Renault Kadjar vstoupil na český trh [první jízdní dojmy]

Na český trh dorazila novinka z dílny automobilky Renault. Jmenuje se Kadjar a míří do bohatě obsazeného segmentu C-SUV. Měla by se konkurence obávat?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér prostorný
  2. Známé motory pod kapotou, Tři výbavy + limitovaná edice
  3. Fotogalerie

Renault Kadjar se představil letos v únoru. Původ tohoto auta není těžké dohledat, francouzská automobilka jednoduše vzala Nissan Qashqai a na jeho základech většího sourozence modelu Captur postavila. Chtělo by se takhle od pohledu říci, že jde jen o přeznačený Nissan Qashqai, ale ona to tak docela není pravda.

SUV | Video | Nissan | První svezení

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Důvodem je hlavně design. Kadjar vypadá výrazně jinak. Na pohled je robustnější, má vyšší podvozek a typickou masku Renaultů z poslední doby. Ano, Kadjar si spletete, ale s novou generací Espace, nikoliv s Qashqaiem. Další důvody pak ukazují základní rozměry. Rozvor je shodný, ale tím veškeré společné míry končí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Kadjar se zařadí nad Captur. Základ tomuto modelu daroval Nissan Qashqai. Shodný je ale pouze rozvor náprav, jinak se rozměrově obě auta liší

Renault Kadjar je dlouhý 4449 mm, široký 1836 mm, vysoký 1607 mm a světlá výška činí poctivých 200 mm. Nissan Qashqai naproti tomu je o 69 mm kratší, o 30 mm užší a o 17 mm nižší, přičemž nemalá část z tohoto rozdílu padne právě na výšku podvozku, protože standardem pro japonského sourozence je u světlé výšky 180 mm. Kadjar pak nabídne také větší objem zavazadelníku, když v základním uspořádání zvládne 472 litrů.

Interiér prostorný

Uvnitř Kadjar připomíná do jisté míry Renalut Espace. Na první svezení jsme dostali maximální výbavu Bose s pohodlnými koženými sedačkami a kompletním seznamem prvků, které si do auta můžete dopřát. Všechno vypadá na pohled poměrně hodnotně, zaujaly ale třeba zadní dveře vyplněné pouze tvrdým plastem. Trochu škoda u vrcholné varianty.

Premiéry | Renault

Nový Renault Espace chce konkurovat Volvu XC60 [první dojmy]

Kadjar ale zaujme hlavně nabízeným prostorem. Přesné měření si necháme na klasický test, ale na základě osobních zkušeností mohu říci, že bych se v pohodě usadil i do druhé řady sedadel za řidiče dlouhého 190 cm. Omezení nenajdete ani v prostoru kolem nohou, ani kolem hlavy a to bylo v interiéru také obrovské střešní okno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S prostorem zde nebudou mít problémy ani vyšší cestující. Škoda lacině vypadajících zadních dveří, kde už najdete opět jenom plast. Poněkud kontrastují s luxusně vypadajícími předními sedadly

O základním objemu zavazadelníku už byla řeč, za zmínku stojí ale jeho variabilita. Stejně jako Nissan Qashqai dostal i Kadjar místo jednoho falešného dna dvě desky, se kterými lze dělat různá kouzla. V horní poloze pak díky nim zmizí schod vzniklý po sklopení zadních sedadel, což můžete udělat páčkami ze zavazadelníku. Maximum tohoto auta je 1478 litrů. Renault přidává ještě možnost sklopit sedadlo spolujezdce a díky tomu uložit bezpečně do auta věc dlouhou 2,5 metru.

Myslelo se také na ostatní cestující a jejich odkládací přihrádky. Těch je po autě celá řada a jejich objem činí dohromady třicet litrů. Před spolujezdcem najdeme schránku s objemem 7,5 litru.

Testy | Ojetiny | SUV | Nissan

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

S Kadjarem jsem ujel pouze nějakých padesát kilometrů, takže se nebudu pouštět do podrobnějších popisů, ale z pozice spolujezdce mě nakonec jedna věc zaujala - aerodynamický hluk. Občas to vypadalo, jako kdyby auto nemělo dovřené okénko, což ovšem nebyla pravda. Že by nějaké špatně usazené těsnění? 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér prostorný
  2. Známé motory pod kapotou, Tři výbavy + limitovaná edice
  3. Fotogalerie
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků