Renault Latitude v Česku: povede si úspěšněji než Vel Satis?

Příští týden se začne v Česku prodávat Renault Latitude. Nejnižší cena se dostala jednu korunu pod půl milionu (zážehový dvoulitr, základní výbava Expression), šestiválec v nejvyšší výbavě bude dražší o čtyři sta tisíc korun. Jsou tyto ceny konkurenceschopné? Na to se pokusil odpovědět na tiskové konferenci Bernard Chretien, ředitel Renault ČR.

„Myslíme si, že Latitude má potenciál. Očekáváme, že o něj bude mnohem větší zájem než o Vel Satis, jehož roční prodeje se pohybovaly jen kolem 10-15 vozů ročně, jeden rok to povyskočilo na 36 vozů. Ptáte-li se mne na přesný odhad, kolik vozů si myslím, že prodáme ročně, tak vám neřeknu přesné číslo. Ale očekávám, že to budou desítky. Kdyby to byly stovky, byl bych samozřejmě rád.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Na otázku, jací zákazníci si budou Latitude kupovat, zformuloval hodně kulantní odpověď: „Na to není jednoznačný názor, ale očekávám, že to budou spíše muži než ženy. A spíše ti méně mladší.“

Podle Chretiena je hlavní předností modelu Latitude, který byl představen na říjnovém Mondial de l´Automobile v Paříži, úžasný komfort vozu. Pohodlí, které nabízí. A pak také jeho prostornost, bez deseti centimetrů měří pět metrů na délku. Cestujícím tak je schopen nabídnout na zadních sedadlech prostor 251 milimetrů v oblasti kolen, což je nejvíce v segmentu.

Bernard Chretien také vyzdvihl to, že sedan Latitude je vpravdě mezinárodní vůz. Navržen byl ve Francii a v Jižní Koreji. Vyrábí se v závodě Renault-Samsung Motors v Busanu. Veškeré dieselové motory a manuální převodovky ale pocházejí ze závodu Renault ve francouzském Cléonu.

Ceny Latitude začínají v Česku na 499 900 korunách. Za to zákazníci dostanou zážehový dvoulitr (103 kW) a základní výbavu Expression (například tempomat, palubní počítač, zadní parkovací senzory, dvouzónovou klimatizaci, kožený volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, 16palcová litá kola, ESP a šest airbagů). Dále budou v nabídce tři dieselové pohonné jednotky – 2,0 dCi 150 (110 kW), 2,0 dCi 175 (127 kW) a 3,0 V6 dCi 240 (177 kW).


Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků