Renault Latitude: Sám voják v poli

„Doufáme, že roční prodeje se budou počítat více než v jednotlivých kusech,“ uvedl před třemi lety ředitel českého zastoupení Renaultu při uvedení modelu Latitude. Měla to být narážka na neúspěch modelu Vel Satis.

Renault Vel Satis byl auto zajímavé a originální. Výjimečnost však u zákazníků zcela propadla. Nejlepší prodeje měl VelSatis v roce svého nástupu v roce 2002. Tehdy bylo registrováno 92 nových vozů. Už o rok později ale poklesl zájem o více než 50 procent a od roku 2004 se roční registrace nepřehouply přes patnáct vozů. V posledním roce, kdy byl VelSatis na českém trhu v nabídce, jej odebralo pět zákazníků.

Renault Vel Satis: Registrace v ČR
2009: 5 ks
2008: 5 ks
2007: 8 ks
2006: 12 ks
2005: 15 ks
2004: 14 ks
2003: 35 ks
2002: 92 ks

Renault Latitude měl Vel Satis nahradit – když už ne extravagancí, tak rozměry. Jedná se totiž o největší vůz v nabídce Renaultu. Měl také zaplnit mezeru značky v kategorii vyšší střední třídy, kde po Vel Satisu (a předtím i po Safrane a typu 25) neměl Renault žádného zástupce.

Testy | Luxusní auta | Renault

Test: Renault Latitude 2.0 dCi - luxus po francouzsku

Podařilo se naplnit očekávání výrobce, který chtěl za relativně malé peníze dát k dispozici velký vůz s luxusní výbavou?

Vel Satisů vyjelo na české cesty za osm let 186, Latitudů za tři roky 167. To by se dalo považovat za úspěch. Jenže podobně jako u Vel Satisu křivka zájmu i u tohoto modelu silně klesá. První rok šly „na značky“ 104 kusy, o rok později o polovinu méně. Letošní registrace se zatím nepřehouply před deset vozů.

Renault Latitude: Registrace v ČR 2011-2013
2013: 9 ks
2012: 54 ks
2011: 104 ks

Na druhou stranu, umístění v polovině pole složeného z 24 typů není zase tak špatné. Ve vyšší střední třídě jsou modely, které zaujaly klienty ještě méně. Například Lancia Thema si za rok 2012 připsala jen 12 aut, doprodávající Citroën C6 pouze šest kusů, Chevrolet Malibu 43 ks, Lexus GS 39 a Volvo S80 stejných 54 exemplářů. Kategorii v loňském roce bezkonkurenčně vládla Škoda Superb se 4608 novými registracemi.

V celosvětovém měřítku se letos Renault Latitude zatím neobjevil mezi 250 nejprodávanějšími auty. V roce 2013 figuroval na 378. pozici s 42 721 kusy. (V některých regionech se prodává jako Samsung SM5 nebo Safrane). To není nijak mimořádný výsledek, ale v rámci značky překonal například Lagunu (29 938 ks). Připočítáme-li k Latitude i jeho čínskou luxusní verzi Renault Talisman (5546 ks), dojdeme k celkovému počtu 48 267 aut a o něco lepší 364. příčce světového žebříčku…

Základní ceny Renaultu Latitude a některých jeho konkurentů ve vyšší střední třídě na českém trhu (v závorce počty registrovaných vozů za leden až červenec 2013):

Renault Latitude – od 499 900 Kč (9)
Škoda Superb - od 540 000 Kč (4608)
Chevrolet Malibu - od 634 990 Kč (27)
Volvo S80 - od 924 000 Kč (21)
Lexus GS - od 1 119 000 Kč (25)
Lancia Thema - od 1 149 900 Kč (3) 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků