15
Fotogalerie

Renault Latitude: máme nové specifikace i první snímky interiéru

Renault nás v červnu bez nadsázky zaskočil, když se z ničeho nic vytasil s novým modelem Latitude. I bez bližšího zkoumání ale bylo jasné, jak mohl vývoj tak významné novinky uniknout pozornosti špionážních fotografů a dalších slídilů - žádný totiž nebyl, Latitude je jen přeznačkovaný (slovo „rebranding” necháme více „cool” webům) Samsung SM5. To není poslední model televize nebo mobilního telefonu, jak by si mnozí mohli myslet, ale korejské auto, které Samsung vyrábí ve společném podniku právě s Renaultem. A protože Francouzi nic velkého pro „své” trhy neměli, SM5 si prostě vypůjčili, jak jednoduché.

Jakési postupné odhalování vozu tak není až tolik napínavé, jak by si možná u Renaultu přáli, odlišností oproti SM5 je od pohledu minimum (pokud tedy lze jinou přední masku se zářivým kosočtvercem nazvat alespoň minimem). Přesto jsme čekali na přesnější technické specifikace, které úvodní odhalení nepřineslo, a na pohled do interiéru, jehož jsme se zprvu rovněž nedočkali. Nyní se konečně ledy pohnuly, neboť Renault ukázal svou nejžhavější novinku na Moskevské Motor Show.

Fotky z Moskvy bohužel nemáme, ale trocha informací z východu se k nám donesla a spolu s oficiálními materiály nám pro doplnění dosud známého poslouží dobře. Víme tedy, že Latitude bude i pro další trhy vyráběn v Koreji a postupně se od září bude dostávat na trhy Maroka, Alžírska, Ruska a Ukrajiny. Dále na západ se dostane až po říjnovém představení v Paříži a je možné, že některé specifikace budou pro další trhy odlišné. Proto prosím zvažte, které informace z následujícího přehledu budete považovat za relevantní.

Jistě vždy stejné ale budou rozměry vozu s délkou 4 887 mm, šířkou 1 832 mm a výškou 1 483 mm při rozvoru 2 760 mm. Zavazadlový prostor pojme 477 až 511 litrů bagáže v závislosti na přítomnosti rezervního kola nebo pouhé lepící sady.

V Rusku bude „velký Frantík” k mání s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem s až 139 koňmi a 191 Nm, který si v průměru řekne o 8,3 litru benzinu na 100 km. Převodovka bude bezestupňová CVT. Alternativou pro náročnější klientelu bude šestiválec 2,5 též na benzin, který nabídne až 171 koní výkonu a 233 Nm točivého momentu. Ani v tomto případě si řadící pákou „nezakvedláte”, když povinností bude klasický šestistupňový automat. Pro šestiválec známe i maximální rychlost 209 km/h (žádná sláva...) a opět kombinovanou spotřebu - 9,7 litru benzinu na 100 km.

Pro další trhy budou k dispozici i zajímavější motory, tedy alespoň z části. Vedle obligátního dvoulitrového dieselového čtyřválce se 150 nebo 170 koňmi to bude i šestiválcová naftová varianta s 240 koňmi a také vrcholný benzinový šestiválec 3,5 V6 rovněž s 240 koníky. Bližší specifikace pro tyto verze ale neznáme a dozvíme se je zřejmě až okolo pařížského autosalonu.

Než se této události dočkáme, můžeme si projít alespoň pár nových snímků, které poprvé ukazují i vnitřek vozu...

Renault Latitude nove 01.jpg Renault Latitude nove 02.jpg Renault Latitude nove 03.jpg
Renault Latitude nove 04.jpg Renault Latitude nove 05.jpg Renault Latitude nove 06.jpg
Renault Latitude nove 07.jpg Renault Latitude nove 08.jpg Renault Latitude nove 09.jpg
Renault Latitude nove 10.jpg Renault Latitude nove 11.jpg Renault Latitude nove 12.jpg
Renault Latitude nove 13.jpg Renault Latitude nove 14.jpg Renault Latitude nove 15.jpg
Částečně nové snímky Renaultu Latitude ukazují především interiér

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud