Renault Mégane 1.5 dCi vs. Nissan Pulsar 1.5 dCi: Dvakrát jinak

Porovnání Renaultu Mégane nové generace a Nissanu Pulsar ukázalo dvě věci. Zaprvé, že novější automaticky neznamená lepší, a zadruhé, že stejný technický základ automaticky neznamená stejné automobily.
Seznam kapitol
  1. Na pohled si je ani náhodou nespletete
  2. Prostor, Dojmy z interiéru: Karta se obrací
  3. Stejné motory, naměřená dynamika se ale liší, Jízda
  4. Podvozek: Jde to, dokud nepotkáte výmoly, Cena?
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Renault Mégane 1.5 dCi vs. Nissan Pulsar 1.5 dCi: Fotogalerie

Koncern Volkswagen má platformu MQB, Volvo používá SPA a aliance Renault-Nissan CMF. Tři různá označení (našli bychom jich samozřejmě více) znamenají v praxi stejné věci. Jsou to modulární platformy. Jeden technický základ použitelný pro řadu různých automobilů. Snižují se tím výrobní náklady, ale nemůže se stát, že výsledná auta si jsou navzájem až moc podobná?

Občas to tak rozhodně je, ale určitě ne u nového Renaultu Mégane a jeho technického příbuzného Nissanu Pulsar. Obě automobilky si pečlivě rozdělily zákazníky, na které chtějí útočit, a daly si hodně velký pozor na to, aby náhodou někdo nezačal říkat něco jako „proč kupovat Pulsar, když tu máme nový Mégane“.

Testy | Nissan | Hatchbacky

Test Nissan Pulsar 1.5 dCi: Tiida se vrací  

Na první pohled se možná zdá srovnávací test těchto dvou sourozenců snad až zbytečný, věřte ale tomu, že příbuznost obou modelů, které spadají do segmentu hatchbacků nižší střední třídy, udělala toto srovnání spíše zajímavější.

Na pohled si je ani náhodou nespletete

Nissan sází na decentní designový styl, který ale vypadá poměrně evropsky. To Renault vsadil na docela něco jiného. Svůj nejnovější přírůstek opatřil efektními prvky typu výrazných diod vpředu i vzadu. Především dvě zadní diodové linky suplující koncová světla vypadají v noci sakra dobře. On vlastně celý Mégane vypadá zatraceně dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pulsar nevypadá zle, ale Mégane vypadá lépe. Důvod je jednoduchý, má mnohem dynamičtější proporce. Design určitě patří k jeho silným stránkám 

Důvodem jsou prosté vnější rozměry. Přesné hodnoty najdete v tabulce včetně porovnání s Volkswagenem Golf a Opelem Astra. Mégane dostal oproti svému staršímu sourozenci nižší siluetu a výrazně větší šířku. Pulsar je tedy o něco užší a o hodně vyšší. Když se na něj zadíváte, nemůže se vám nevybavit jeho u nás nepříliš úspěšný předchůdce. Model Tiida, který byl vážně ošklivý.

Renault Mégane: Základní porovnání s konkurenty (mm)
  Renault Mégane VW Golf Opel Astra Nissan Pulsar
Délka  4359 4255 4370 4387
Šířka  1814 1799 1809 1768
Výška 1447 1452 1485 1520
Rozvor náprav 2669 2637 2662 2700

Na první pohled nezaujme

Už zde celkem bez problému poznáte, kam to které auto míří. Mégane chce zaujmout mladší řidiče, Pulsar vás bude lákat na praktickou stránku věci a svým na první pohled podstatně větším rozvorem slibuje také více místa ve druhé řadě. A to by se mohlo líbit rodinám.

Renault | Hatchbacky | První svezení

Nový Renault Mégane je další variací na téma CMF [první jízdní dojmy]

Když se podrobněji podíváme na základní tabulku srovnání s konkurenty, je dobře vidět, že Mégane poráží Golf jak rozvorem, tak šířkou a délkou. A je také ze všech čtyř uvedených modelů nejnižší. Pulsar naopak stojí na horním okraji této kategorie. Hned vedle Škody Octavia, která ještě navíc přidá karoserii liftback.

Zda je hezčí nový Mégane, nebo zda byste od pohledu dali přednost Nissanu Pulsar, to nechám na vás. On vzhled vlastně ani není moc podstatný. Ty hlavní rozdíly, jak už asi tušíte, najdeme v interiéru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Renault Laguna 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 82 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.87
Rok výroby: 2007
Stav: 135 078 km
Cena: 58 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 134 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků