Renault Initiale Paris jako tichý návrat Espace i nový Mégane

Pokud patříte k těm, jimž francouzský design vyhovuje, Renault vás letos ve Frankfurtu jistě nezklamal.
Seznam kapitol
  1. Renault Initiale Paris a Mégane 2014
  2. Fotogalerie

Zajímavých kousků Renault na svůj stánek přivezl celou škálu, ať už zcela nových, nebo známých z dřívějších měsíců, ale svou hvězdu přeci jen má. A vlastně hned dvě: v sériových vozech jde o modernizovanou řadu Renault Mégane a mezi studiemi Renault Initiale Paris. Tento prototyp totiž představuje ducha plánované luxusní značky Initiale Paris, ale zároveň naznačuje, jak bude vypadat nová generace dnes již legendárního modelu Renault Espace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Initiale Paris jako šestý díl mozaiky

Initiale Paris zároveň jako šestý typ v pořadí korunuje sérii koncepčních studií Renaultu z posledních let postavených v podobném duchu. Renault Initiale Paris svým zpracováním potvrzuje předchozí spekulace o tom, že nový Espace bude více SUV než MPV jako dosud. Vůz je dlouhý 4 850 mm a dle výrobce má „vitalitu sedanu, charakter SUV a prosvětlení a prostor MPV“. Stručně řečeno: je to velký crossover, jenž má Renaultu pomoci nastartovat jeho novou značku Initiale Paris.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Initiale Paris: takto nějak bude vypadat nový Espace

Interiér studie vyniká celou škálou zajímavě a hodnotně působících matových detailů. Bylo by skvělé, kdyby se výrobce těchto prvků držel i v přípravě sériového provedení Espace a nepodlehl mámení nahrazovat je levnými plastovými komponenty. Initiale Paris má totiž uvnitř opravdu švih a při troše abstraktního myšlení skutečně odráží myšlenkové postupy opravdu vzdálené přízemnímu automobilovému průmyslu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zpracování interiéru nelze upřít originalitu ani péči o detaily

O pohon tohoto velkého vozu se stará dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vznětový čtyřválec dCi s objemem 1,6 l a nepříliš působivým výkonem 130 koní (96 kW). Je to málo? Asi ano. Točivý moment ale má vrcholit hodnotou 400 Nm, jež byla donedávna vyhrazena ohromným šestiválcovým agregátům. Jízdní dojem a spolehlivost, to jsou už jiné otázky, důležitá je dnes ale papírová spotřeba. Na motor navazuje dvouspojková převodovka EDC s „řazením po drátě“ údajně odvozeným ze světa Formule 1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift modelu Mégane měl poněkud sjednotit přední části jednotlivých modelů a dotknul se všech verzí

Původně se spekulovalo o tom, že se letos ve Frankfurtu dočkáme nové generace stěžejního modelu Mégane, jež by se v segmentu C pustila do rovného souboje s nedávno prezentovanou konkurencí v podobě modelů Golf, 308 nebo C4. Místo toho je zde ale jen druhý facelift (prvním faceliftem Renault Mégane prošel na jaře loňského roku). A co že se tedy změnilo?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U všech karosářských verzí se tentokrát modifikace soustředily na osvěžení přídí karoserie, a to se samozřejmě týká také sportovně střižených verzí GT a RS. Přední světlomety nyní poněkud připomínají zatím poslední facelift sedanu Renault Fluence a přední čela mají být nyní společná všem karosářským variantám. V evropských dealerstvích Renaultu by se měly omlazené vozy řady Mégane objevit v prvním čtvrtletí příštího roku.

Následující kapitola
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků