Renault Laguna: další generace bude zřejmě crossover

U Renaultu si po blamáži s Vel Satisem zadělávají na další potíže. Ale jak se zdá, nic jiného nezbývá…
Seznam kapitol
  1. Renault Laguna New
  2. Fotogalerie

Ani přes svoji agresivní marketingovou kampaň Renaultu napříč Evropou lze považovat prodeje stávající generace modelu Laguna (dostupného s karoseriemi hatchback, kombi a kupé) za přinejmenším neuspokojivé. Zdá se, že Laguna na evropské matadory VW Passat, Opel Insignia a Ford Mondeo zkrátka nemá, a s tím se musí něco dělat!

Zajímavosti | Byznys | Renault | Názory

Renault v Anglii končí s prodejem Laguny, Espace a dalších

V Anglii již rozhodnutí padlo, a je dosti radikální: Laguna se stane jedním z pěti modelů, které od letošního únoru přestanou být na trhu Velké Británie, jednoho z největších odbytišť automobilů v Evropě (!), nabízeny (alespoň kombík k dispozici zatím zůstane). V souvislosti s tímto zásadním ořezem, který se bude týkat modelu Laguna jako takového, se nechal slyšet Thierry Sybord, šéf britské části Renaultu, takto:

„Pokud bude nová generace Laguny navazovat na tu stávající, nemůže v Evropě uspět. Podle mě zde nelze tato auta prodávat. Evropě v daném segmentu vládnou dva hlavní hráči z Německa, britskému trhu pak dominuje dvojice silných fleetových hráčů Ford a Vauxhall. Těm konkurovat nemůžeme.“

Testy | Renault

Test: Renault Laguna III - úspěšný reparát?

S tímto problémem se Renault potýkal již na přelomu tisíciletí, kdy pod tlakem marketingových průzkumů a výsledků nahradil víceméně „klasický“ model Safrane luxusním strojem na pomezí tříd kombi a MPV. Byla to revoluce a nový Renault Vel Satis ohromoval nabídkou prostoru a špičkovou technikou.

Testy | Renault

Test Renault Vel Satis: nezdařená revoluce

Vaz mu nakonec zlomily především nespolehlivá elektronika a náročný servis. Od té doby zůstává segment vyšší středí třídy Renaultem neobsazen. Je tedy jasné, že nová generace Laguny (pokud se jí ale vůbec v dohledné době dočkáme) bude vypadat zcela jinak než ta stávající.

Je pravděpodobné, že tentokrát bude změna poněkud promyšlenější, přičemž pánové z Renaultu se zřejmě nechají inspirovat spřízněnou značkou Nissan. Ta stejné problémy řešila vcelku nedávno, a dlužno dodat, že s úspěchem. Když začaly prodeje vozů Nissan Micra a Nissan Almera váznout, přeorientoval se Nissan bleskově na rychle rostoucí kategorii crossoverů různého ražení.

Přišel s modely Nissan Qashqai a Nissan Juke, jež lze dnes považovat za velmi úspěšné. Podobně změnit kurz hodlá změnit také Renault v případě řady Laguna. Oficiální rozhodnutí nejvyšších představitelů koncernu Renault má padnout během následujících několika týdnů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault R-Space Concept (2011)

Pokud se má nová generace Laguny stát skutečně crossoverem, mohla by vycházet z poměrně zdařilé studie Renault R-Space z loňského autosalonu v Ženevě. Inu, uvidíme, jak si chlapci poradí… 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Laguna New
  2. Fotogalerie
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků