Renault Latitude: Sám voják v poli

„Doufáme, že roční prodeje se budou počítat více než v jednotlivých kusech,“ uvedl před třemi lety ředitel českého zastoupení Renaultu při uvedení modelu Latitude. Měla to být narážka na neúspěch modelu Vel Satis.

Renault Vel Satis byl auto zajímavé a originální. Výjimečnost však u zákazníků zcela propadla. Nejlepší prodeje měl VelSatis v roce svého nástupu v roce 2002. Tehdy bylo registrováno 92 nových vozů. Už o rok později ale poklesl zájem o více než 50 procent a od roku 2004 se roční registrace nepřehouply přes patnáct vozů. V posledním roce, kdy byl VelSatis na českém trhu v nabídce, jej odebralo pět zákazníků.

Renault Vel Satis: Registrace v ČR
2009: 5 ks
2008: 5 ks
2007: 8 ks
2006: 12 ks
2005: 15 ks
2004: 14 ks
2003: 35 ks
2002: 92 ks

Renault Latitude měl Vel Satis nahradit – když už ne extravagancí, tak rozměry. Jedná se totiž o největší vůz v nabídce Renaultu. Měl také zaplnit mezeru značky v kategorii vyšší střední třídy, kde po Vel Satisu (a předtím i po Safrane a typu 25) neměl Renault žádného zástupce.

Testy | Renault | Luxusní auta

Test: Renault Latitude 2.0 dCi - luxus po francouzsku

Podařilo se naplnit očekávání výrobce, který chtěl za relativně malé peníze dát k dispozici velký vůz s luxusní výbavou?

Vel Satisů vyjelo na české cesty za osm let 186, Latitudů za tři roky 167. To by se dalo považovat za úspěch. Jenže podobně jako u Vel Satisu křivka zájmu i u tohoto modelu silně klesá. První rok šly „na značky“ 104 kusy, o rok později o polovinu méně. Letošní registrace se zatím nepřehouply před deset vozů.

Renault Latitude: Registrace v ČR 2011-2013
2013: 9 ks
2012: 54 ks
2011: 104 ks

Na druhou stranu, umístění v polovině pole složeného z 24 typů není zase tak špatné. Ve vyšší střední třídě jsou modely, které zaujaly klienty ještě méně. Například Lancia Thema si za rok 2012 připsala jen 12 aut, doprodávající Citroën C6 pouze šest kusů, Chevrolet Malibu 43 ks, Lexus GS 39 a Volvo S80 stejných 54 exemplářů. Kategorii v loňském roce bezkonkurenčně vládla Škoda Superb se 4608 novými registracemi.

V celosvětovém měřítku se letos Renault Latitude zatím neobjevil mezi 250 nejprodávanějšími auty. V roce 2013 figuroval na 378. pozici s 42 721 kusy. (V některých regionech se prodává jako Samsung SM5 nebo Safrane). To není nijak mimořádný výsledek, ale v rámci značky překonal například Lagunu (29 938 ks). Připočítáme-li k Latitude i jeho čínskou luxusní verzi Renault Talisman (5546 ks), dojdeme k celkovému počtu 48 267 aut a o něco lepší 364. příčce světového žebříčku…

Základní ceny Renaultu Latitude a některých jeho konkurentů ve vyšší střední třídě na českém trhu (v závorce počty registrovaných vozů za leden až červenec 2013):

Renault Latitude – od 499 900 Kč (9)
Škoda Superb - od 540 000 Kč (4608)
Chevrolet Malibu - od 634 990 Kč (27)
Volvo S80 - od 924 000 Kč (21)
Lexus GS - od 1 119 000 Kč (25)
Lancia Thema - od 1 149 900 Kč (3) 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 8 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků