Renault Mégane 1.5 dCi: naftový mág (minitest)

70 komentářů

Pavel
29. listopadu • 13:23

Dobrý den mám odstavený renault megane a potřebuji se zbavit veškeré vody aby nezamrzla prosim o návod jak vypustit vodu z motoru atd.?

mojky
29. ledna • 18:03

Ahoj píše mi to po vložení karty turn steering wheel + start mělo by to byt otoč volantem plus startuj ale nikdy mi to nepsalo a auto nenastartuji,neví někdo proč? Díky za info

Hana
24. listopadu • 7:30

Dobrý den, s manželem jsme si zakoupila Renaulta zde http://www.rpz.cz/renault/... a opravdu si nemůžeme stěžovat. Nejen že je to spolehlivý prodejce, ale jiné auto než Renault už chtít nebudeme :)

Jan Benčák
19. července • 21:06

Zajímalo by mě, jestli v ostatních Meganech Grand Tour 1,5 dCi r.v 2014 hraje stejně nekvalitně rádio jako v mém případě? (možná výměna reproduktorů vše vyřeší...)
Díky za odpovědi.

pepa
24. března • 19:11

zdravim zadam o radu,jak mam zrusit u megane 1,5 dci aby me nesvitil olej a servis i kdyz je vymenenej, co mam zmacknout.diky za odpoved.

prcek
13. ledna • 13:12

zdravím, taky se přidám :-D renault megane, r.v.2004 1,5 dci 74kW, najeto cca 158tis.km a průměrná spotřeba nevyleze nad 4,6l. jezdím denně město i mimo město... já si to velice chválím ;-)

voves
20. dubna • 23:35

zdravim vsechny setrilci se zdravym rozumem
Jozef Malovič | 18. 04. 2013 07:50 | [195.168.240.xxx] /// recese na foru .toto..je a bude urcite uzitecne aby si to precetl....Chupa...doky.... treba se presvedci ze se nasel zas jeden vtipalek co ma neuveritelnou spotrebu anebo mel take stesti na motor a nebo skutecne umi jezdit nebo v cem to muze byt..preji vsem normalnim ridicum mnoho kilometru bez nehod voves

majkl29
1. prosince • 19:26

Voves.ty jsi koště:-)

VOVES
31. května • 15:56

KDYZ PROCITAM VASE REAKCE NA SPOTREBU U MOTORU 1,5DCI TAK MI JE ZLE CO SE VSECHNO CLOVEK DOZVI-NAUCTE SE JEZDIT A BUDETE MIT DOBROU SPOTREBU--JEZDIM 37 LET A NEJAKY KILOMETR MAM ZA SEBOU A ZKUSENOSTI HABA DEJ-MAM UZ CTVRTY DIES.AUTO-MEGAN -NEMA KONKURENCI JEZDIM VLETE VZIME ZA KAZDEHO POCASI KRATKE I DLOUHE VZDAL.ROCNEOKOLO-19000KM.SPOTREBA MOTORU 1,5DCI NEPREKROCILA 4,5L-100KM JSEM Z VYSOCINY TAKZE-DO KOPCE Z KOPCE PRUMER V LETE 3,8L-100KM//ZIME 4,3//MEKCI ZIM.PLASTE-PODLE POCITACE-SAM SI SPOTREBU PR PREPOCITAVAM PRI TANKOVANI VSE OK..PRI DOVOLENY V ITALI //ROVINKY,DALNICE//3,4L-100KM.NEVERIS-VER.BUD JSEM MEL STESTI NA PERFEKTNI MOTOR-NEBO PROSTE UMIM JEZDI EKONOMICKY.JEZDIM DLE PREDPISU ZADNY LOUDANI-HLAVNE NEJEZDIM BRZDA PLYN--KROMNE VYHR.SEDACEK JE MEGAN V PLNE VYBAVE-R.V 2003-NAJ.198000KM.VCIL MUDRUJTE-CHYTROLINI CAU.V.

doky
24. června • 20:56

Když si přečtu hodnoty spotřeby příspěvku toho vynikajícího řidiče na uvedeném Meganu,nemohu uvěřit,co si člověk dokáže ještě vymyslet.
Mám zřejmě stejnou verzi v plné výbavě a navíc i vyhřívaná sedadla vpředu.
Když jezdím po městě a do blízké vesnice 8-9 km,spotřeba nejde pod 5 l/100 km,nejsem
závodník a jezdím dlouho,zkušeně.Pokud šlápnu na plyn,dostanu se až k 6l/100 km,
takže myslím že test odpovídá skutečnosti.Spotřeba pod 4 l/100 km je holý
nesmysl,jen pokud ho netlačíte!!!

voves
24. června • 22:01

jak jsem psal //asi jsem mel stesti na motor//mozna jsem neuvedl ze jezdim ve dvouch max.nekdy vnoucata-zadne velke zatizeni mim dovolenych/////kdyby mne toto nekdo rekl NEVERIM asi jako vy a budu ho povazovat za blazna.bohuzel myslete si co chcete je to tak.....ma to vsak i jine negativa RENOLDA JAKO ZNACKU AUTA ZA 5 MOTOR ZA 1 VYBAVA ZA 2 PORUCHOVOST ZA 4 JE to vyborne luxusni auto velmi poruchove,neni mesice abych do nej nevrazel prachy vsechno se sere takze na nafte usetrim ale mnohem vic dam do oprav//koupil jsem ojetinu//uz nikdy renolta i kdyby mel spotrbu 1litr.

Chupa
2. července • 20:42

Milý pane Voves,
na pohádky už jsme poněkud staří, takže tyhle báchorky si vyprávějte vnoučatům, pro ně budete jistě hrdina.
Jinak z Vašich příspěvků čpí nutnost si odůvodnit, jak jste dobře nakoupil.
P.S. Pozor na vajíčka za zadním oknem a nezapomeňte na klobouk.
S pozdravem
Zbytek Zdravého Rozumu

voves
7. července • 19:05

mily pene chupa myslete si co chcete//mate na to narok//pohadky vnoucatum vykladam. .mam podobnyho nevericiho svagra.ten aby se presvedcil absouloval semnou s manzelkama cestu do chor. ceta tam -3,8l/100km zpet do 4,1l/100km.nevim kolik v tu dobu stala nafta--projeli jsme asi 4100kc2400km nafta stala asi kolem 35kc vsechny poplatky kolem 4400kc.celkem asi 8500kc. vim to presne v ostrave jsem natankoval plnou nadrz pri vraceni to same zase plnou nadrz.tentokrat jsem poprve schovaval uctenky od vseho protoze jsme cestu platili na polovic.svagr uveril ze opravdu mu nelzu sam s peguetem 307sw 1361-65kw-benzin by ho stala cesta kolem 12000kc.tuto recesi jsem nepsal proto aby mne nekdo zavidel//neni mne to zapotrebi psal jsem to proto ,kdyz jsem procital recese jak to komu hodne zere tak mne to nasvalo a napsal jsem toto,protoze kdyz vidim dnesni ridice tak to jsou s prominutim hovada.brzda plny plyn brzda.potom je pekna spotreba -rizenim se zivim moc dobre vi m o cem mluvim.PANE CHUPA KDYBY JSTE SI PRECET Lrecese nahore tak by jste mozna pochopil ze jsem vubec nekoupil dobre auto uz ho nemam a renolta nemusim ani potkavat-je to luxusne vybavene auto ale nejvice poruchove co znam a vubec mne nejde aby nekdo zavidel chtel jsem jen upozornit na svoji spotrebu i kdyz to vypada jako pohadka mam ted benzin spotreba nemuzu ani psat protoze by jste mne odpovedel ze at se naucim jezdi jezdim sice od benzinky k benzince ale jezdim rad protoze toto auto jine naroky-poruchy nema .tam jsem jezdil za pakatel a kdyz to zpocitam tak mne v tu dobu s nakladama na opravy auto va skutecnosti zralo12-15l na 100km opravdu neni co zavidet..VSE OSTATNI JE NAPSANO V RECESICH NAHORE.NEMINIM UZ NIKOMU ODPOVIDAT NA CO KOLIV v se podstatne je je napsane a jelikosauto uz nemam nebudu se k tomuto tematu uz vyjadrovat--preji vsem renoltakum uzivejte si,ja to mam za sebou......B-]:-P:-P:-D:-D:-D:-O:-O:-P:-PB-]B-]B-]B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jozef Malovič
18. dubna • 7:50

Prajem Vám všetkým pekný deň,
jazdím s Renaultom Megané Grandtour 1,5 dci 59 Kw r.v. 1994. Spotreba pod 4 L nie je problém a cez 5,5 L som sa ešte nedostal. Vozidlo má najazdených cez 200 000 km.:-))

Pegasek
17. listopadu • 13:54

To je úžasné sledovat jak se tady dohadujou šetřílkové kdo má spotřebu 5.5 a kdo 5.7l. Když chcete mermomocí tak šetřit, tak chodte pěšky nebo jezděte vlakem. Pomůžete přírodě a ze silnic zmizí loudalové co se po silnicích plazí 90-tkou. Ale abych přidal taky svojí zkušenost. Já mám v megánu (r.v 05) motor 1,9 a průměrná spotřeba se pohybuje mezi 8,5 až 10 litry nafty a žíli mi to rozhodně netrháB-]

Pjootr
11. listopadu • 10:05

Ahooj. Chtěl bych se zeptat majitelu Megana jak se seřizujou v autě hodiny. Koupil jsem rok strarýho Megánka a chybí manual. Klasický tlačítka vedle hodin nejsou. Mam za to, že se to bude seřizovat nějak přes rádio. Na rádiu mam tlačítko navigace ovšem cd s navigací mi rovněž chybí. Díky za radu a kdyby mi někdo chtěl přepálit cd s navigací určitě by jsme se domluvili.B-]

tom69
19. října • 16:59


http://cafe.auto.cz/viewtopic.php?t=3424

Seznam projevených závad k dnešnímu dni 25.9.2005, při najetých 7.000 Km

 

- vadné autorádio, výměna na třetí pokus

- výměna krytu levého zpětného zrcátka, který se rozpadl po několika týdnech

- špatně sesazené dveře z výroby, bylo nutno dveře repasovat

- skřípání v interiéru při najíždění na zvýšený obrubník

- velmi hlučná palubní deska při jízdě na nerovné silnici, začínají se ozývat zvuky i ze zadní časti interiéru vozu

- praskající zvuky z levého okna při stahovaní i při zavřeném okně

- pásy řidiče i spolujezdce se obtížně navíjí, u řidiče zůstává viset.

- nepravidelně nefunkční zadní stěrač – chyba řídící jednotky

- nepravidelně dochází k rozkmitání vozu při sešlápnutém brzdovém pedálu a zařazeném neutrálu (motor)

- vada řízení, vůz se stáčí při jízdě do leva, dochází ze strany řidiče k přetlačování s vozem, při puštění   volantu jde v určitém okamžiku vůz ostře doleva, což může způsobit vážnou havárii Již 3x reklamace !

 

a odpověď RENAULT

 
Vážený pane
dovolujeme si reagovat na Vaše podněty týkající se Vámi zjištěných závad na vozidle Renault Megane II,
Co se týče Vašich informací, obsažených v e-mailové zprávě ze dne 3.10.2005, , případu věnujeme značnou pozornost, neboť nám záleží na spokojenosti našich klientů Prozatím byla vyžádána dokumentace k historii vozu, kdy z listin, které byly předloženy, neplyne existence Vámi popisované závady. Je pravdou, že pokud se vada na věci projeví v době do 6 měsíců od převzetí věci, je třeba, aby prodejce prokázal, že vada vznikla až po přechodu vlastnictví věci na kupujícího. Pokud se to prodávajícímu nepodaří, je konstruována právní domněnka, že vada existovala již při převzetí věci a kupujícímu z takto daného skutkového stavu vyplývají příslušné nároky.
Podle informací, které máme k dispozici, Vás prodávající vyzval k přistavení vozu, aby mohla být provedena diagnostika případné vady. Z dosavadního průběhu lze tedy konstatovat, že z Vaší strany nebyla poskytnuta potřebná součinnost, nutná k postupu dle § 616 zákona č. 40/1964 Sb. Velmi nás mrzí, že tento vstřícný krok pokládáte za chybný a v souvislosti s tím hodláte učinit kroky směřující k poškozování dobrého jména naší společnosti. Bohužel v takovém případě bude společnost nucena bránit se zákonnými prostředky, které k tomu účelu český právní řád nabízí.
Předpokládáme však, že mezi Vámi a prodávajícím dojde k dalším jednáním ohledně odstranění shora uvedeného nedostatku. Další vývoj záležitosti budeme velmi pečlivě sledovat a věříme, že bude přijato řešení, se kterým budete spokojen.

tom69
27. listopadu • 22:45

http://renault.kvalitne.cz/
Za vznikem těchto stránek stojí arogantní chování ze strany prodejce AUTO FREIBERG (rodinná firma, původně koncesionář, nyní partner) při řešení reklamace a následně i NEZÁJEM ze strany reklamačního oddělení RENAULT ČR při žádosti o pomoc při řešení problémů s REKLAMACÍ nového vozu Renault Megane II Sportway    ( vůz byl zakoupen 5. května 2005 )

Mato
22. července • 15:24

Nuz vlastnim toto auto 14 mesiacov a nabehanych len 30tkm, ale co to auto zazilo chyb . Dusenie motora, niektore veci ako klucky, klima funguju podla pocasia, problem s radio, rychlo sa opotrebuvavajuce zadne pneumatiky Michelin. A to je len cast problemov. Viac na www.auto.cz diskusia o Meganoch. Skotocne desive citanie. Ale najhorsi je pristup toho servisu, ktory neustale hlada sosob, ako sa vyhnut oprave a chybu chce vyhlsit za vlastnost vsetkych aut. A aby ste si nemysleli, ze ich dostanete u importera, lebo ten ma ristup rovnaky, cest vynimkam !!! Rozhodne nekupovat, ani zakon nemienia dodrziavat.

Marek
22. července • 16:34

Mam to asi tak isto dlho ako ty, nieco cez 40tis, zatial odislo CD, vymenili za nove bez problemov, a pri 30tis prehliadke zistili ze su vybite capy riadenia, vymenili zadarmo vramci zaruky (usudili ze za 30tis km by sa nemali). Ine problemy sa nevyskytli... Mozem sa opytat o ktorom servise hovoris?

Petr v.
10. dubna • 11:34

Nazdarek panove, mam Megana 1,9 dci 88 kw, musim rici ze se v nem citim daleko bezpecneji nez ve fabii RS (nekdo se to tady snazil srovnavat, haha...), ve fabce jsem se citil jako v krabicce od sardinek, ale zrychlen bylo fajn, kdyz to ale srovnam s Meganem tak jsem subjektivne nepoznal ve zrychleni rozdil ....co se tyce chipu tak bych uprednostli upravu krouticiho momentu (vice plocha krivka by neskodila), ale do vykonovych navyseni bych se nepoustel akorat se tim zkracuje zivotnost motoru a zeptejte se tech co vam to nabizi jestli budete mit dostupny vetsi vykon v nizkych otackach napr u 2000 a o kolik ? pak zjistite ze to u dieselu nema cenu pokud jenom vymenite sofware tak se nikam nedostanete.....mimochodem porad tady mluvite o spotrebe ja jezdim od listopadu za 6.5 / 100 km a nemam lehkou nohu (dalnice 140-170) mesto (radsi neuvadim ono se to totiz dost spatne hlida....), zrychleni vyuzivam v max. mozne mire....mozna ze v lete se dostanu na 6 l/100 km.

 

Pepe
6. dubna • 10:04

Paja: svez se s tim a pak hodnot !

Jinak kdyz porovnavas ty papirovy parametry. Ver, ze drtiva vetsina Fabii co se proda, vcetne 1.4TDI, 1.4 16V 55kW atd. ma horsi parametry zrychleni nez Felda 1.3 MPi.Ale svez se v tom a je to o necem jinym (no je pravda, ze 1.2 40kW je zoufala).

Jinak ja se svezl s timhle Meganem 1.5dCi a byl jsem velmi mile prekvapen. V praci A3 - 1.6 75kW. Pocit z motoru mam urcite lepsi, tu 1.6 kdyz potrebujes valit treba 140-150 na dalnici tak ohluchnes! Kdyz to porovnam s Octavii Tdi 66kW tak ten rozdil v hlucnosti je nepopsatelne velkej!

Ale pro jistotu jsem objednal 1.5dCi  100k .

 

 

otik
6. dubna • 16:19

Hi,
Vysoky krutiaci moment pri nizkych otackach ma na svedomi TURBO! a je jedno
ci je to diesel, alebo benzin. Samozrejme, hodnoty zrychlenia 60-100[IV], 80-120[V] su pri
preplnanych motoroch lepsie. Ak by mala felda turbo, potom by sa to dalo porovnavat...

Pre Pepe: Neuvazoval si radsej o chiptuning-u 59kw verzie, namiesto kupovania 73kw ?
Tuneri slubuju lepsie parametre (74kw/215Nm) pre chipovany 59kw motor
ako ma novy 73kw seriovy motor a malo by to byt aj lacnejsie.

Pepe
6. dubna • 16:47

otik:Uvazoval jsem o teto variante, ale rozhodl jsem se pro 100k verzi z techto duvodu:

- ziju v domeni, ze ten motor 100k ma turbodmychadlo s promennou geometrii lopatek, narozdil od 80k, neni to vyhnanej vykon jen chipem. Takze by to urcite pri chiptuningu vic zralo a ten motor by byl vic na limitu.

- dalsi duvod je, ze nevim jak by to bylo se zarukou na auto. Ale je pravdou, ze nejaky zvednuti vykonu me nabizeli jako original v Renaultu, ale financni uspora byla minimalni.

- auto me kupuje firma, takze jsem nemel zajem za kazdou cenu usporit

- v pripade potreby chiptuningu me znamej automechanik(tuner) nabizel chipnuti toho motoru na ca 120-130k a zvednuti kroutaku uz nevim presne o kolik, ale myslim, ze me to v zakladu bude stacit

- auto nemam na blbnuti, ale na jezdeni ca 50-60 tis. km rocne.

otik
6. dubna • 19:48

s tou premenlivou geometriou lopatiek mas pravdu na druhej strane
sa hovori, ze pravne turba s prem. geometriou maju nizsiu zivotnost (neviem ci je to pravda)
ja budem kupovat nove auto zaciatkom buduceho roka, tak zvazujem alternativy:

- focus 1.8tdci (100k) (nova generacia bude mat 1.6tdci)
- megane 1.5dci (100k)
- mazda 3 1.6d (motor rovnaky ako 307 1.6hdi, xsara 1.6hdi, c-max 1.6tdci)
- civic 1.7cdti

Pepe
7. dubna • 9:07

Na Focus jsem taky koukal. Ale uz je to par let starej model a uvnitr me nepresvedcil. Cenu mel dobrou. Mazda 3 hatch se me moc nelibi, snad sedan, ale nema odpocet DPH a zrovna tak civic. Koukal jsem taky na Stilo a 307. Stilo bylo za dobry penize s JTD 85kW, 307 byla drazsi nez Megane. Jestli chces kupovat na zacatku pristiho roku, tak to ti pak rad sdelim zkusenosti s Meganem. Pocitam, ze v ty dobe s nim budu mit pres 40tis. km. Na konci roku ma byt Citroen C4, na predbeznych fotkach vypada velmi dobre. Kdyz k tomu pridam zajimave ceny Citroenu a motor 1.6HDi mohla by to byt zajimava volba. A co nova Astra ? Octavia bude s dieselem trosku jinde cenove nez tyhle jmenovany auta

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
otik
7. dubna • 10:10

Mne interier focusu az tak nevadi, aj ked vidiet, ze je to z roku 98
Kriteria su: podvozok, motor, brzdy, prevodovka a hlavne spolahlivost (az 4r zaruka)
Na opel a citroen mam nazor, ze ak budem chciet kupit nemecke auto
urcite to nebude opel rsp. ked budem kupovat francuza nebude to citroen!
Na stilo som tiez pozeral, ale maju len 1.9 motor (vysoka zakonna poistka)
Na odpoctom DPH si nemusim vobec lamat hlavu, lebo ze vraj u nas sa
odpocet DPH v priebehu tohoto roka uplni zrusi

MHPlus
7. dubna • 19:00

To jsou ty správné předsudky.... Oply i Citroeny jsem měl a klidně bych je koupil znovu.

paja
5. dubna • 20:00

Zrychleni 0-100 za 15s a max rychlost 166 km/h? Tomu autor rika potrebna dynamika pro jezdeni? Hmm.... Moje felicie 1,3 Glxi ma zrychleni lepsi a maximalku stejnou a to je to poradny louda, kde mam pri  kazdym predjizeni smrt ve vocich. Auto ktery stoji v zakladu pres 500000 a vykon 59 kW ..... 1,6 benzin s 83 kW stoji o 45 000 min a dynamiku ma vyrazne lepsi. Pokud si spocitam od kdy se mi zacne tendle dyzl vyplacet a ze po celou dobu zivotnosti budu mit o tridu horsi akceleraci tak dojdu k zaveru ze si to muze koupit akorat clovek co jezdi po okreskach 90, ve meste 50 na dalnici nejezdi (znamka moc draha a o setri kazdou kacku na nafte) a radsi predjizdi akorat stojici traktory  

tupelo
8. února • 21:28

tupec ostane tupcom----priklad ,kazdy nech sa stara o seba, mal som havarku,Humencan vrazil do môjho megana,nezastavil na stopke a chcel ist do protismeru v PO,4 v aute, dcera to prezila len vdaka airbagu,mal som ich 10,------zivot nestoji za Ecka§!!!
Nech tu niaky clovek neporovnava Embecku-Feliciu s Meganom

koscj
6. dubna • 1:06

pri predbiehani ti nic nepomoze udaj o zrychleni z 0 na 100...

pri predbiehani je dolezite zrychlenie zo 60 na 80, alebo z 80 na 100... a tam tie naftaky pred benzinovymi vedu...

naftak sa pomalsie rozbieha z 0 na 50 a z 130 na 160...

PeterL
6. dubna • 9:42

Dynamycke zrychlenie ma istu informacnu hodnotu, ale asi najlepsim udajom je vykon vozidla pri danych otackach. Ak viem, ze moje vozidlo ma vykon 100 kW pri 6000 otackach, tak co mi brani pri predbiehani podradit a dopracovat sa k uvedenemu vykonu? Detto diesel. Ak vyrobca udava 60 kW pri 4 000 otackach, tak podradujem na 4 000 otacok.

Z toho vyplyva jedine: pri rovnakej hmotnosti bude lepsie zrychlovat (a je uplne jedno ci z nulovej rychlosti, alebo napriklad 100 km/h) vozidlo s vyssim vykonom. Treba si ale odsledovat otacky, pri ktorych sa najvyssi vykon dosahuje.

Ak potrebujem normalne zrychlenie - napriklad pri rozbiehani sa, alebo zaradovani vozidla na dialnici, tak vtedy ma pre mna dynamicke zrychlenie nejaku hodnotu.

MarekF
6. dubna • 19:53

Ja suhlasim, len som pisal o tom, ze pri benzine do otacok maximalneho vykonu motor obycajne nevytacas (pri normalnej jazde urcite nie, o tom nehovorim, ale ani pri predbiehani - jednoducho su to prilis vysoke otacky, a subjektivny pocit ti kaze preradit skor ako ich dosiahnes). Samozrejme ze mozes tocit 6000, a v tom pripade je to bez diskusie - maximalny vykon + hmotnost udavaju maximalne zrychlenie. Len si, ako pises, treba dat pozor na otacky.

yyyyy
6. dubna • 20:32

>>>pri benzine do otacok maximalneho vykonu motor obycajne nevytacas<<<

Raz sa prevez renoltim 1.4 16V (70kW), mozno zmenis nazor, mam, viem ... je to motor ktory ti prebehne cez 6000 ani nebudes vediet ako a ak je teply vylezes skoro az na 7000.

 

Clovek ma pocit ze musi radit ked citi pokles momentu, ale to u tej 1.4 16V necitis, ta proste taha doblba az ju utne obmedzovac. Je to uplne ina kava ako silnejsi pribuzny 1.6 16V aj ten novy 1.6 16V s variabilnym casovanim.

yyyyy
6. dubna • 14:47

>>>Dynamycke zrychlenie ma istu informacnu hodnotu, ale asi najlepsim udajom je vykon vozidla pri danych otackach.<<<

Asmozrejme, ale iba ak ho vies skutocne vyuzit. U dizla podradenie VOBEC nemusi pomoct, uz tu o tom sla rec. Ak mas dizla ktoremu k 4000 otackam opadava tocivy moment a porovnas ho s benzinom s vyrovnanym tocakom, tak ten dizel s rovnakym koncovym vykonom bude nie len daleko pruznejsi, ale aj maximalne zrychlenie bude lepsie. Dovod je jednodychy, ak benzinaka rozhulakas na 6000 tak tam konci a musis radit. Zaradenim sa dostanes do 3/4 rozsahu kde mas aj 3/4 vykonu. Zatial co dizel ma typicky priblizne rovnaky vykon od 3/4 rozsahu - teda 4000. Je to tak proste vdaka tomu opadaniu tocaka. A to cele znamena ze preradenim po dosiahnuti 4000 otacok sa nedostanes tak ako u bezinaka do mensieho vykonu.

Presne to same plati u podradovania. Z benzinom podradis, dostanes sa vo vysokych otackach k maximu vykonu a letis ako raketa. S dizlom podradis a nic sa nestane - on tam uz bol, tak ziadny rozdiel necitis. Nie je ale dizel ako dizel, ak kuknes 2.2 vo vectre ktora ma max vykon od 3000 do 4000 skoro rovnaky to plati do dosledku, ak si kuknes 100hp dizel od renolta je to skorej benzinak ako dizel - ma plochy tocak tym stupajuci vykon - uplny opak jeho 80hp bratricka.

PeterL
7. dubna • 9:09

mozem porovnat dva priklady. Rok a pol som jazdil na Mazde 323F benzin, teraz rok a pol Toledo TDI. Mazda sa dala tocit asi do 6 600, Toledo do 4600. Bezna jazda je vdaka krutiacemu momentu u TDI daleko prijemnejsia, co sa tyka predbiehania, rozdiel nevidim - podradujem az do maxima u obidvoch automobilov. Subjektivne Mazda tahala najviac pri maximalnych otackach, Toledo medzi 2000 - 3000 otackami. Ale nic to nemeni na tom, ze ked potrebujem z auta dostat pri predbiehani najvacsi vykon, tak idem do maximalnych otacok. Tebou spominany prepad vykonu nepocitujem, je to viac o tom, ako rychlo po dosiahnuti maxima otacok preradim. Takisto neplati teoria, ze pri predbiehani s TDI musim viac krat preradovat - u Mazdy som pri predbiehani podradoval niekde na 5 500 otacok a po dosiahnuti maxim som preradil. U Toleda je to obdobne, akurat ze podradujem na  3500 - 4000.

Na druhej strane je ale pravdou, ze malokto vyuziva pri predbiehani maximalny vykon vozidla - a tu je vacsi krutiaci moment u TDI jednoznacnou vyhodou.  

yyyyy
6. dubna • 15:00

no tak som sa utal, no .... tak to ma byt takto:

>>>Zatial co dizel ma typicky priblizne rovnaky vykon od 3/4 rozsahu - do 4000.<<<

mfilip
6. dubna • 8:26

Ale no tak, takhle to prece nejde brat obecne. Tvoje tvrzeni plati pro benzin a diesel jen pri stejnem zarazenem stupni, ktery ma vsak u dieslu a benzinu jiny prevodovy pomer kvuli optimalnimu vyuziti otackoveho spektra. Benzin ma pri stejnem zarazenem stupni urcite horsi pruzne zrychleni nez diesel, ale rekl bych, ze pri podrazenim by benzin mohl byt i lepsi, jak stejne vykonny diesel.

koscj
8. dubna • 14:52

ked podradis, tak budes mat asi vacsie zrychlenie, ale aj podstatne vyssiu spotrebu... s naftou nemusis podradzovat.

paja
5. dubna • 22:27

Pruznost bude lepsi nez u feldy (este aby nebyla) ale celkove sou parametry ubohy to se na me nezlobte a za 0,5 mil se da koupit leccos (napr. Fabia RS), proste pro ridice ktery nejsou sice zadny zavodnici ale obcas treba potrebuji zrychlit to neni. Dokonce mi to pride nekdy az nebezpecne ze budete do kopce predjizdet starou skodovku 2x tak dlouho nez s vykonejsim motorem (i napr. s tim 1,6 83 kW), 6 airbagu pak bude clovek treba potrebovat....  Opravdu zrychleni 0-100 za 15s je trapne pruznost nepruznost, i kdyz se treba nemusi tolik radit (coz mi pride trochu divny jelikoz u turbo dyzlu prave treba treba radit je vzhledem k rychlemu ubytku vykonu ve vyssich otackach - snad chapu pojem pruznost spravne). A lepsi pocit z jizdy, to da rozum ze motor u auta o 3 generace novejsi a 2 tridy drazsi je minimalne lepe utlumen, nehlede na to ze celkove jizdni vlastnosti sou take nekde jinde. Navic megane s naftou je dost tezky a nalozeny Grandtour s rodinou pri jizde do kopce musi bejt zazitek (treba muze rodina pomoct a jit tlacit). Sam o meganu uvazuju jako o nastupci feldy, ale slabsi 1,5 dCi v nem urcite  nebude.

A posledni vec, sem se prekouk a o 45 000 nez 1,6 je drazsi verze 1,5 dCi 74 kW  (ne 59 kW), coz zmirnuje moji kritiku ale jen trochu. U 59 kW je rozdil 15 000.

tupelo
8. února • 21:32

tupec ostane tupcom----priklad ,kazdy nech sa stara o seba, mal som havarku,Humencan vrazil do môjho megana,nezastavil na stopke a chcel ist do protismeru v PO,4 v aute, dcera to prezila len vdaka airbagu,mal som ich 10,------zivot nestoji za Ecka§!!!
Nech tu niaky clovek neporovnava Embecku-Feliciu s MeganomZobud sa Tupec!!!!!

pg
6. dubna • 8:28

Souhlasím s pájou.
Když už tak lepší alternatyva je 1,3JTD MULTIJET od fiatu.  =lehčí motor (naše silnice dřive kaput naprava)
                                                                                                 nižší poviné ručení (když šetřit tak pořádně)
                                                                                                 menší spotřeba!
                                                                                                 menší cena !!
Za ty prachy je fakt fabi rs lepší.

Petr Broža
5. dubna • 21:47

Felicia možná jede stejně, ale Mégane má s tímto nafťákem lepší pružnost.

Rostman
6. dubna • 14:45

Asi ti ho budu muset Petře půjčit, potom už tohle nenapíšeš

Felicie jede stejně možná na letišti, kdekoliv jinde se v tomto srovnání projeví její podvozek...

MarekF
5. dubna • 21:39

... alebo vyjdes na dialnicu, pridas si na 150, a ides. Pozries otackomer, 3500 - tomu zodpoveda aj hlucnost. Pozries spotrebu, 6.5. Tiez dovod kupit usporny diesel, nie?

Inak s tym zrychlenim - mam Megane Grandtour s 1.5dCi/80 a urcite to nezrychluje horsie ako Felda 1.3Mpi co som mal predtym. Papierove porovnania naozaj vychadzaju lepsie pre Feliciu, ale zasa si treba uvedomit ze ta mala max. vykon niekde pri 5500 otackach, ktore som pouzil mozno 2x za zivot, a neverim ze ich ludia bezne pouzivaju, ten zvuk je tam uz dost strasidelny (ale samozrejme papierove zrychlenia sa dosahuju takto). dCi ma maximum pri 4000 (alebo 4500 nie som si isty), teda blizsie k beznym prevadzkovym otackam - takze pri normalnom jazdeni, ked idem 90 na 5ke a potrebujem predbiehat, tak zaradim 4 - pri dCi si na maximalnom vykone, pri Felde si este hlboko pod. (Toto bola len mala uvaha o tom preco asi mam lepsi pocit z Megane Combi 1.5dCi ako Felicia 1.3MPi; ci je to naozaj tak to neviem)

coolio
5. dubna • 11:40

Tedy, 40000 za blbou manuální klimatizaci, to je docela síla.

Kožak
5. dubna • 10:44

Kdy bude mít nový Renault Megane Scénik svůj megatest,nebo aspon dojmy z jízdy?Moc se mi tento vůz líbí,a zajímalo by mně jak se líbí redakci,snad se dočkám...Díky

Petr Broža
5. dubna • 10:54

Bude nejdřív v červnu, protože do té doby je redakční plán plný.

Kožak
7. dubna • 9:41

A proč jste už nějakou recenzi,nebo test z provozu nebo podrobnější článek nového Scénika už nevydali?Vždyt je na trhu už od října 2003?Určitě by si to tento vůz zasloužil...

koko
5. dubna • 13:20

Uvazujete taky do budoucna s ESPACEM?
postamble();

robo
5. dubna • 10:41

Ja mám nový Peugeot 307 1.4 HDI. Je to podobný motor, ako na Renault. Potvrdzujem, že motor je tiež úsporný. Ešte je v zábehu, ale keď si dá človek pozor, dása jadziť aj po meste do 5.5 l/100km. Mimo mesta pri 90km/hod. za 4,5 l/100km. Na diaľnici pri 130km/h za 5,8 l/100km.

Renault má predsalen o 100 cm vačší objem, čo je myslím si výhoda. Spotrebe to veľa nepridá a má vyššiu dynamiku. Ten motor do Peugeotu má 68 koní a 50kW. Teraz sa robí aj nový 1.6 HDI, to je terno, ale je veľmi drahý a do najnižšej výbavy XR sa nemontuje.

Každopádne malé dieselové motory majú veľkú budúcnosť. Zostávajú v oblasti nízkeho povinného ručenia, čo sa týka emisisí sú dnes na tom lepšie ako benzíny a výkonovo na bežné jazdenie stačia. Ak využijete občasné zľavy disel za cenu benzínu u rôznych automobiliek, nie je nad čím váhať.

KO
5. dubna • 10:47

A jak je to s dinamikou a rychlosti na dalnici pri obszeni cca 3 osobami a poloplnym kufrem??? neztraci v kopci rychlost?

robo
5. dubna • 11:00

No ja som šiel zatiaľ maximalne zaťažený 4 osobami a v zabehu, takže som to nejako nepreháňal, ale na bežnej diaľnici pri 130 km/h si drží rýchlosť dobre. Pri Tenčíne je na diaľnici dosť dlhé stúpanie (najväčší diaľničný kopec čo poznám), tak to bolo trochu cítiť, rýchlosť ale neklesla pod 110 km/h. Ten kopec je ale extrém, bežne na diaľnici také nie sú.

Samozrejme, nemožno od toho motora čakať športový výkon, ale na bežné a najmä úsporné jazdenie je ideálny.

Keď chcete väčší výkon, treba si kúpiť ten nový 1.6 HDI, ten má 110 koní/80kW. Je ale u nás o 100 000 Sk drahší, lebo je k dispozícii len s vyššou výbavou.

Rostman
6. dubna • 14:41

Já už to mám zajetý a vyzkoušený i s plným obsazením. Moje zkušenost je, že při 150 to v plným naložení jede líp než 130, má jen lehce vyšší spotřebu. Výborný ale je, že i při plném zatížení drží rychlost na 150, na D1 je jen pár úseků (a prakticky jen ve směru na Prahu), kde klesá rychlost ke 130 (šlo by to udržet výš, ale s vyšší spotřebou - není důvod). Jezdím průměrně 140 - 150, bez ohledu na to, jestli jedu z kopce nebo do něj a nejvíc se bavím právě těma feliciema nebo i fabiema, který to ženou z kopce, ale ztratí při prvním lehčím stoupání. Diesel se prostě chová jinak, není na sporovní jízdu (i když ze 130 na 160 se dá s 1.5 dCi zrychlit velmi dobře a to tak, že to objemově stejné benzíny nezvládnou), ale zato "drží".

Je asi zbytečné se bavit s majitelem Felicie o výkonových parametrech, rád se s ním potkám na silnici s jen lehkými zatáčkami a jsem zvědavý, jak s tím podvozkem co má pojede. Megane má úžasný podvozek a díky tomu dokážete jet vyšší průměrnou rychlostí, byť tabulkově ten motor na to nemá. Vlastně s výjimkou maximálky na dálnici jsem nepotřeboval vyšší výkon (i když doufám, že půjde chiptunning, na 100k bych určitě šel) a díky jízdním vlastnostem jsem nepotkal moc jiných aut, který by přirozeně jely rychleji (na normální silnici většinou "nezávodím"), prostě v Meganu je přirozené jet rychleji a nemáte pocit, že to honíte, mnohem víc než ve Felicii a třeba i Oktávii (tu překoná i krátká Fabka, ten kufr za nápravou u oktávky je hodně znát, nedejbože když jde o kombík).

Cena mi jinak přijde vysoká, stejně jako příplatky, ale jiné takové auto v této kategorii jsem nenašel a to jsem jich pár vyzkoušel, než jsem si Megana pořídil. Zkoušel jsem ale jen diesely, benzín už nechci, pokud to nebude šestiválec a aspoň od dvou litrů výš, ale takový auto je buď drahý, nebo moc sportovní a to nechci (to by byla spotřeba...)

paja
14. dubna • 12:34

Ty si ale trouba. To je jasny ze to das felicii s meganem 1,5 dCi diky lepsim jizdnim vlastnostem,  lepsi aerodynamice, atd. bude v zatackach sedet mnohem lepe. Jenze felicie je auto za 250000, 10 let stare a 2 tridy niz. A tvuj souboj vyzni jen lehce ve prospech meganu a kdyz bude felicii ridit ridic-zavodnik tak ti to i feldou na 0-100m nanda (HA HA), ve vyssich rychlostech uz to bude ve prospech meganu. Proste tendle motor je pro setrilky co maji radi pohled na priplatkovy palubni comp. co jim ukazuje spotrebu 5l, dobry tak mozna pro duchodce, co casto jezdi.... Bohuzel s tim nekoresponduje porizovaci cena (podobna vytka plati i pro fabii 1,4 TDI - zkouseli jste si pocitat od kdy se vam vyplati?). Proc neporovnavate megane s fabii RS?

Pokud budes s nalozenym autem drzet rychlost 150, coz se ti stejne tezko podari, ale i kdyby tak spotreba uz 5l nebude, pojedes na plnej plyn a s 1,6 83kW by stacilo jen na pul plynu.  

A je jasny ze ja do toho vrazit min pul mega tak si to taky chvalim ja to jezdi dynamicky, nakonec tomu snad i sam uveris.  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
paprik
6. března • 11:50

No mam dojem, že si ten príspevok na ktorý reaguješ ne(do)čítal. :-)

Marek
8. dubna • 11:31

A neskusal si Nissana Almeru ? Ja ju mam presne s tymto motorom 1.5dCi a nestazujem si. Zatial spotreba 5,6 l/100 km (mam asi 7.000 km), jazdne vlastnosti parada... Velskostou je to porovnatelne s Meganom. No a dal som za nu 413.000 KC, co sa mi zda slusna cena. Nemam ale vo vybave ABS, kartove startovanie (to mi ale nechyba) a mam iba 2 airbagy. Zato je tam klimatizacia...

Jara
5. dubna • 9:46

Parádní motůrek, ten bych bral, spotřeba 5,5 ve městě je boží

Pupan
2. ledna • 13:22

Co je na tom zvláštního 5,5 na 100 po meste?!?!- to mi žere i 16let starej Voplastr s japoncikem 1.7!To holt bejvaly kvalitní matryály a né jako teď ty SRACKY!...taky ho zatím neprodavam.Jen se teďka z ty elektroniky kazdej POSERTE,musi bejt na každej PRD kontrolka a knoflík,že jo?!Ted uz máte co jste chteli? Hola hej do práce se dej.VOLE!

Pupan
2. ledna • 13:22

Co je na tom zvláštního 5,5 na 100 po meste?!?!- to mi žere i 16let starej Voplastr s japoncikem 1.7!To holt bejvaly kvalitní matryály a né jako teď ty SRACKY!...taky ho zatím neprodavam.Jen se teďka z ty elektroniky kazdej POSERTE,musi bejt na každej PRD kontrolka a knoflík,že jo?!Ted uz máte co jste chteli? Hola hej do práce se dej.VOLE!

Pupan
2. ledna • 13:15

Co je na tom zvláštního 5,5 na 100 po meste?!?!- to mi žere i 16let starej Voplastr s japoncikem 1.7!To holt bejvaly kvalitní matryály a né jako teď ty SRACKY!...taky ho zatím neprodavam.Jen se teďka z ty elektroniky kazdej POSERTE,musi bejt na každej PRD kontrolka a knoflík,že jo?!Ted uz máte co jste chteli? Hola hej do práce se dej.VOLE!

Pegasek
17. listopadu • 13:57

To je úžasné sledovat jak se tady dohadujou šetřílkové kdo má spotřebu 5.5 a kdo 5.7l. Když chcete mermomocí tak šetřit, tak chodte pěšky nebo jezděte vlakem. Pomůžete přírodě a ze silnic zmizí loudalové co se po silnicích plazí 90-tkou. Ale abych přidal taky svojí zkušenost. Já mám v megánu (r.v 05) motor 1,9 a průměrná spotřeba se pohybuje mezi 8,5 až 10 litry nafty a žíli mi to rozhodně netrhá

90
16. října • 10:54

no možná všichni jezdí 90 protože je to maximální povolená rychlost :-P

Vita
10. listopadu • 7:58

Ty loudile, treba kdyz je cedule konec obce tak jedes kolik? No kdyz jezdis tak jak pises tak mas 8 litru spotreby..ja mam lagunu a mam 5,6 prumer a to mam 2litr 127kw plus lehce ciple.. takze 140kw.Jezdim predpisove.

Nikdo
1. října • 14:29

Už jseš zabitej blbe?

blb
2. října • 15:57

cau kretene jeste ziju a pokud kalousek neudela dan na vzduch-jezdim zadarmo.
aspon se podepisu neskovavam se za nikdo tajtrdliku ubohej

vovisek
1. října • 21:54

cau kretene jeste ziju a pokud kalousek neudela dan na vzduch-jezdim zadarmo.
aspon se podepisu neskovavam se za nikdo tajtrdliku ubohej

paprik
6. března • 11:42

A vieš o tom, že plynový pedál nemá len ON a OFF ?
že "loudalové" idiot
dúfam len že keď sa zabiješ nezoberieš nikoho so sebou ;-)

Rostman
6. dubna • 14:42

Moje dlouhodobá zkušenost z Prahy (mix zácpy i dlouhých úseků) je 6,5 až 7. Myslím, že to je dopravní situací, ale zase vím, že když půjčím auto přítelkyni, tak má spotřebu o litr nižší, tak nevím

yyyyy
6. dubna • 15:12

ja mam kombika s 1.9dci, 5.5/100 nie je problem 5 uz je, treba sa sustredit, ale to auto sa rozbieha samo, ked som do toho sadol prvy krat tak to vybehlo na 7/100 aj viac, nez som zbadal ze po meste to kalim 100 a ze ide o vodicak ....  je to tiche, kludne, silne a sedive, ta rychlost sa tam "narodi sama", clovek to nepozna. Potom jasne ze to zere. Kto chce setrit, nech si zapne obmedzovac.

Doporučujeme

Články odjinud