Renault hodlá koupit značku SsangYong, touží snad po jejím designu?

Těžko říci proč, nicméně francouzský Renault se svými vazaly jihokorejským Renault Samsung Motors a japonským Nissanem nabídli automobilce SsangYong Motor Co., že ji začlení do svého portfolia. Detaily této nabídky zatím neznáme, ale skutečně nás překvapuje - na autech SsangYongu byl po většinu ćasu zajímavý snad jen jejich design, a to vesměs svou nezměrnou ošklivostí.

To ostatně vysvětluje i fakt, že SsangYong nyní prochází náročnou restrukturalizací, kterou si vyžádaly požadavky soudu, neboť již v lednu jím byla nařízena konkurzní správa. SsangYong je nejmenším jihokorejským výrobcem automobilů s velkými plány, svůj podíl v ní mají i čínská společnost SAIC Motor (6,2%) nebo divize konsorcia Barclays (8,02 %). Zaměstnanci výrobních závodů blokovali svými stávkami proti plánovanámu propouštění bezmála 80 dní, což automobilku SsangYong stálo 183 milionů dolarů.

O vlastnictví značky stojí i několik dalších firem všetně Pawan Kumar Ruia, Seoul Investments, SM Aluminum nebo Young An Hat Co., přičemž pouze Mahindra & Mahindra zveřejnila výši svojí nabídky: 500 milionů dolarů.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků