Renault Mégane přijede už do Frankfurtu na lehčí modulární platformě

Autosalon ve Frankfurtu zažije premiéru nové generace Renaultu Mégane. Současná třetí generace je na trhu od roku 2008 a už je nejvyšší čas na výměnu. Ačkoli se nedá očekávat technologická revoluce, přeci jen bude dost věcí na Méganu nových.

Auto použije modulární platformu CMF, na které jezdí třeba Nissan Pulsar, Nissan Qashqai nebo i velký Renault Espace. Díky nové platformě má být Renault Mégane lehčí a zároveň pevnější a ještě bezpečnější. Design by se mohl ve velkém inspirovat v konceptu Renault Eolab.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Hatchbacky | Renault | Škoda Rapid

Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI versus Renault Mégane 1.2 TCe

Očekávejte základní přeplňovaný tříválec a pak modernizované motory plnící normu Euro 6. Páteří nabídky zřejmě bude různě laděný motor 1.2 TCe s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou. Samozřejmě přijdou i diesely a několik verzí se s emisemi CO2 dostane pod 100 g/km.

Z bezpečnostních systémů dostane Renault Mégane protikolizní systém s automatickým brzděním, sledování slepého úhlu v zrcátkách, systém hlídání opuštění jízdního pruhu a výbava se rozšíří o všemožné hračky jako adaptivní LED světla a podobně. Přesto se bude snažit Renault útočit na zákazníky především cenou.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků