Renault Initiale Paris jako tichý návrat Espace i nový Mégane

Pokud patříte k těm, jimž francouzský design vyhovuje, Renault vás letos ve Frankfurtu jistě nezklamal.
Seznam kapitol
  1. Renault Initiale Paris a Mégane 2014
  2. Fotogalerie

Zajímavých kousků Renault na svůj stánek přivezl celou škálu, ať už zcela nových, nebo známých z dřívějších měsíců, ale svou hvězdu přeci jen má. A vlastně hned dvě: v sériových vozech jde o modernizovanou řadu Renault Mégane a mezi studiemi Renault Initiale Paris. Tento prototyp totiž představuje ducha plánované luxusní značky Initiale Paris, ale zároveň naznačuje, jak bude vypadat nová generace dnes již legendárního modelu Renault Espace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Initiale Paris jako šestý díl mozaiky

Initiale Paris zároveň jako šestý typ v pořadí korunuje sérii koncepčních studií Renaultu z posledních let postavených v podobném duchu. Renault Initiale Paris svým zpracováním potvrzuje předchozí spekulace o tom, že nový Espace bude více SUV než MPV jako dosud. Vůz je dlouhý 4 850 mm a dle výrobce má „vitalitu sedanu, charakter SUV a prosvětlení a prostor MPV“. Stručně řečeno: je to velký crossover, jenž má Renaultu pomoci nastartovat jeho novou značku Initiale Paris.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Initiale Paris: takto nějak bude vypadat nový Espace

Interiér studie vyniká celou škálou zajímavě a hodnotně působících matových detailů. Bylo by skvělé, kdyby se výrobce těchto prvků držel i v přípravě sériového provedení Espace a nepodlehl mámení nahrazovat je levnými plastovými komponenty. Initiale Paris má totiž uvnitř opravdu švih a při troše abstraktního myšlení skutečně odráží myšlenkové postupy opravdu vzdálené přízemnímu automobilovému průmyslu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zpracování interiéru nelze upřít originalitu ani péči o detaily

O pohon tohoto velkého vozu se stará dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vznětový čtyřválec dCi s objemem 1,6 l a nepříliš působivým výkonem 130 koní (96 kW). Je to málo? Asi ano. Točivý moment ale má vrcholit hodnotou 400 Nm, jež byla donedávna vyhrazena ohromným šestiválcovým agregátům. Jízdní dojem a spolehlivost, to jsou už jiné otázky, důležitá je dnes ale papírová spotřeba. Na motor navazuje dvouspojková převodovka EDC s „řazením po drátě“ údajně odvozeným ze světa Formule 1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift modelu Mégane měl poněkud sjednotit přední části jednotlivých modelů a dotknul se všech verzí

Původně se spekulovalo o tom, že se letos ve Frankfurtu dočkáme nové generace stěžejního modelu Mégane, jež by se v segmentu C pustila do rovného souboje s nedávno prezentovanou konkurencí v podobě modelů Golf, 308 nebo C4. Místo toho je zde ale jen druhý facelift (prvním faceliftem Renault Mégane prošel na jaře loňského roku). A co že se tedy změnilo?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U všech karosářských verzí se tentokrát modifikace soustředily na osvěžení přídí karoserie, a to se samozřejmě týká také sportovně střižených verzí GT a RS. Přední světlomety nyní poněkud připomínají zatím poslední facelift sedanu Renault Fluence a přední čela mají být nyní společná všem karosářským variantám. V evropských dealerstvích Renaultu by se měly omlazené vozy řady Mégane objevit v prvním čtvrtletí příštího roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Initiale Paris a Mégane 2014
  2. Fotogalerie
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 120 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků