Renault Latitude: velký Francouz je zpátky

Renault poněkud překvapivě strhl plachtu ze své nové vlajkové lodi s neméně překvapivým názvem Latitude. Co nabídne?

Poslední velký Renault jménem Vel Satis skončil svou poněkud nešťastnou pouť automobilovým životem loni. Pokud navíc pamatujete časy modelu Safrane (po našich silnicích jich příznačně jezdilo jako šafránu, ale našly se), nebo dokonce ještě toho s číselným označením 25, musí vám v dnešní nabídce francouzské automobilky něco chybět. Tedy alespoň dosud - včera totiž Renault pustil do světa první informace a snímky svého nového modelu Latitude, který právě na výše zmíněné vozy navazuje.

Možná se divíte, kde se z ničeho nic vzal nový velký vůz s kosočtvercem ve znaku, vždyť dosud o něm nepadlo snad ani slovo a rovněž špionážní snímky příchod něčeho podobného vesměs nenaznačovaly. Inu, důvod je jednoduchý, Latitude se nezjevil z ničeho nic a není až tak úplně nový - je vystaven na základech Samsungu SM5, jenž jsme vám představili už na sklonku loňského roku a který se od začátku toho letošního prodává v Koreji. SM5 ovšem stojí na modifikované platformě Renaultu Laguna, a využitím upravené techniky Renaultu v jeho vlastním modelu se tak pomyslný kruh zpátky na starém kontinentu uzavírá.

Svým vzhledem je Latitude velmi konzervativní, tedy jistě na současné poměry automobilky. Po experimentu s Vel Satisem to ale pro většinu zákazníků bude jistě příjemný návrat ke kořenům, vyšší střední třídě extravagance příliš nesvědčí. Příď i záď kopírují v základních tvarech zmiňovaný SM5, pouze detaily jsou u Renaultu jiné a troufnu si říci, že uhlazenější. Profil prozrazuje především bohatě dimenzované vnější rozměry s délkou 4,89 metru, šířkou 1,83 metru a výškou 1,49 metru. To znamená, že Latitude je o plných 19,5 centimetru delší než současná Laguna (a o téměř 2 cm širší a 4 cm vyšší, ať jsme „úplní”), z čehož by měli profitovat hlavně cestující.

Vzhled interiéru zůstává zahalen rouškou tajemství (vypadat bude ale s velkou pravděpodobností rovněž podobně jako u SM5), ale Renault pochopitelně slibuje mnohé vč. bohaté standardní i příplatkové výbavy, čítající mj. trojzónovou klimatizaci, masážní sedadla, audiosystém Bose a další libůstky.

O dalších technických detailech nevíme prakticky vůbec nic, automobilka se nepochlubila ani jedním z uvažovaných motorů, dynamikou, spotřebou, hmotností, zkrátka ničím. Na další detaily si tak musíme počkat do moskevské Motor Show, kde latitude koncem srpna zažije svou světovou premiéru, my jej budeme moci poprvé spatřit zřejmě až o nějaký měsíc později na pařížském autosalonu.

Vůz se má dostat do prodejů již letos na podzim, primárně ale na trzích Asie, Afriky, Austrálie a střední Ameriky s preferencí Ruska, Turecka a Mexika. Na trhý starého kontinentu by měl Latitude vtrhnout začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Latitude pro rok 2011: zatím takto
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků