Renault Mégane GrandCoupé: Kdo potřebuje Talisman? (jízdní dojmy)

Renault na trh uvádí třetí karosářskou verzi modelu Mégane. Sedan, pyšně nazvaný GrandCoupé, je cílen na východní trhy. Jezdí stejně jako hatchback? To jsme zjišťovali v okolí Varšavy.
Seznam kapitol
  1. Je to elegán, Uvnitř je místa nad hlavu
  2. Něco pro hračičky, I nejsilnější je úsporný
  3. V sedanu komfortněji, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie

GrandCoupé si odbylo premiéru již na zářijovém autosalonu v Paříži, Francouzi však mají smůlu. Tříprostorový Mégane se na domácí trh nedostane, je určen pro východní Evropu, severní část Afriky, Itálii, Irsko a Austrálii. Vyrábí se v turecké Burse, na rozdíl od hatchbacku a kombi vyráběných ve Valencii. V rámci mezinárodní prezentace v okolí Varšavy jsme vyzkoušeli dvě vznětové verze - patnáctistovku označenou Energy dCi 110 a silnější šestnáctistovku Energy dCi 130. Nebyla vlastně jiná možnost - benzinové verze totiž automobilka vůbec nedovezla.

Je to elegán

Výrobce vybral jméno GrandCoupé s ohledem na splývavé linie karoserie, které zvýrazňuje příplatková panoramatická střecha. A skutečně, elegance se tvarům francouzského sedanu upřít nedá. Od předního nárazníku až po prostřední sloupek je vůz shodný s ostatními karosářskými variantami, dále je však všechno jinak. Dokonce i rozvor náprav se zvětšil, a to z 2.669 milimetrů na 2.711 milimetrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na velkých kolech to Méganu opravdu sluší. Jméno GrandCoupé je možná trochu kontroverzní, automobilka si jej však umí obhájit.

Masivní sloupek C se designéři snažili opticky zmenšit prolisem a linkou, která se táhne od předních světel až po hranu zavazadelníku. GrandCoupé měří 4.632 milimetrů, oproti hatchbacku narostlo o 273 milimetrů. Zadní světla jsou po vzoru posledních Renaultů opravdu široká, díky tomu se ale také podařilo potlačit klasickou „nemoc“ sedanů nižší střední třídy, kdy jejich vysoký „batoh“ v podobě velkého zavazadelníku auto opticky zužuje. Tady Francouzi rozhodně nešlápli vedle!

Uvnitř je místa nad hlavu

Vpředu to pro řidiče znalého nového Méganu není žádné překvapení. Přístrojovce dominuje displej systému R-Link 2 a digitální přístrojový štít, nechybí ani efektní ambientní osvětlení. Nová karosářská verze však řeší jednu podstatnou nevýhodu hatchbacku - nedostatek místa v podélném směru. Vzadu se proto konečně sedí pohodlněji, a to i přes svažující se střechu, která cenné centimetry nad hlavou často ubírá. Kvalita zpracování je v celém interiéru na vysoké úrovni, ani při jízdě po rozbitých silnicích nikde nic nevrzalo. Zapomeňte na předsudky - kvůli tureckému původu a zaměření na východní trhy rozhodně není na místě sedan podceňovat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vpředu je to typická renaultí klasika, vzadu je ale ve srovnání s hatchbackem více místa. Prostor nad hlavou příliš neomezuje ani příplatkové střešní okno.

Zavazadlový prostor má objem 550 litrů, vstupní otvor není kvůli koncepci karoserie největší, ale je alespoň dostatečně široký. Přístup k zavazadlům je vyřešen třemi způsoby: lze jej otevřít tlačítkem na přístupové kartě, zevnitř vozu pomocí tlačítka vedle volantu či u vyšších verzí „kopnutím“ pod zadním nárazníkem. Pokud je vůz vybaven kamerou, přichází uživatel o tlačítko pro manuální otevření, to se ale má podle zástupců automobilky změnit. Tlačítko díky ohlasům zákazníků později dostanou i vyšší verze se zpětnou kamerou.

Následující kapitola
Renault Fluence 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 31 959 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Grand Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 166 871 km
Cena: 165 000 Kč
Renault Thalia 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 94 265 km
Cena: 61 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 52 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků