Renault Laguna Coupé konečně oficiálně

Renault chce přitáhnout mladší klientelu a sází na novou verzi jednoho ze svých nejlepších modelů. Je tu Laguna Coupé.

Automobilka Renault si za poslední léta vysloužila poněkud rozporuplnou pověst. Její auta byla na štíru se spolehlivostí a někdy i kvalitou a když už všechno fungovalo, dočkal se kritiky její mnohdy velmi avantgardní design. Teď však všechno vypadá trochu jinak, automobilka klade důraz na kvalitu a začíná ji více zajímat mladší klientela, v niž vidí svou budoucnost. Důkazem budiž i Laguna Coupé, která se poprvé jako koncept objevila již ve Frankfurtu vedle sériové verze nové Laguny.

Jak jsme vás již informovali, nová Laguna Coupé byla slavnostně odhalena hned na dvou místech, ve francouzském městě Cannes a v Monaku, které bylo o víkendu dějištěm velké ceny F1. Ačkoli se nová Laguna Coupé velikolepě představí až na podzimním autosalonu v Paříži, už při prvním představení pronikly na povrch některé informace. Nabídku motorů budou tvořit hned dva nové šestiválce, první v nabídce bude 3,5 litrový zážehový motor s výkonem 175 kW a maximálním točivým momentem 330 Nm. Vznětové motory zde zastupuje přeplňovaný šestiválec dCi s výkonem 173 kW a točivým momentem 450 Nm. O distribuci výkonu na kola přední nápravy se stará nový šestistupňový automat AJ0. Při obou motorech platí, že Laguna Coupé zvládne stovku z klidu za méně než 7 vteřin.

Co se podvozku týče, je vůz výjimečný především řízením všech kol, stejně jako je tomu i u ostatních verzí. A tak může být jízda po úzkých silnicích skutečně pohodlnější, ovládání přesnější a lepší bude také agilita. Prvky jako je ESP nebo ABS vzpomeňme jen okrajově, ty jsou zahrnuty již v standardní výbavě.

Závěrem, poněkud netradičně, se pojďme podívat i na design, který za žádných okolností nevypadá lacině. Křivky vozu jsou vyvážené a můžeme s potěšením konstatovat, že z konceptu si toho sériová verze ponechala poměrně dost. Příď působí pěkně aerodynamicky, záď na druhé straně spíš elegantně. Zde stojí za povšimnutí zejména úzká světla s LED technologii a difuzor. Pro úplnost dodáváme ještě vnější rozměry: délka 4640 mm, šířka 1830 mm, výška 1400 mm a rozvor 2690 mm.

Pokud nebude cena nějak extrémně přemrštěna, vůz má určitě nato, stát se horkým favoritem nejen u důchodců z francouzské Riviéry...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna Coupé
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků