Renault Latitude: velký Francouz je zpátky

Renault poněkud překvapivě strhl plachtu ze své nové vlajkové lodi s neméně překvapivým názvem Latitude. Co nabídne?

Poslední velký Renault jménem Vel Satis skončil svou poněkud nešťastnou pouť automobilovým životem loni. Pokud navíc pamatujete časy modelu Safrane (po našich silnicích jich příznačně jezdilo jako šafránu, ale našly se), nebo dokonce ještě toho s číselným označením 25, musí vám v dnešní nabídce francouzské automobilky něco chybět. Tedy alespoň dosud - včera totiž Renault pustil do světa první informace a snímky svého nového modelu Latitude, který právě na výše zmíněné vozy navazuje.

Možná se divíte, kde se z ničeho nic vzal nový velký vůz s kosočtvercem ve znaku, vždyť dosud o něm nepadlo snad ani slovo a rovněž špionážní snímky příchod něčeho podobného vesměs nenaznačovaly. Inu, důvod je jednoduchý, Latitude se nezjevil z ničeho nic a není až tak úplně nový - je vystaven na základech Samsungu SM5, jenž jsme vám představili už na sklonku loňského roku a který se od začátku toho letošního prodává v Koreji. SM5 ovšem stojí na modifikované platformě Renaultu Laguna, a využitím upravené techniky Renaultu v jeho vlastním modelu se tak pomyslný kruh zpátky na starém kontinentu uzavírá.

Svým vzhledem je Latitude velmi konzervativní, tedy jistě na současné poměry automobilky. Po experimentu s Vel Satisem to ale pro většinu zákazníků bude jistě příjemný návrat ke kořenům, vyšší střední třídě extravagance příliš nesvědčí. Příď i záď kopírují v základních tvarech zmiňovaný SM5, pouze detaily jsou u Renaultu jiné a troufnu si říci, že uhlazenější. Profil prozrazuje především bohatě dimenzované vnější rozměry s délkou 4,89 metru, šířkou 1,83 metru a výškou 1,49 metru. To znamená, že Latitude je o plných 19,5 centimetru delší než současná Laguna (a o téměř 2 cm širší a 4 cm vyšší, ať jsme „úplní”), z čehož by měli profitovat hlavně cestující.

Vzhled interiéru zůstává zahalen rouškou tajemství (vypadat bude ale s velkou pravděpodobností rovněž podobně jako u SM5), ale Renault pochopitelně slibuje mnohé vč. bohaté standardní i příplatkové výbavy, čítající mj. trojzónovou klimatizaci, masážní sedadla, audiosystém Bose a další libůstky.

O dalších technických detailech nevíme prakticky vůbec nic, automobilka se nepochlubila ani jedním z uvažovaných motorů, dynamikou, spotřebou, hmotností, zkrátka ničím. Na další detaily si tak musíme počkat do moskevské Motor Show, kde latitude koncem srpna zažije svou světovou premiéru, my jej budeme moci poprvé spatřit zřejmě až o nějaký měsíc později na pařížském autosalonu.

Vůz se má dostat do prodejů již letos na podzim, primárně ale na trzích Asie, Afriky, Austrálie a střední Ameriky s preferencí Ruska, Turecka a Mexika. Na trhý starého kontinentu by měl Latitude vtrhnout začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Latitude pro rok 2011: zatím takto
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků