Renault Laguna: dostupná elegance (test ojetiny)

42 komentářů

Vítek
16. prosince • 17:09

nemůžu souhlasit s málo účinným posilovačem řízení.

Ráďa
24. listopadu • 1:54

Proč je při porovnání cen konkurentů uvedena Marea + Passat? Myslím, že dost odlišné auta Ty k sobě moc nepatří.... Jinak s výrokem co říká, že Laguna (1.den) je jeden z nejlepších Renaultů co se týče spolehlivosti, si dovoluji nesouhlasit.
A "slovo odborníka"? Pan Lachout je tedy odborník s velkým O

wuf
2. listopadu • 22:37

Nevim na me to proste pusobi bezpohlavne, jak vevnitr tak venku - nesedlo mi to, urcite bude par vyhod, ale vzhled mezi ne nepatri.

rendlák
2. listopadu • 15:42

Se stejnou lagunou už pár let jezdím, očividně narozdíl od "odborníka" z aaa, takže vím, že dobrý zátah v nízkých otáčkách je nesmysl. Ten mají třeba motory VW 1,9 TDI. Jinak souhlasím s dobrými jízdními vlastnostmi, nepříliš strmým řízením, dobrou spotřebou a horšími brzdami, což je cítit hlavně při naloženém autě. Jinak jsem se ale v podstatě nic nedozvěděl.... Např. že často teče olej z turba, které by nemělo pískat, jinak je v p..., po koupi se okamžitě musí měnit rozvoďák (pro jistotu, jsou to áčka), plasty v interiéru moc nelícují a občas vržou, atp. Jinak s řazením žádné problémy nemám, jen v zimě jde hůř řadit jednička, než se zahřeje motor, ale každopádně lepší než u 406ky...

Petrpan
2. listopadu • 19:07

Musim nic nez souhlasit s tim co jsi napsal. V nizky otackah do 2000 se o tahu moc neda mluvit. A jeste bych pridal, ze se mi zda, ze casteji odchazi loziska predni napravy (zatim menene 2x) a taky uchyceni vyfuku neni zrovna idelani, protoze je roura stredni casti vyfuku namahana na krut a tim padem rezavi o neco rychleji (taky 2 vymeny + par svarovacek). Taky se mi stalo, ze se mi 1x zasekly zamky na kapote a nemohl jsem ani menit vodu v ostrikovaci.
Jak tady nekdo spomina to startovani, tak jsem mel problem taky, ale po vymene zhavice to zatim je v poradku.
Ale jinak musim souhlasit a zaklepat na drevo, ze zatim slouzi a jsem spokojenej. A kdybych uz na nem nemel skoro 230 tisic km (koupene nove) a motor byl o neco tizsi, tak by byla ma spokojenost dokonala.

lives
2. listopadu • 15:25

Mám pocit, že když píšete, že testy jsou dělané ve spolupráci s autobazarem AAA, tak to dost degraduje jejich vypovídací schopnost. Prostě Vám dají slušné auto, najedete pár kilometrů a zas jim auto vrátíte.Výsledek testu je, že se rozhodně vyplatí kupovat ojetiny, protože za ty prachy jezdí dobře a není je potřeba opravovat. Kdybych si ale takovéhle auto chtěl koupit, tak bude buď v AAA stát o 100 tis. víc, nebo mi za stejnou cenu prodají akorát šunku do které budu muset jenom cpát prachy.
Pokud chcete udělat pořádný test, udělějte to jako MF Dnes, kdy nakoupili anonymně v autobazarech auta, a najezdili s nimi desítky tisíc km. Jakékoliv jiné testování nemá žádnou vypovídací hodnotu a závěrem vždy bude jen, že se ojetiny z AAA vyplatí. Je to vlastně reklama na autobazary.

Detektiv Štika
5. listopadu • 21:54

Ale ona to JE reklama na AAA
Jestli auto, který má najeto tolik, co auto z "testu", potřebuje jenom vyměnit stěrače a pak dlouho nic, tak já sem karmelitánskej ježíšek.

Roman Daněk
2. listopadu • 16:28

Odpověď je jednoduchá: dejte nam peníze potřebné na nákup vozů.... Myslím, že to dál nemusím ani komentovat, ne?

kejml
5. listopadu • 14:23

Vážený pane Daňku,
pokud bude Autorevue dobrá, bude chodit hodně lidí, prodáte víc reklamy a budete si moct dovolit auto na test koupit. Vaši poznámku považuju za drzost a urazila mě.
P.S. Pokud ty auta budou tak dobrý jak s. Lachout slibuje, tak ho zase přece vykoupí zpátky ne?

dall
3. listopadu • 11:11

Já myslím, že tím, že sem chodím, Vám peníze dávám, ne snad??? Takže Vaši poznámku pavažuji za nevhodnou...
Nicméně, když čtu, nebo slyším hodnocení různých aut od pana odborníka Lachouta, které jsou jen snůškou všeobecně tradovaných blbostí o jednotlivé značce bez jakéhokoli osobního přínosu, musím se vždy pousmát. Kde by taky tento pan odborník přišel ke svým znalostem, copak oni ty auta opravují, nebo snad kupujícímu předávají seznam zjištěných závad??? K smíchu, možná že k pláči...

Gin
4. listopadu • 11:06

Hezky řečeno

lives
2. listopadu • 19:35

otazkou je jestli pak takove testy vubec delat. Za tech par set kilometru na aute nic nepoznate a vetsina lidi asi bude mit s autem z bazaru vyrazne horsi zkusenost.

Korgon
2. listopadu • 15:38

Musim nez souhlasit, s "odborniky" z AAA bych regulerni testy opravdu nedelal.

Pete
2. listopadu • 10:53

Diky za tuto novou rubriku a konkretne za tento test, prisel pro me v tu nejlepsi chvili. Diky.

Já I.
2. listopadu • 10:43

Nešlo by ke každému testovanému modelu dát menší tabulku s orientačními cenami daného vozu podle roků výroby, motorizace, karoserie a ev. výbavy? Pokud spolupracujete s pánem od AAA neměl by to být problém, nebo snad ano?

Jirka
17. května • 9:24

Jo a pak by jí každý rok opravovali, protože ceny zase o pár tisíc klesly...B-]

Martin
2. listopadu • 14:43

No jo, ale cena ojetiny silně závisí i na počtu najetých kilometrů, kdy cena stejného auta, které najelo třeba šedesát tisíc a je to doloženo serviskou, může být dvojnásobná oproti autu, které má na tachometru údajně třeba stopadesát tisíc, ovšem serviska se ze záhadných důvodů ztratila a při diagnostice zjistíte, že v počítači je záznam o poruše z dvěstěpadesáti tisíc kilometrů a rozvody jsou dvakrát měněny. Faktem je, že rozdíly mezi těmito auty se hodně stírají a zájemce o koupi ojetiny sáhne raději po tom bez servisky a věří, že to přece musí být dobré a přitom kupuje vrak.

Hlinda
2. listopadu • 10:15

V clanku je zminovan sedan. Ale sedan se nevyrabel. Jednalo se o hatchback (petidverove). Sedan je z hlediska prevazeni vetsich predmetu neprakticky.

Mam Lagunu jiz pres 2 roky a projevily se u ni zavady na elektroinstalaci (spatne rele, preruseny vodic, vypaleny kontakt v pojistkove skrini a spaleny motorek centralu) a netesnost prevodovky, jinak vymenuji klasicke spotrebni veci (olej, filtry, svicky, desticky, atd.).
Zatim naprosta spokojenost (tuk, tuk...).

Pro zajemce o koupi uvedu, ze na strankach renaultclub v domene CZ jsou slusne informace a diskusni forum a lze na internetu nalezt i lagunaklub v domene TK kde jsou rady na opravy a dalsi clanky.
Doufam ze to nebude brano jako reklama.

Hatchback???
2. listopadu • 11:13

Nejedna sa pri Lagune skor o liftback (okrem combi)? Sklon zadnej casti hatchbacku by mal byt znacne kolmejsi ako ma Laguna.

Radek Ondrášík
2. listopadu • 16:13

Ono to není tak jednoduché určit. Obecně se to dělí na sedan-liftback-combi-hatchback (kabria, kupé atd. vynechám), s tím, že sedan je 4dv auto, liftback je 5dv sedan, combi je combi a hatch je sedan bez kufru (doufám, že si rozumíme). Takto se to bere v obecné rovině mezi lidmi, ovšem liftback a hatchback mezi automobilkami je téměř to samé. Jsou automobilky, které své modely označují hatchback, byť jde o liftback. Názornou ukázkou je Mazda 6, kdy je sedan a hatchback, byť se v obecné rovině jedná o liftback. (pěkně zamotaný odstavec)
Navíc toto označování je poměrně nové a zda bylo i v polovině devadesátých let bych si netroufl říct. Vím jen, že dost dlouho se to značilo jako 5dv. sedan.

Hatchback???
2. listopadu • 19:53

Ja by som to definoval inak:
Hatchback je Combi bez kufru.
Liftback je sedan s otvaranim aj zadneho okna nielen kufra.

Hlinda
2. listopadu • 17:14

Tak mne to nedalo a koukl jsem do velkeho technickeho prukazu a je tam uvedeno LIFTBACK.
Jinak pekne shrnuti.

Hlinda
2. listopadu • 11:36

No jasne to je to slovo.

michaln
2. listopadu • 10:02

Mel jsem stejnou Lagunu, akorat v hatchbacku s motorem 1.9 dTI 72kW a nechapu, jak autor clanku muze tak pozitivne tento motor hodnotit. Vuz temer vubec netahl v nizkych otackach, trochu ozivl az mezi 2500-3000 ot., coz je na turbodiesel dost pozde. Navic motor po 70tkm (byl jsem prvni majitel) v zime (-10 az -5 C) vubec nesel nastartovat. Jedine, co bylo priznive, byla spotreba, ktera i pri jizde ve vyssich otackach (v nizsich auto skoro nejelo) nebyla na tak velky vuz vubec vysoka
 
Michal N.
 
::: www.autoimage.cz - Přes 2000 kvalitních plakátů aut ZADARMO :::

D.a.l.i
2. listopadu • 14:05

Taky jsem mel Lagunu kombi s timto motorem parkrat v ruce a mam podobne dojmy - motor lenivec, rozhybat ty metraky mu dalo zabrat.
Ale na druhou stranu s tim autem nebyl problem jet pri slusne jizde po okreskach za 4,5l dle PP. Majitel s tim autem jezdil za celkovych 5,8, ale jezdi "velmi svizne".

Dan
2. listopadu • 11:12

Já bych k tou motoru tak kritický nebyl. Měl jsem ho ve služebním Meganu, pravda auto menší a o něco lehčí, ale stěžovat si na motor rozhodně nemohu. Najezdil jsem s ním přes 150tis km, citelný zátah měl už okolo 2000 otáček/min, spotřebu od 5,0-7,0l/100km dle stylu jízdy, do Bratislavy při udržování 140km/hod jezdil za 6,0-6,5/l. Problém se startováním jsem neměl a to ani v -20st v Alpách. Nikdy jsem nešetřil na "kvalitní" naftě, na olejích, filtrech, auto mělo pravidelný servis, možná to hrálo svou roli, kdo ví.
Pokud porovnám ceny ojetých Lagun dTi, popř dCi a O1/Golf TDI tak bych vůbec neváhal jít do Rencla. 

puck
2. listopadu • 9:38

tato stara laguna kombi je teda hnus. toto kombi asi dizajnoval nejaky traktorista. hatchback je f pohode. ale kombik fakt posrali.

mam novu lagunu 2 hatchback a dizajn je fajn. aj nove kombi je pekne.

Honzig
2. února • 11:41

Nové kombi je SUPER! (tedy s maskou do r. 2004) Asi nejhezčí kombík vůbec!

Mirda
2. listopadu • 9:19

Byl bych rád kdyby se objevil test tohoto vozu.

Jiří Duchoň
2. listopadu • 13:23

Časem na něj nemůže nedojít! Děkuji za příspěvek.

Bobek
2. listopadu • 8:52

Tak kolik teda je objem kufru, 520 nebo 475 litrů? Nebo v AAA prodávají nějaké menší Laguny?

zdenek
2. listopadu • 11:13

To vis, kdyz ji v AAA svarej ze dvou tak ji o 10cm zkratej aby se tolik nekroutila.

nome
2. listopadu • 8:47

vše co potřebujete vědět o laguně a báli jste se zeptat    http://www.lagunaklub.tk  

Tomas
2. listopadu • 8:20

Pisete, ze konkurentem je Marea Weekend. To si snad delate srandu! MAREA je postavena na podvozku Fiatu BRAVA !!!! a taky vnitrni prostor tomu odpovida, konkuruje jen vykonovou nabidkou motoru. Kdyz uz chcete Mareu s necim srovnavat, tak radeji s Meganem.

pjanda
2. listopadu • 9:18

Mate pravdu, ale myslim si, ze vetsina zakazniku bude tato auta vnimat jako konkurenty. V klasickych "strednotridnich" aspektech je Laguna pochopitelne vpredu, ale kdyz se podivate po jinych diskusich, zjistite, ze lide se casto rozhoduji treba i mezi Mondeem (vnitrnim prostorem blizkym vyssi stredni) a Octavii (klasickou nizsi stredni), takze srovnani Laguny a Marey na trhu ojetin neni od veci.

Fiat navic Mareu do stredni tridy vzdy radil a auto se ji blizi rozhodne vice, nez treba Octavia, u ktere vyrobce dela totez a spousta lidi to bere jako hotovou vec...

Piettro
2. listopadu • 8:45

Ber to tak, že třeba takový Svět motorů by za typického konkurenta Laguny vybral O1.... Když už jsme u těch konkurentů, tak mi tam nejvíce chybí 406, ale samozřejmě by jich mohlo být mnohem víc.

Doporučujeme

Články odjinud