Renault Laguna Coupé konečně oficiálně

Renault chce přitáhnout mladší klientelu a sází na novou verzi jednoho ze svých nejlepších modelů. Je tu Laguna Coupé.

Automobilka Renault si za poslední léta vysloužila poněkud rozporuplnou pověst. Její auta byla na štíru se spolehlivostí a někdy i kvalitou a když už všechno fungovalo, dočkal se kritiky její mnohdy velmi avantgardní design. Teď však všechno vypadá trochu jinak, automobilka klade důraz na kvalitu a začíná ji více zajímat mladší klientela, v niž vidí svou budoucnost. Důkazem budiž i Laguna Coupé, která se poprvé jako koncept objevila již ve Frankfurtu vedle sériové verze nové Laguny.

Jak jsme vás již informovali, nová Laguna Coupé byla slavnostně odhalena hned na dvou místech, ve francouzském městě Cannes a v Monaku, které bylo o víkendu dějištěm velké ceny F1. Ačkoli se nová Laguna Coupé velikolepě představí až na podzimním autosalonu v Paříži, už při prvním představení pronikly na povrch některé informace. Nabídku motorů budou tvořit hned dva nové šestiválce, první v nabídce bude 3,5 litrový zážehový motor s výkonem 175 kW a maximálním točivým momentem 330 Nm. Vznětové motory zde zastupuje přeplňovaný šestiválec dCi s výkonem 173 kW a točivým momentem 450 Nm. O distribuci výkonu na kola přední nápravy se stará nový šestistupňový automat AJ0. Při obou motorech platí, že Laguna Coupé zvládne stovku z klidu za méně než 7 vteřin.

Co se podvozku týče, je vůz výjimečný především řízením všech kol, stejně jako je tomu i u ostatních verzí. A tak může být jízda po úzkých silnicích skutečně pohodlnější, ovládání přesnější a lepší bude také agilita. Prvky jako je ESP nebo ABS vzpomeňme jen okrajově, ty jsou zahrnuty již v standardní výbavě.

Závěrem, poněkud netradičně, se pojďme podívat i na design, který za žádných okolností nevypadá lacině. Křivky vozu jsou vyvážené a můžeme s potěšením konstatovat, že z konceptu si toho sériová verze ponechala poměrně dost. Příď působí pěkně aerodynamicky, záď na druhé straně spíš elegantně. Zde stojí za povšimnutí zejména úzká světla s LED technologii a difuzor. Pro úplnost dodáváme ještě vnější rozměry: délka 4640 mm, šířka 1830 mm, výška 1400 mm a rozvor 2690 mm.

Pokud nebude cena nějak extrémně přemrštěna, vůz má určitě nato, stát se horkým favoritem nejen u důchodců z francouzské Riviéry...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna Coupé
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků