Renault Mégane kombi: již tento měsíc na trhu

Mégane Grandtour přináší větší porci přepravní kapacity v elegantním hávu. Představil se v Ženevě, nyní se chystá na trh.

Modelová řada Mégane je pro Renault dlouhodobě klíčovou. K udržení její úspěšnosti na evropských trzích směřovaly i snahy konstruktérů při přípravě aktuální generace, která poněkud upustila od podivných experimentů a směřuje spíše k decentní eleganci.

Kombi verze nové generace modelu Renault Mégane se veřejnosti představila letos v březnu na autosalonu v Ženevě, ale teprve nyní automobilka přichází s podrobnými informacemi. Kromě většího vnitřního prostoru se novinka vyznačuje i delším rozvorem náprav a prodlouženým zadním převisem.

Příď vozu zůstala zachována z již dříve uvedeného hatchbacku, ale boky a záď vozu byly upraveny s ohledem na zachování vyvážených proporcí. Spodní linie bočních oken se směrem vzad zdvihá a kopíruje ji decentní prolis nad klikami, který v oblouku propojuje cípy předních a zadních kombinovaných světlometů. Ty zadní zabíhají hluboko do zadních blatníků a svojí koncepcí připomínají konfiguraci typickou pro současné vozy Škoda, obsahují totiž červené prstence ve tvaru písmene C. Jinak však celá záď působí vyváženým a svébytným dojmem. Zavazadlový prostor pojme ve své základní konfiguraci 524 litrů zavazadel. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Pro Renault Mégane kombi je připravena široká škála zážehových i vznětových pohonných jednotek. Mezi nejprodávanější „benzíny“ budou jistě patřit „šestnáctistovky“, které budou nabízeny ve výkonových verzích 100 a 110 koní (75 a 82 kW). Kombinovány budou s manuálně řazenými převodovkami, „dvoulitr“ může být objednán i s „automatem“. Jedná se však vesměs o velmi konvenční motory, takže se naše pozornost bude soustředit na jednotku TCe 130. Jde o přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,4 l a výkonem 130 koní (95 kW). Podle vyjádření automobilky bude k dispozici hned od počátku prodejů a nabídne točivý moment dvoulitru, výkon osmnáctistovky a emise konvenčního motoru s objemem 1,6 l.

Páteří nabídky vznětových motorů pro Mégane kombi se stal čtyřválec dCi s objemem 1,5 l. K mání bude ve verzích dCi 86, dCi 106 a dCi 110 FAP a oslní především zastánce nízkých emisí CO2. Ty se ve všech třech případech pohybují okolo 120 g/km. Vrcholem pak bude dvoulitrová jednotka, jež je připravena ve výkonových verzích 140 a 160 koní (104 a 120 kW). Prodeje novinky od Renaultu začnou na většině evropských trhů ještě koncem tohoto měsíce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 47 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků