Kapitoly článku:
V sedanu komfortněji
Silnice v méně rozvinutých zemích na severu Afriky, ale i ve východní Evropě, si vyžádaly změnu nastavení podvozku. Ten je nyní naladěn měkčeji. Na velkých nerovnostech nejde odpružení až na dorazy, hluku od podvozku a pneumatik by však na nekvalitním povrchu mohlo být méně, především v kombinaci s osmnáctipalcovými koly. Sedmnáctky lze doporučit jako zlatý střed. Základní šestnáctky se už pod velkou karoserií ztrácejí, avšak na nezpevněné komunikace některých zemí jsou ideálem právě ony. Na příčných vlnkách se podvozek občas zhoupne, i při vysokých rychlostech však zůstává stabilní.
Sedan má komfortnější podvozek než hatchback. Komfort jízdy ostatně bude jednou z jeho největších zbraní!
Celkově je GrandCoupé naladěno na pohodovou jízdu, čemuž odpovídá i řízení s elektrickým posilovačem, které řidiči neposkytuje příliš zpětné vazby. Lépe naladěné řízení s tímto posilovačem už výrobci umí. Když se však oprostíme od sportování, je sedan pro běžného řidiče bezpečným a především komfortnějším autem. To se na našem trhu rozhodně počítá.
Verdikt
Mégane GrandCoupé zatím české ceny nezná, avšak vzhledem k tomu, že na náš trh dorazí již na přelomu října a listopadu, bude ceník zveřejněn již brzy. Jestliže nebude příplatek za tuto karosářskou verzi přehnaný, lze sedan doporučit více, než standardní hatchback. Nabízí více místa na zadních sedadlech, větší zavazadlový prostor, a především pohodlnější podvozek. Vypadá navíc elegantněji i než kombi Grandtour.
Nový Renault nedává své poslaní východního sedanu vůbec znát, a tak možná část zákazníků ukradne i většímu Talismanu. Budeme-li se bavit globálně, je Mégane GrandCoupé konkurencí pro Hyundai Elantra, Ford Focus sedan, Toyotu Corolla, Škodu Octavia či Volkswagen Jetta. V oblastech moderních technologií, komfortu či designu je na špičce svého segmentu, vadí jen nekomunikativní řízení a hlučnější podvozek.