametry je totiž Mégane RS Trophy s průměrnou spotřebou 8,2 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 190 g/km o 0,2 l/100 km hospodárnější a o 5 g/km šetrnější k životnímu prostředí. Na podvozku zůstalo všechno při starém, vyjma nových pneumatik Bridgestone Potenza RE50A s vylepšenou adhezí.

Renault Mégane RS Trophy na první pohled poznáme podle černé střechy, nově tvarovaného střešního spoileru, denními světly z LED nebo devatenáctipalcových litých ráfků STEEV lakovaných v kombinaci černé a rudé. Nabídku odstínů karoserie Glacier White, Etoilé Black a Cassiopée Grey nově doplňuje žlutá Sirius. Uvnitř je tento přiostřený Renault opatřen anatomickými sedadly Recaro s čalouněním látkou, nebo kůží, či palubní diagnostickou soustavou R.S. Monitor ukazující řidiči v reálném čase širokou škálu aktuálních parametrů (nikterak regulovat je nemůže, ale má se alespoň čím bavit…).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Renault začne tyto vozy prodávat 20. června, u nás se však neobjeví, neboť nastoupí jen na trhy Francie, Anglie, Německa, Belgie, Portugalska, Španělska, Itálie, Švýcarska, Rakouska a Slovinska. Ve Francii má cena za Renault Mégane RS Trophy činit v přepočtu 857 000 Kč.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 125 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 95 174 km
Cena: 164 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2012
Stav: 182 936 km
Cena: 180 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků