144
Fotogalerie

Renault Mégane 1.5 dCi vs. Nissan Pulsar 1.5 dCi: Dvakrát jinak

Kapitoly článku:


Podvozek: Jde to, dokud nepotkáte výmoly 

Nový Mégane je širší, oproti staré generaci má nižší těžiště a větší rozchod kol. A je také lehčí. Všechno hraje do karet jízdním vlastnostem a v kontextu srovnání s Nissanem Pulsar se hodí i nižší karoserie. Na výsledku to také bezpečně poznáte, protože Mégane nejezdí vůbec špatně. 

Normální cestování zvládá s přehledem, potěší i dobře odhlučněný podvozek, dojem naopak kazilo aerodynamické hvízdání od levého zpětného zrcátka a hlavně trochu hlučnější motor. Pulsar je zde znovu typické japonské auto, které trpí horším odhlučněním podvozku, ale kompenzuje to lepším odhlučněním motoru. 

_DSC0431.jpg_DSC0430.jpg_DSC0435.jpg_DSC0465.jpg_DSC0470.jpg_DSC0458.jpg
Pulsar umí vypnout stabilizaci a má mechanickou ruční brzdu, Mégane má elektronickou parkovací brzdu a stabilizaci vypnout neumí. Dokud jedou obě auta po kvalitním povrchu, problémy nečekejte 

Abych byl stručný, na běžném cestování toho není moc co rozebírat. Oba fungují minimálně obstojně. V dnešní době by ale bylo s podivem, kdybychom museli psát něco jiného. Rozdíly se začnou objevovat při rychlé jízdě a hlavně na rozbitých cestách. 

Pulsar překvapivě oproti Mégane opět moc neztrácí. Jistě, karoserie se trochu naklání, ale nedá se říci, že by vám Mégane díky tomu na okreskách ujel. U Renaultu překvapilo relativně strmé a na poměry francouzských značek tuhé řízení. Pulsar má řízení nepatrně volnější. Jiné je i nastavení ESP, kdy to v Nissanu nechá více prostoru, aby o to výrazněji zasáhlo, v Renaultu tomu je přesně naopak. Celkově se ale dá říci, že až potud je u obou vše v pořádku. 

Zklamání přišlo v momentě, kdy Mégane potkal na silnici sérii nerovností. Nemám na mysli klasické jarní díry jako vrata, ale takové ty záplaty narychlo opraveného povrchu. Už tohle udělalo s odpružením Renaultu divy. Podvozek najednou jako by přestal fungovat, rázy od předních kol se přenáší do řízení, přední náprava ztratí původní jistotu a zadní kola mají tendenci rovnou si odskočit bokem.

Elektronika žádné drama nepřipustí, nicméně auto dokáže série nerovností při rychlejší jízdě solidně rozhodit. Na tomto místě bych rád podotkl, že jde o trasu, kterou velmi často jezdíme právě při srovnávacích testech a za poslední dobu jsem si nevšiml žádného auta, které by se v rozbitých pasážích takto chovalo. 

Třeba nová Astra, která také absolvovala stejnou trasu, zvládla vše výrazně lépe. V tomto směru mě zkrátka Mégane zklamal. 

_DSC0395.jpg_DSC0426.jpg
Mégane působí dobrý dojmem do té doby, dokud po něm nebudete chtít rychlejší jízdu po nerovném asfaltu. Tam má podvozek velké rezervy. Ani Pulsar nemá čisté svědomí, ale nerovnosti zvládá lépe

Pulsar se umí vypořádat s nástrahami českých silnic o poznání lépe. Především je ale tenhle Nissan svým naladěním vůz, který vás absolutně ničím nevybízí k tomu, abyste s ním jezdili po okreskách rychlejším tempem. Nemá režim Sport, nemá rychlou odezvu na plyn, neslibuje nižší těžiště a Tiidovitý charakter se v něm nezapře. 

Mégane na pohled naopak slibuje dynamičtější svezení, dynamicky působí i v interiéru, schopně vypadá na kvalitních silnicích a má, moment, jak ono se to jmenovalo... Aha! „Návrh zvuku motoru Sport“ (to je jedna z položek nastavení sportovního režimu). V praxi ale jezdí stejně jako Pulsar, někdy trochu lépe, někdy hůř. Každopádně pokud se vám teď vkrádá na mysl otázka, která visí ve vzduchu už od začátku tohoto testu, tak ne, Mégane nejezdí lépe než Golf, Leon nebo nová Astra. Ale zase má největší displej. 

Cena? 

Pulsar dorazil do testu s výbavou Acenta, tedy s druhou nejdostupnější (motor 1.5 dCi ale můžete pořídit s výbavou Visia za 408 000 Kč). V základu se bavíme o ceně 452 000 Kč, nicméně Nissan dopřál tomuto exempláři ještě několik příplatků navíc. Řeč je třeba o sadě Technology (multimediální systém, sada kamer, balíček bezpečnostních asistentů...) za 50 000 Kč nebo sadě Look (17" litá kola, tónovaná skla) za 17 tisíc. Už v rámci výbavy Acenta ale získáte všechno možné včetně tempomatu, klimatizace, elektricky ovládaných oken, litých kol atd. 

_DSC0374.jpg_DSC0375.jpg_DSC0377.jpg_DSC0382.jpg_DSC0384.jpg_DSC0386.jpg
Pulsar přijel do testu s výbavou Acenta a několika pakety. Sedmnáctipalcové disky patří do paketu Look za 17 tisíc. Mégane dorazil s výbavou Intens, u které jsou sedmnáctky za příplatek 12 tisíc. Za diodová světla připlatíte 19 tisíc

S Renaultem Mégane osazeným stejným motorem je to cenově podobné. Tento motor je ale dostupný až od druhé úrovně výbavy, což znamená cenu 444 900 Kč. Ani tady se nedá říci, že by výbava postrádala něco zásadního. Testované auto ovšem dostalo vyšší úroveň Intense (dvouzónová klimatizace, diody denního svícení, systém Multi-Sense, zadní parkovací senzory, bezklíčkový přístup) plus další výbavu navíc.

Připlácelo se za varování před opuštěním jízdního pruhu, větší disky, čtení značek nebo diodová hlavní světla. Celkem stojí konkrétní testovaný Mégane 545 900 Kč.

Vypadá to, že v případě našich testovaných výbav nám cena do závěrečného hodnocení moc nepromluví, i když pokud se budeme bavit o nejnižší „ceně od“, pak Pulsar u tohoto dieselového motoru Mégane poráží. Jenže to je v podstatě jen detail. Kdo je tedy lepší? 

_DSC0348.jpg_DSC0359.jpg

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud