Renault Initiale Paris jako tichý návrat Espace i nový Mégane

Pokud patříte k těm, jimž francouzský design vyhovuje, Renault vás letos ve Frankfurtu jistě nezklamal.
Seznam kapitol
  1. Renault Initiale Paris a Mégane 2014
  2. Fotogalerie

Zajímavých kousků Renault na svůj stánek přivezl celou škálu, ať už zcela nových, nebo známých z dřívějších měsíců, ale svou hvězdu přeci jen má. A vlastně hned dvě: v sériových vozech jde o modernizovanou řadu Renault Mégane a mezi studiemi Renault Initiale Paris. Tento prototyp totiž představuje ducha plánované luxusní značky Initiale Paris, ale zároveň naznačuje, jak bude vypadat nová generace dnes již legendárního modelu Renault Espace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Initiale Paris jako šestý díl mozaiky

Initiale Paris zároveň jako šestý typ v pořadí korunuje sérii koncepčních studií Renaultu z posledních let postavených v podobném duchu. Renault Initiale Paris svým zpracováním potvrzuje předchozí spekulace o tom, že nový Espace bude více SUV než MPV jako dosud. Vůz je dlouhý 4 850 mm a dle výrobce má „vitalitu sedanu, charakter SUV a prosvětlení a prostor MPV“. Stručně řečeno: je to velký crossover, jenž má Renaultu pomoci nastartovat jeho novou značku Initiale Paris.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Initiale Paris: takto nějak bude vypadat nový Espace

Interiér studie vyniká celou škálou zajímavě a hodnotně působících matových detailů. Bylo by skvělé, kdyby se výrobce těchto prvků držel i v přípravě sériového provedení Espace a nepodlehl mámení nahrazovat je levnými plastovými komponenty. Initiale Paris má totiž uvnitř opravdu švih a při troše abstraktního myšlení skutečně odráží myšlenkové postupy opravdu vzdálené přízemnímu automobilovému průmyslu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zpracování interiéru nelze upřít originalitu ani péči o detaily

O pohon tohoto velkého vozu se stará dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vznětový čtyřválec dCi s objemem 1,6 l a nepříliš působivým výkonem 130 koní (96 kW). Je to málo? Asi ano. Točivý moment ale má vrcholit hodnotou 400 Nm, jež byla donedávna vyhrazena ohromným šestiválcovým agregátům. Jízdní dojem a spolehlivost, to jsou už jiné otázky, důležitá je dnes ale papírová spotřeba. Na motor navazuje dvouspojková převodovka EDC s „řazením po drátě“ údajně odvozeným ze světa Formule 1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift modelu Mégane měl poněkud sjednotit přední části jednotlivých modelů a dotknul se všech verzí

Původně se spekulovalo o tom, že se letos ve Frankfurtu dočkáme nové generace stěžejního modelu Mégane, jež by se v segmentu C pustila do rovného souboje s nedávno prezentovanou konkurencí v podobě modelů Golf, 308 nebo C4. Místo toho je zde ale jen druhý facelift (prvním faceliftem Renault Mégane prošel na jaře loňského roku). A co že se tedy změnilo?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U všech karosářských verzí se tentokrát modifikace soustředily na osvěžení přídí karoserie, a to se samozřejmě týká také sportovně střižených verzí GT a RS. Přední světlomety nyní poněkud připomínají zatím poslední facelift sedanu Renault Fluence a přední čela mají být nyní společná všem karosářským variantám. V evropských dealerstvích Renaultu by se měly omlazené vozy řady Mégane objevit v prvním čtvrtletí příštího roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Initiale Paris a Mégane 2014
  2. Fotogalerie
Renault Kangoo 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 111 689 km
Cena: 74 000 Kč
Renault Mégane 1.87
Rok výroby: 2005
Stav: 124 206 km
Cena: 48 000 Kč
Renault Grand Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 118 612 km
Cena: 72 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků