Renault Mégane kombi: již tento měsíc na trhu

Mégane Grandtour přináší větší porci přepravní kapacity v elegantním hávu. Představil se v Ženevě, nyní se chystá na trh.

Modelová řada Mégane je pro Renault dlouhodobě klíčovou. K udržení její úspěšnosti na evropských trzích směřovaly i snahy konstruktérů při přípravě aktuální generace, která poněkud upustila od podivných experimentů a směřuje spíše k decentní eleganci.

Kombi verze nové generace modelu Renault Mégane se veřejnosti představila letos v březnu na autosalonu v Ženevě, ale teprve nyní automobilka přichází s podrobnými informacemi. Kromě většího vnitřního prostoru se novinka vyznačuje i delším rozvorem náprav a prodlouženým zadním převisem.

Příď vozu zůstala zachována z již dříve uvedeného hatchbacku, ale boky a záď vozu byly upraveny s ohledem na zachování vyvážených proporcí. Spodní linie bočních oken se směrem vzad zdvihá a kopíruje ji decentní prolis nad klikami, který v oblouku propojuje cípy předních a zadních kombinovaných světlometů. Ty zadní zabíhají hluboko do zadních blatníků a svojí koncepcí připomínají konfiguraci typickou pro současné vozy Škoda, obsahují totiž červené prstence ve tvaru písmene C. Jinak však celá záď působí vyváženým a svébytným dojmem. Zavazadlový prostor pojme ve své základní konfiguraci 524 litrů zavazadel. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Pro Renault Mégane kombi je připravena široká škála zážehových i vznětových pohonných jednotek. Mezi nejprodávanější „benzíny“ budou jistě patřit „šestnáctistovky“, které budou nabízeny ve výkonových verzích 100 a 110 koní (75 a 82 kW). Kombinovány budou s manuálně řazenými převodovkami, „dvoulitr“ může být objednán i s „automatem“. Jedná se však vesměs o velmi konvenční motory, takže se naše pozornost bude soustředit na jednotku TCe 130. Jde o přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,4 l a výkonem 130 koní (95 kW). Podle vyjádření automobilky bude k dispozici hned od počátku prodejů a nabídne točivý moment dvoulitru, výkon osmnáctistovky a emise konvenčního motoru s objemem 1,6 l.

Páteří nabídky vznětových motorů pro Mégane kombi se stal čtyřválec dCi s objemem 1,5 l. K mání bude ve verzích dCi 86, dCi 106 a dCi 110 FAP a oslní především zastánce nízkých emisí CO2. Ty se ve všech třech případech pohybují okolo 120 g/km. Vrcholem pak bude dvoulitrová jednotka, jež je připravena ve výkonových verzích 140 a 160 koní (104 a 120 kW). Prodeje novinky od Renaultu začnou na většině evropských trhů ještě koncem tohoto měsíce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků