Renault Laguna Monaco GP: černo-bílá paráda

Francouzská automobilka Renault zveřejnila první detaily k omezené sérii svého modelu Laguna s karosérií kupé.

Plný název zní Renault Laguna Coupe Monaco GP a je tedy jasné, čím byl vznik této edice motivován. Proti standardním verzím se má tato Laguna Monaco GP vyznačovat především perleťovým bílým lakem karoserie a kontrastní, černě zbarvenou střechou. Černá jsou též vnější zpětná zrcátka a osmnáctipalcová litá kola.

Interiéru dominuje uhlově černé kožené čalounění sedadel a částí dveřních výplní zdobené šedými nápisy Monaco GP na opěradlech. Podobné emblémy přitom najdeme též na masce chladiče a bocích karoserie. Ponurý interiér pak oživují matně stříbřité doplňky a třípaprskový sportovní volant z provedení GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přes svůj ryze závodní akcent má být model Renault Laguna Coupe Monaco GP k dostání hned se třemi vznětovými motory, ale jen s jediným zážehovým. Vyznavači nafty budou mít na výběr dvoulitrový čtyřválec ve dvojím výkonovém odladění dCi 150 (110 kW) a dCi 180 (131 kW) a třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 235 koní (172 kW) a točivým momentem 450 Nm. Stoupenci benzínu pak mají volbu jasnou, a sice šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 240 koní (175 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 330 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do základní výbavy této Laguny patří krom jiných též jiz známý systém řízení všech kol 4Control vyvinutý oddělením Renault Sport Technologies. Tato soustava vozu údajně zaručuje mimořádně stabilní jízdní vlastnosti za všech podmínek, ale také poloměr otáčení shodný s malým Cliem.

Laguna Coupe v edici Monaco GP se v objednávkových katalozích objeví již v květnu a dodávky začnou během letošního června. Základní cena byla stanovena na 38 000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Laguna Coupe Monaco GP
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků