Renault Mégane CC: pátá varianta přichází

Renault nám odhalil svoji novinku připravenou pro Ženevu v podobě vozu Mégane s karosérií Coupé Cabriolet.

Ačkoli jsme již několikrát zachytili snímky další, zatím pečlivě maskované verze modelu Mégane (naposledy to bylo třeba na tomto místě), teprve nyní Renault zveřejnil alespoň několik prvních podrobnějších informací a fotografií. Nové provedení Coupé Cabriolet navyšuje současnou paletu karosářských verzí Mégane na celkových pět a pokusí se težit ze zkušeností značky s podobně koncipovanými karoseriemi Renault z předchozích let.

Nejdůležitějším prvkem novinky je pochopitelně její skládací, dvoudílná pevná střecha, jež se vyznačuje svým takřka úplným prosklením. Její ovládání je plně automatické, využívá důmyslné elektro-hydraulické soustavy a posádka se může na pokyn tlačítka záhy kochat jízdou s větrem ve vlasech, zvláště když celý skládací proces trvá jen 21 sekund. Cestování bez střechy do rychlosti 90 km/h zpříjemňuje malý pevný štítek ze skla umístěný mezi opěrkami hlav na zadních sedadlech, pro rychlosti vyšší je k dispozici běžný odnímatelný větrolam ze síťoviny.

Zvenčí se novinka vyznačuje adaptivními bi-xenonovými reflektory s nasvětlováním zatáček nebo tmavě červenými zadními světlomety s jednotkami složenými z LED pro brzdová světla. Uvnitř se nachází prvky komfortní výbavy běžné spíše u dražších aut včetně navigačního systému Carminat Tomtom, konektivity USB, komplikované audiosoustavy s trojrozměrným zvukem nebo elektronického ovládání ruční brzdy.

Pod kapotu modelu Mégane Coupé Cabriolet si najdou cestu tři zážehové a tři vznětové pohonné jednotky. Mezi nejzajímavější z nich patří verze TCe 130 s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, zážehový dvoulitr s výkonem 140 koní (103 kW) doplněný plynulou změnou převodů CVT a vznětový dCi 110 DPF spárovaný s novou tovární dvouspojkovou převodovkou.

Přesné specifikace a více fotografií nám Renault jistě nabídne před začátkem ženevského autosalonu, kde se vůz představí v celé své kráse.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane CC
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků