Renault Mégane pokropila živá voda

Mégane třetí generace lehce vyhladil vrásky a nepatrně omládl. Měl jsem možnost se s ním blíže seznámit v okolí Slapské přehrady. Postupně jsme vyzkoušel tři motorizace. Nejlepší byl překvapivě vůz s naprostou novinkou, benzinovým turbomotorem 1,2 l…

První Renault Mégane se dostal k zákazníkům v roce 1995, třetí generace se vyrábí od roku 2008. K dostání je tento vůz nižší střední třídy ve 110 zemích světa a pro Renault představuje důležitý model. U nás se jich loni prodalo téměř 3500, ve světě si zatím Mégane třetí generace pořídilo více než 720 tisíc motoristů.     

Tak trochu jiný předek

Rychlý pohled na design nového vozu přesvědčil, že se až tak moc nezměnilo. Žádné dramatické zásahy. Od svého předchůdce se odlišuje nový Mégane hlavně předními světly s LED technologií.

A nebyly by to Francouzi, mistři chaosu, aby to trochu „nepomotali“. Jiná jsou v běžném provedení, jiná ve verzi GT a jiná ve sportovní variantě RS. Na všech však zanechávají silnou stopu, nezaměnitelný světelný podpis. Nové jsou i přední mlhové světlomety.

Klepněte pro větší obrázek
Hlavní změna? Nové světlomety. 

Zajímavá je silueta vozu. Ladná, přitom výrazná. Vůz má velmi expresivní, elegantní, moderní vzhled. Francouzská škola se nezapře. Potěšil nový přední nárazník s částečně leskle černou barvou a decentním chromováním.

Proměny doznal i interiér. Nový je třeba panel rádia, čalounění z Alcantary, hračičkové si mohou přiobjednat prémiovou aparaturu Bose. Z vozu na mne dýchla při krátkém seznámení kvalita.

Premiéry | Renault

Renault Mégane: další upravený Francouz

V této souvislosti musím zmínit jeden údaj, který padl na tiskové konferenci na Slapech. U nové generace prý poklesl počet závad o 40 procent. Na jedné straně to byla určitě dobrá zpráva. Na druhou stranu ale ledacos vypovídala o „úrovni“ generace předcházející.

Jak na silnici?

Měl jsem možnost vyzkoušet nejprve Grandtour ve výbavě Privilege v ceně 624 900 korun. Vůz poháněl dieselový turbomotor 1,6 dCi Energy 130 o výkonu 96 kW (130 k), 320 Nm/1750 min-1. Tabulková spotřeba byla velmi příznivá – čtyři litry nafty na sto kilometrů jízdy.

I když se rodinné kombi chovalo tak trochu jako silniční koráb a nabídlo mi velmi slušnou porci pohodlí, jelo svižně. Zrychlení „z nuly na sto“ za 9,8 sekundy nebylo vůbec špatné. Právě naopak.

Druhý v pořadí byl Mégane ve výbavě Dynamique. Byl o poznání levnější – stál 393 600 korun. Upravený dieselový motor 1,5 dCi Energy 110 o výkonu 81 kW (110 k), 260 Nm točivého momentu od 1750 otáček, plně dostačoval.

Nenabízel žádné třeskuté představení, ale na běžný „pojezd“ postačoval. Jeho hlavní výhodou byla velmi dobrá spotřeba - 3,8 l/100 km.

A na závěr jsem si nechal novinku - Mégane ve špičkové výbavě Bose za 537 400 korun s novým malým turbomotorem. Benzinová dvanáctistovka s označením Energy TCe 115 (číslo na konci označuje výkon) se pyšnila velmi slušným výkonem 85 kW (115 k). Točivý moment 190 Nm byl dostupný již ve dvou tisících otáčkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Povedená novinka - lehká benzinová dvanáctistovka.

Jednu výtku ale mám. Spotřeba prudce stoupala podle způsobu jízdy. Pokud jsem se s vozem „plížil“, tak jsem měl šanci se přiblížit udávané tabulkové spotřebě 5,3 l v kombinovaném režimu.

Ovšem když jsem na to šlápl (a třeba jen proto že nebylo zbytí při předjížděcím manévru a nebo proto, že jsem si chtěl motor užít, nejlépe se cítil v rozmezí mezi čtyřmi a pěti tisicí otáčkami), tak se spotřeba vytočila stejně rychle jako motor - na osm litrů.

To už ale nebylo na dojezd na jednu nádrž kolem jednoho tisíce kilometrů, jak automobilka hrdě prezentovala. Něco za něco.

 Klepněte pro větší obrázek

Kamery, kam se podíváte

K elektronickým systémům přibyl systém Visio. Jeho základem je kamera na středu čelního skla, u vnitřního zpětného zrcátka - umí automaticky přepínat potkávací a dálková světla (v rychlostech nad 45 km/h), zlepšuje noční vidění (až na vzdálenost 100 metrů) a hlídá nechtěné vyjetí z vyznačeného jízdního pruhu.

Při parkování může pomoci další kamera (za příplatek 12 500 korun).

Za zmínku pak ještě stojí asistent rozjezdu do kopce a dvouzónová klimatizace, která je vybavena senzorem škodlivých částic ve vzduchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Co se týká laků karosérie, tak mne v plném „provensálském slunci“ na Slapech nejvíce zaujala bílá perleť - vedle modré Majorelle druhý nový lak pro Mégane.

 

 

 


 

 

 


 

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků