Renault Laguna Coupé konečně oficiálně

Renault chce přitáhnout mladší klientelu a sází na novou verzi jednoho ze svých nejlepších modelů. Je tu Laguna Coupé.

Automobilka Renault si za poslední léta vysloužila poněkud rozporuplnou pověst. Její auta byla na štíru se spolehlivostí a někdy i kvalitou a když už všechno fungovalo, dočkal se kritiky její mnohdy velmi avantgardní design. Teď však všechno vypadá trochu jinak, automobilka klade důraz na kvalitu a začíná ji více zajímat mladší klientela, v niž vidí svou budoucnost. Důkazem budiž i Laguna Coupé, která se poprvé jako koncept objevila již ve Frankfurtu vedle sériové verze nové Laguny.

Jak jsme vás již informovali, nová Laguna Coupé byla slavnostně odhalena hned na dvou místech, ve francouzském městě Cannes a v Monaku, které bylo o víkendu dějištěm velké ceny F1. Ačkoli se nová Laguna Coupé velikolepě představí až na podzimním autosalonu v Paříži, už při prvním představení pronikly na povrch některé informace. Nabídku motorů budou tvořit hned dva nové šestiválce, první v nabídce bude 3,5 litrový zážehový motor s výkonem 175 kW a maximálním točivým momentem 330 Nm. Vznětové motory zde zastupuje přeplňovaný šestiválec dCi s výkonem 173 kW a točivým momentem 450 Nm. O distribuci výkonu na kola přední nápravy se stará nový šestistupňový automat AJ0. Při obou motorech platí, že Laguna Coupé zvládne stovku z klidu za méně než 7 vteřin.

Co se podvozku týče, je vůz výjimečný především řízením všech kol, stejně jako je tomu i u ostatních verzí. A tak může být jízda po úzkých silnicích skutečně pohodlnější, ovládání přesnější a lepší bude také agilita. Prvky jako je ESP nebo ABS vzpomeňme jen okrajově, ty jsou zahrnuty již v standardní výbavě.

Závěrem, poněkud netradičně, se pojďme podívat i na design, který za žádných okolností nevypadá lacině. Křivky vozu jsou vyvážené a můžeme s potěšením konstatovat, že z konceptu si toho sériová verze ponechala poměrně dost. Příď působí pěkně aerodynamicky, záď na druhé straně spíš elegantně. Zde stojí za povšimnutí zejména úzká světla s LED technologii a difuzor. Pro úplnost dodáváme ještě vnější rozměry: délka 4640 mm, šířka 1830 mm, výška 1400 mm a rozvor 2690 mm.

Pokud nebude cena nějak extrémně přemrštěna, vůz má určitě nato, stát se horkým favoritem nejen u důchodců z francouzské Riviéry...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna Coupé
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků