Renault Latitude: máme nové specifikace i první snímky interiéru

Renault nás v červnu bez nadsázky zaskočil, když se z ničeho nic vytasil s novým modelem Latitude. I bez bližšího zkoumání ale bylo jasné, jak mohl vývoj tak významné novinky uniknout pozornosti špionážních fotografů a dalších slídilů - žádný totiž nebyl, Latitude je jen přeznačkovaný (slovo „rebranding” necháme více „cool” webům) Samsung SM5. To není poslední model televize nebo mobilního telefonu, jak by si mnozí mohli myslet, ale korejské auto, které Samsung vyrábí ve společném podniku právě s Renaultem. A protože Francouzi nic velkého pro „své” trhy neměli, SM5 si prostě vypůjčili, jak jednoduché.

Jakési postupné odhalování vozu tak není až tolik napínavé, jak by si možná u Renaultu přáli, odlišností oproti SM5 je od pohledu minimum (pokud tedy lze jinou přední masku se zářivým kosočtvercem nazvat alespoň minimem). Přesto jsme čekali na přesnější technické specifikace, které úvodní odhalení nepřineslo, a na pohled do interiéru, jehož jsme se zprvu rovněž nedočkali. Nyní se konečně ledy pohnuly, neboť Renault ukázal svou nejžhavější novinku na Moskevské Motor Show.

Fotky z Moskvy bohužel nemáme, ale trocha informací z východu se k nám donesla a spolu s oficiálními materiály nám pro doplnění dosud známého poslouží dobře. Víme tedy, že Latitude bude i pro další trhy vyráběn v Koreji a postupně se od září bude dostávat na trhy Maroka, Alžírska, Ruska a Ukrajiny. Dále na západ se dostane až po říjnovém představení v Paříži a je možné, že některé specifikace budou pro další trhy odlišné. Proto prosím zvažte, které informace z následujícího přehledu budete považovat za relevantní.

Jistě vždy stejné ale budou rozměry vozu s délkou 4 887 mm, šířkou 1 832 mm a výškou 1 483 mm při rozvoru 2 760 mm. Zavazadlový prostor pojme 477 až 511 litrů bagáže v závislosti na přítomnosti rezervního kola nebo pouhé lepící sady.

V Rusku bude „velký Frantík” k mání s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem s až 139 koňmi a 191 Nm, který si v průměru řekne o 8,3 litru benzinu na 100 km. Převodovka bude bezestupňová CVT. Alternativou pro náročnější klientelu bude šestiválec 2,5 též na benzin, který nabídne až 171 koní výkonu a 233 Nm točivého momentu. Ani v tomto případě si řadící pákou „nezakvedláte”, když povinností bude klasický šestistupňový automat. Pro šestiválec známe i maximální rychlost 209 km/h (žádná sláva...) a opět kombinovanou spotřebu - 9,7 litru benzinu na 100 km.

Pro další trhy budou k dispozici i zajímavější motory, tedy alespoň z části. Vedle obligátního dvoulitrového dieselového čtyřválce se 150 nebo 170 koňmi to bude i šestiválcová naftová varianta s 240 koňmi a také vrcholný benzinový šestiválec 3,5 V6 rovněž s 240 koníky. Bližší specifikace pro tyto verze ale neznáme a dozvíme se je zřejmě až okolo pařížského autosalonu.

Než se této události dočkáme, můžeme si projít alespoň pár nových snímků, které poprvé ukazují i vnitřek vozu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Částečně nové snímky Renaultu Latitude ukazují především interiér
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků