Renault Koleos pro rok 2011 v novém

Konsorcium Renault – Samsung připravilo pro svoje SUV Koleos/QM5 namísto zvažovaného ukončení výroby facelift.

Ještě vloni se v souvislosti s nedávným stažením modelu Renault Koleos z důležitého trhu Velké Británie spekulovalo o tom, že toto SUV možná skončí docela, nyní je ale již jasné, že se bude vyrábět dále. A nádavkem dostane pro nový modelový rok soustavu dílčích modernizací, které mají v rámci faceliftu zahrnovat vylepšení karosérie a jejího interiéru i motory s citelně sníženou spotřebou paliva u vznětových pohonných jednotek. Otázkou zůstává, zda to francouzsko – jihokorejskému SUV ve strádajících prodejích v rámci exponovaného segmentu nějak zásadně pomůže. Ale snaha by se měla cenit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned od prvního pohledu si všimneme zcela nově tvarované přední části karoserie, která je vyvedena ve stylu evidentně ovlivněném třeba nedávno uvedeným sedanem Renault Latitude, který se ostatně spolu s modelem Renault Koleos/Samsung QM5 vyrábí výhradně na linkách továrny Renault Samsung Motors v jihokorejském Busanu. Změny přinesly zástavbu nových předních světlometů, výraznější masku chladiče s trojicí vodorovných, chromovaných příček a nové blatníky, nárazníky a kapotu. Za pozornost stojí také nová zpětná zrcátka s vestavěnými blinkry z LED, omlazená litá kola nebo nový odstín karoserie Cayenne Orange (na snímcích).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř se změnily čalounické a obkladové materiály (na výběr je z několika nových kombinací) a přístrojový štít s dominantním tachometrem. V závislosti na konkrétním trhu je model Koleos/QM5 nabízen alternativně se vznětovým čtyřválcem M9R vyráběným ve výkonových verzích 150 a 175 koní (110, resp. 128 kW), případně zážehovým motorem s výkonem 170 koní (125 kW). Většinu evropských zákazníků zajímá především verze opatřená soustavou pohonu všech kol z dílen Nissanu, ale papírové snížení emisí CO2 je samozřejmě nejvýraznější u vozů s pohonem pouze předních kol. Diesel dCi 150 tak nově vykazuje emise ve výši 150 g/km a výkonnější provedení dCi 175 pak 166 g.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků