Renault Laguna Coupé konečně oficiálně

Renault chce přitáhnout mladší klientelu a sází na novou verzi jednoho ze svých nejlepších modelů. Je tu Laguna Coupé.

Automobilka Renault si za poslední léta vysloužila poněkud rozporuplnou pověst. Její auta byla na štíru se spolehlivostí a někdy i kvalitou a když už všechno fungovalo, dočkal se kritiky její mnohdy velmi avantgardní design. Teď však všechno vypadá trochu jinak, automobilka klade důraz na kvalitu a začíná ji více zajímat mladší klientela, v niž vidí svou budoucnost. Důkazem budiž i Laguna Coupé, která se poprvé jako koncept objevila již ve Frankfurtu vedle sériové verze nové Laguny.

Jak jsme vás již informovali, nová Laguna Coupé byla slavnostně odhalena hned na dvou místech, ve francouzském městě Cannes a v Monaku, které bylo o víkendu dějištěm velké ceny F1. Ačkoli se nová Laguna Coupé velikolepě představí až na podzimním autosalonu v Paříži, už při prvním představení pronikly na povrch některé informace. Nabídku motorů budou tvořit hned dva nové šestiválce, první v nabídce bude 3,5 litrový zážehový motor s výkonem 175 kW a maximálním točivým momentem 330 Nm. Vznětové motory zde zastupuje přeplňovaný šestiválec dCi s výkonem 173 kW a točivým momentem 450 Nm. O distribuci výkonu na kola přední nápravy se stará nový šestistupňový automat AJ0. Při obou motorech platí, že Laguna Coupé zvládne stovku z klidu za méně než 7 vteřin.

Co se podvozku týče, je vůz výjimečný především řízením všech kol, stejně jako je tomu i u ostatních verzí. A tak může být jízda po úzkých silnicích skutečně pohodlnější, ovládání přesnější a lepší bude také agilita. Prvky jako je ESP nebo ABS vzpomeňme jen okrajově, ty jsou zahrnuty již v standardní výbavě.

Závěrem, poněkud netradičně, se pojďme podívat i na design, který za žádných okolností nevypadá lacině. Křivky vozu jsou vyvážené a můžeme s potěšením konstatovat, že z konceptu si toho sériová verze ponechala poměrně dost. Příď působí pěkně aerodynamicky, záď na druhé straně spíš elegantně. Zde stojí za povšimnutí zejména úzká světla s LED technologii a difuzor. Pro úplnost dodáváme ještě vnější rozměry: délka 4640 mm, šířka 1830 mm, výška 1400 mm a rozvor 2690 mm.

Pokud nebude cena nějak extrémně přemrštěna, vůz má určitě nato, stát se horkým favoritem nejen u důchodců z francouzské Riviéry...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna Coupé
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků