Renault Fluence ZEC: čistota na prvním místě

Krátce po představení Renaultu Fluence, který svým způsobem nahradí současný Megane sedan, vypustila francouzská automobilka informaci, že v roce 2011 se na trhy dostane i verze poháněná elektromotorem s nulovými emisemi. To jsme ještě ale nevěděli, že tento koncept se objeví již teď na letošním autosalonu ve Frankfurtu a to hned vedle běžné verze, která si v Německu taktéž „odkroutí“ svou premiéru.

Elektrická studie načrtávající, jak bude vypadat elektřinou poháněný Flunce, dostala přívlastek ZEC, což znamená Zero Emission Concept, tedy koncept s nulovými emisemi. Elektromotor bude napájen sadou lithiových baterii, které budou „štávu“ čerpat ze speciálních dobíjecích stanic, přičemž samotné dobití by mělo proběhnout až neobyčejně rychle. Na studii je však jednoznačně vidět, že do produkce se tak brzy nechystá a nějaký ty dva roky ještě pobude ve vývojových centrech automobilky. Renault pak plánuje ročně vyrobit zhruba 35 000 - 40 000 kusů.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Renault Fluence ZEC
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků