Renault Kadjar vstoupil na český trh [první jízdní dojmy]

Na český trh dorazila novinka z dílny automobilky Renault. Jmenuje se Kadjar a míří do bohatě obsazeného segmentu C-SUV. Měla by se konkurence obávat?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér prostorný
  2. Známé motory pod kapotou, Tři výbavy + limitovaná edice
  3. Fotogalerie

Renault Kadjar se představil letos v únoru. Původ tohoto auta není těžké dohledat, francouzská automobilka jednoduše vzala Nissan Qashqai a na jeho základech většího sourozence modelu Captur postavila. Chtělo by se takhle od pohledu říci, že jde jen o přeznačený Nissan Qashqai, ale ona to tak docela není pravda.

Video | SUV | Nissan | První svezení

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Důvodem je hlavně design. Kadjar vypadá výrazně jinak. Na pohled je robustnější, má vyšší podvozek a typickou masku Renaultů z poslední doby. Ano, Kadjar si spletete, ale s novou generací Espace, nikoliv s Qashqaiem. Další důvody pak ukazují základní rozměry. Rozvor je shodný, ale tím veškeré společné míry končí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Kadjar se zařadí nad Captur. Základ tomuto modelu daroval Nissan Qashqai. Shodný je ale pouze rozvor náprav, jinak se rozměrově obě auta liší

Renault Kadjar je dlouhý 4449 mm, široký 1836 mm, vysoký 1607 mm a světlá výška činí poctivých 200 mm. Nissan Qashqai naproti tomu je o 69 mm kratší, o 30 mm užší a o 17 mm nižší, přičemž nemalá část z tohoto rozdílu padne právě na výšku podvozku, protože standardem pro japonského sourozence je u světlé výšky 180 mm. Kadjar pak nabídne také větší objem zavazadelníku, když v základním uspořádání zvládne 472 litrů.

Interiér prostorný

Uvnitř Kadjar připomíná do jisté míry Renalut Espace. Na první svezení jsme dostali maximální výbavu Bose s pohodlnými koženými sedačkami a kompletním seznamem prvků, které si do auta můžete dopřát. Všechno vypadá na pohled poměrně hodnotně, zaujaly ale třeba zadní dveře vyplněné pouze tvrdým plastem. Trochu škoda u vrcholné varianty.

Premiéry | Renault

Nový Renault Espace chce konkurovat Volvu XC60 [první dojmy]

Kadjar ale zaujme hlavně nabízeným prostorem. Přesné měření si necháme na klasický test, ale na základě osobních zkušeností mohu říci, že bych se v pohodě usadil i do druhé řady sedadel za řidiče dlouhého 190 cm. Omezení nenajdete ani v prostoru kolem nohou, ani kolem hlavy a to bylo v interiéru také obrovské střešní okno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S prostorem zde nebudou mít problémy ani vyšší cestující. Škoda lacině vypadajících zadních dveří, kde už najdete opět jenom plast. Poněkud kontrastují s luxusně vypadajícími předními sedadly

O základním objemu zavazadelníku už byla řeč, za zmínku stojí ale jeho variabilita. Stejně jako Nissan Qashqai dostal i Kadjar místo jednoho falešného dna dvě desky, se kterými lze dělat různá kouzla. V horní poloze pak díky nim zmizí schod vzniklý po sklopení zadních sedadel, což můžete udělat páčkami ze zavazadelníku. Maximum tohoto auta je 1478 litrů. Renault přidává ještě možnost sklopit sedadlo spolujezdce a díky tomu uložit bezpečně do auta věc dlouhou 2,5 metru.

Myslelo se také na ostatní cestující a jejich odkládací přihrádky. Těch je po autě celá řada a jejich objem činí dohromady třicet litrů. Před spolujezdcem najdeme schránku s objemem 7,5 litru.

Testy | Ojetiny | SUV | Nissan

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

S Kadjarem jsem ujel pouze nějakých padesát kilometrů, takže se nebudu pouštět do podrobnějších popisů, ale z pozice spolujezdce mě nakonec jedna věc zaujala - aerodynamický hluk. Občas to vypadalo, jako kdyby auto nemělo dovřené okénko, což ovšem nebyla pravda. Že by nějaké špatně usazené těsnění? 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků