Renault Mégane a Clio XV de France

Již třetím rokem v řadě nabídne letos Renault speciální edici svých modelů určených sportovcům, hlavně vyznavačům ragby.

Tato řada se má letos týkat modelů Clio a Mégane, nese název XV de France a jejím posláním je zdůraznit podporu automobilky Renault francouzskému reprezentačnímu tým v ragby, jehož Renault zůstává i nadále hlavním sponzorem. Novinkou letošního roku je však skutečnost, že dosavadní pojetí „omezené edice“ splynulo s davem, jinými slovy, vozy Clio a Mégane XV de France jsou nyní součástí standardního nabídkového katalogu a bude možno si je objednat v průběhu celého letošního roku. A nemusíte se přitom omezovat volbou karoserie. Clio bude k mání jako tří a pětidveřový hatchback, zatímco Mégane dostanete v podobě kombíku, hatchbacku a kupé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Vozy XV de France modelového roku 2011 se od našich dosavadních omezených limitovaných edicí liší,“ uvedl Raphaelle Jarry, produktový manažer řady Mégane. „Ačkoli plně respektují ducha ragby, představují nový úhel pohledu na věc.“ Renault Clio XV de France vychází ze standardní varianty Dynamique TomTom a Mégane pak z verze Dynamique a oba modely se vyznačují specifickým čalouněním interiéru a novým odstínem laku Marron Glace, ovšem s výjimkou Clia s karoserií kombi. V seznamu výbavy pak najdeme také litá kola nového designu i emblémy Francouzské ragbyové federace na předních blatnících.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Clio XV de France nabídne svým uživatelům kromě jiných také lepší 80 W audiosoustavu s podporou CD/MP3/Bluetooth, šestnáctipalcová kola, tempomat a klimatizaci s automatickou regulací. Větší Mégane XV de France pak přichází s vestavěnou navigací, parkovacím asistentem vpředu a vzadu, elektricky sklápěnými zpětnými zrcátky nebo sedmnáctipalcovými ráfky. Pro Clio jsou k mání zážehové motory 100 a 110 koní (74 a 81 kW) a vznětové jednotky 95 a 105 koní (70, resp. 77 kW). Zato Mégane nabídne hned tři diesely 110, 130 a 150 koní (81, 96 a 110 kW), ale zato pouze jediný „benzín“ naladěný na 130 koní (96 kW). V edici XV de France vznikne letos celkem 15 500 automobilů, 10 000 z nich ponesou známku Clio a zbylých 5 500 kusů vyjede pod značkou Mégane.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků