Renault Kadjar dostal tři motory, pohon všech kol a 472 litrů v kufru

​Z pohledu evropských trhů je jednou z těch zajímavějších novinek určitě Renault Kadjar . Nové francouzské SUV nabídne tři motory, dvě varianty pohonu a mnoho dalšího.

Světovou výstavní premiéru má za sebou také Renault Kadjar. Sourozenec Nissanu Qashqai je dlouhý 4,45 m, široký 1,84 m a vysoký 1,6 m. Díky těmto vnějším rozměrům má vůz podle Renaultu nabídnout dostatečně prostorný interiér, který bude navíc praktický a variabilní.

Video | SUV | Nissan | První svezení

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 472 litrů a nabídne také variabilní podlahu. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 60/40 a sklopit můžete také opěradlo na sedadle řidiče. Problémy by neměly být ani s místy na odložení drobností v interiéru. Cestující mají k dispozici různé přihrádky, které dohromady poskládají objem 30 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kadjar je další auto mířící do dnes už více než hodně našlapaného segmentu kompaktních SUV. 

Renault Kadjar se bude nabízet s dvojicí naftových motorů a jedním benzinem. Slabší provedení Energy dCi 110 osazené naftovou patnáctistovkou vyprodukuje maximálně 81 kW (110 k) a spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, kterou můžete alternativně vyměnit za dvouspojkový automat EDC. Silnější Energy dCi 130 má pod kapotou motor 1.6 dCi s výkonem 96 kW (130 k), přičemž tento motor lze pořídit také s pohonem všech kol.

Kdo touží po benzinu, ten si nemůže vybírat a musí rovnou sáhnout po dvanáctistovce TCe s výkonem 96 kW (130 k) a vrcholem točivého momentu 205 Nm. I tento motor je standardně spojen s manuální šestistupňovou převodovkou.

Design | Video | SUV | Renault | Premiéry

Renault představil model Kadjar. Prohlédněte si ho na prvních fotkách

Pohon všech kol je jako mnoho ostatního shodný s tím, co nabízí Nissan. Otočným ovladačem budete moci volit mezi režimy 2WD, Auto a Lock. V případě, že si pořídíte Kadjar s pohonem přední nápravy, dostanete systém Extended Grip, který se alespoň jiným nastavením elektronických pomocníků snaží zvýšit schopnosti auta na kluzkém povrchu.

Světlá výška Renaultu Kadjar je 190 mm, přesto bude logicky hlavním revírem tohoto modelu klasická silnice, pro kterou je vůz vybaven velmi dobře. Ve výbavě může být hlídání jízdních pruhů, sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent, couvací kamera, čtení značek a tak dále.

Po ženevské premiéře postupně zamíří nový Kadjar do prodeje. Na český trh by se měl dostat v červnu, poté bude rozšiřovat své pole působnosti také třeba do Číny nebo Afriky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků