Renault Mégane pokropila živá voda

Mégane třetí generace lehce vyhladil vrásky a nepatrně omládl. Měl jsem možnost se s ním blíže seznámit v okolí Slapské přehrady. Postupně jsme vyzkoušel tři motorizace. Nejlepší byl překvapivě vůz s naprostou novinkou, benzinovým turbomotorem 1,2 l…

První Renault Mégane se dostal k zákazníkům v roce 1995, třetí generace se vyrábí od roku 2008. K dostání je tento vůz nižší střední třídy ve 110 zemích světa a pro Renault představuje důležitý model. U nás se jich loni prodalo téměř 3500, ve světě si zatím Mégane třetí generace pořídilo více než 720 tisíc motoristů.     

Tak trochu jiný předek

Rychlý pohled na design nového vozu přesvědčil, že se až tak moc nezměnilo. Žádné dramatické zásahy. Od svého předchůdce se odlišuje nový Mégane hlavně předními světly s LED technologií.

A nebyly by to Francouzi, mistři chaosu, aby to trochu „nepomotali“. Jiná jsou v běžném provedení, jiná ve verzi GT a jiná ve sportovní variantě RS. Na všech však zanechávají silnou stopu, nezaměnitelný světelný podpis. Nové jsou i přední mlhové světlomety.

Klepněte pro větší obrázek
Hlavní změna? Nové světlomety. 

Zajímavá je silueta vozu. Ladná, přitom výrazná. Vůz má velmi expresivní, elegantní, moderní vzhled. Francouzská škola se nezapře. Potěšil nový přední nárazník s částečně leskle černou barvou a decentním chromováním.

Proměny doznal i interiér. Nový je třeba panel rádia, čalounění z Alcantary, hračičkové si mohou přiobjednat prémiovou aparaturu Bose. Z vozu na mne dýchla při krátkém seznámení kvalita.

Renault | Premiéry

Renault Mégane: další upravený Francouz

V této souvislosti musím zmínit jeden údaj, který padl na tiskové konferenci na Slapech. U nové generace prý poklesl počet závad o 40 procent. Na jedné straně to byla určitě dobrá zpráva. Na druhou stranu ale ledacos vypovídala o „úrovni“ generace předcházející.

Jak na silnici?

Měl jsem možnost vyzkoušet nejprve Grandtour ve výbavě Privilege v ceně 624 900 korun. Vůz poháněl dieselový turbomotor 1,6 dCi Energy 130 o výkonu 96 kW (130 k), 320 Nm/1750 min-1. Tabulková spotřeba byla velmi příznivá – čtyři litry nafty na sto kilometrů jízdy.

I když se rodinné kombi chovalo tak trochu jako silniční koráb a nabídlo mi velmi slušnou porci pohodlí, jelo svižně. Zrychlení „z nuly na sto“ za 9,8 sekundy nebylo vůbec špatné. Právě naopak.

Druhý v pořadí byl Mégane ve výbavě Dynamique. Byl o poznání levnější – stál 393 600 korun. Upravený dieselový motor 1,5 dCi Energy 110 o výkonu 81 kW (110 k), 260 Nm točivého momentu od 1750 otáček, plně dostačoval.

Nenabízel žádné třeskuté představení, ale na běžný „pojezd“ postačoval. Jeho hlavní výhodou byla velmi dobrá spotřeba - 3,8 l/100 km.

A na závěr jsem si nechal novinku - Mégane ve špičkové výbavě Bose za 537 400 korun s novým malým turbomotorem. Benzinová dvanáctistovka s označením Energy TCe 115 (číslo na konci označuje výkon) se pyšnila velmi slušným výkonem 85 kW (115 k). Točivý moment 190 Nm byl dostupný již ve dvou tisících otáčkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Povedená novinka - lehká benzinová dvanáctistovka.

Jednu výtku ale mám. Spotřeba prudce stoupala podle způsobu jízdy. Pokud jsem se s vozem „plížil“, tak jsem měl šanci se přiblížit udávané tabulkové spotřebě 5,3 l v kombinovaném režimu.

Ovšem když jsem na to šlápl (a třeba jen proto že nebylo zbytí při předjížděcím manévru a nebo proto, že jsem si chtěl motor užít, nejlépe se cítil v rozmezí mezi čtyřmi a pěti tisicí otáčkami), tak se spotřeba vytočila stejně rychle jako motor - na osm litrů.

To už ale nebylo na dojezd na jednu nádrž kolem jednoho tisíce kilometrů, jak automobilka hrdě prezentovala. Něco za něco.

 Klepněte pro větší obrázek

Kamery, kam se podíváte

K elektronickým systémům přibyl systém Visio. Jeho základem je kamera na středu čelního skla, u vnitřního zpětného zrcátka - umí automaticky přepínat potkávací a dálková světla (v rychlostech nad 45 km/h), zlepšuje noční vidění (až na vzdálenost 100 metrů) a hlídá nechtěné vyjetí z vyznačeného jízdního pruhu.

Při parkování může pomoci další kamera (za příplatek 12 500 korun).

Za zmínku pak ještě stojí asistent rozjezdu do kopce a dvouzónová klimatizace, která je vybavena senzorem škodlivých částic ve vzduchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Co se týká laků karosérie, tak mne v plném „provensálském slunci“ na Slapech nejvíce zaujala bílá perleť - vedle modré Majorelle druhý nový lak pro Mégane.

 

 

 


 

 

 


 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků