Renault Mégane RS dostane manuál a natáčení zadní nápravy

Ostrý Renault Mégane z divize RenaultSport opět bude. A dokonce se dočká i klasické manuální převodovky, neboť je po ní stále dostatečně velká poptávka. Zajímavostí je příchod aktivního natáčení zadních kol.

Ohledně motorů je těžké něco předjímat, protože Renault všechno tají. Navíc má na vývoj ostrého Méganu ještě zhruba dva roky, než bude potřeba nový model představit. V současnosti je v nabídce přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 147 kW (200 k), ale to bude na Mégane RS málo.

Bezpečnost | Život řidiče | Sportovní auta | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Logicky by se tak nabízela zásadně modernizovaná verze současného dvoulitru, která by mohla dostat přímé vstřikování a vodou chlazené turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Výkon ale zřejmě nepřekročí 220 kW (300 k).

„Nárůst výkonu je spíše věcí evoluce, důležitý je podvozek, řízení a vyvážení. Přesto je velký výkon součástí tohoto příběhu,“ řekl britskému Autocaru Patrice Ratti, šéf divize Renault Sport Technologies.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků