Renault Fluence podruhé: ještě lépe a ještě radostněji?

Na dnešní tiskové konferenci, která se konala ve filmovém ateliéru Pokrok v Praze na Žižkově, představil ředitel Eric Basset „druhý“ Fluence v české premiéře slovy: „Renault je lidová značka. Přístupná, co největšímu množství lidí. A nový Fluence to potvrdí.“

A vzápětí dodal, že první cena dnes představeného Fluence je jiná, než byla u první verze. Ta začínala těsně pod 300 000, ta dnešní zní 264 900 korun. To by měl být hlavní trumf.

Je očividné, že na trhu se sedany přituhuje. Fluence má ambici postavit se nejen soupeřům z Citroënu (C-Elyssée) a Peugeotu (301), ale také „sedanům značky Škoda“. A jeho nová cena by v tom měla hrát rozhodující roli.

Dodnes se prodalo v 80 zemích světa 250 000 vozů. Na to, že se Fluence objevil v showroomech poprvé v roce 2009, docela slušný výsledek. V Česku zaznamenal 3814 registrací, z toho 76 % prodaných vozů bylo u nás s benzinovými motory a 24 % s naftovými.

Většina zákazníků v Česku byli soukromníci, fleetové prodeje se Renaultu s tímto vozem nedařily.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fluence, tříprostorový sedan segmentu C, měří 4622 mm na délku, 1489 mm na výšku a 1809 mm na šířku. Má rozvor 2703 mm.   

Kromě ceny by měl u českých zákazníků podle představitelů Renaultu zabodovat Fluence novým designem. To ale trochu kulhá, kromě pozměněné přední části vycházející z nové generace modelu Clio a nového přístrojového panelu v interiéru se toho tak moc nezměnilo. Snad ještě litá kola s novým designem a facelift se také vyznačuje přítomností četných černých lesklých prvků.

Takže říkat tomuto vozu nový Fluence, jak to zaznělo na tiskovce, se mi zdá přeci jen trochu odvážné.

Design | Renault | Premiéry

Renault Fluence: facelift oficiálně představen

Novinkou ale za to je vznětový motor 1.6 dCi 130. Jeho koncepce byla poprvé použita u vozu Renault Scénic v roce 2011 a vychází ze zkušeností Philippa Coblence, konstruktéra motoru V10, kterým byly vybaveny jednomístné automobily Williams Renault v 90. letech.

Jak uvádí tiskový materiál Renaultu „je dědicem četných prvků odvozených od zkušeností firmy Renault ve Formuli 1, jako je čtvercová konstrukce, transversální cirkulace vody nebo segmenty s geometrií U-flex.“

Během jeho konstrukce bylo podáno 30 patentů. Výkon motoru činí 130 k při zdvihovém objemu 1 598 cm3. Krouticí moment 320 Nm je k dispozici od 1750 ot./min. Umožňuje spotřebu v kombinovaném cyklu 4,6 l/100 km.

Odkryté karty

Na tiskové konferenci zazněla ještě jedna zajímavá informace. Týkala se nákladů na provoz vozu. První rok vyjde na 1290 korun, pět let pak na 21 160 korun.

I tímto způsobem se Renault snaží přilákat nové zákazníky. Před čtrnácti dny nabídl pětiletou záruku („Na tento náš krok máme velmi dobrý ohlas,“ řekl ředitel Etric Basset), nyní se snaží být transparentní i co se týká nezbytných nákladů na údržbu.

Ceník modelu Fluence po faceliftu najdete zde. Vozy pro Česko se vyrábějí v Turecku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová palubní deska se skládá z velkého kulatého displeje s digitálním zobrazením. Za příplatek je multimediální systém Renault R-Lin s dotykovou obrazovkou.
 
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků