Renault Fluence podruhé: ještě lépe a ještě radostněji?

Na dnešní tiskové konferenci, která se konala ve filmovém ateliéru Pokrok v Praze na Žižkově, představil ředitel Eric Basset „druhý“ Fluence v české premiéře slovy: „Renault je lidová značka. Přístupná, co největšímu množství lidí. A nový Fluence to potvrdí.“

A vzápětí dodal, že první cena dnes představeného Fluence je jiná, než byla u první verze. Ta začínala těsně pod 300 000, ta dnešní zní 264 900 korun. To by měl být hlavní trumf.

Je očividné, že na trhu se sedany přituhuje. Fluence má ambici postavit se nejen soupeřům z Citroënu (C-Elyssée) a Peugeotu (301), ale také „sedanům značky Škoda“. A jeho nová cena by v tom měla hrát rozhodující roli.

Dodnes se prodalo v 80 zemích světa 250 000 vozů. Na to, že se Fluence objevil v showroomech poprvé v roce 2009, docela slušný výsledek. V Česku zaznamenal 3814 registrací, z toho 76 % prodaných vozů bylo u nás s benzinovými motory a 24 % s naftovými.

Většina zákazníků v Česku byli soukromníci, fleetové prodeje se Renaultu s tímto vozem nedařily.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fluence, tříprostorový sedan segmentu C, měří 4622 mm na délku, 1489 mm na výšku a 1809 mm na šířku. Má rozvor 2703 mm.   

Kromě ceny by měl u českých zákazníků podle představitelů Renaultu zabodovat Fluence novým designem. To ale trochu kulhá, kromě pozměněné přední části vycházející z nové generace modelu Clio a nového přístrojového panelu v interiéru se toho tak moc nezměnilo. Snad ještě litá kola s novým designem a facelift se také vyznačuje přítomností četných černých lesklých prvků.

Takže říkat tomuto vozu nový Fluence, jak to zaznělo na tiskovce, se mi zdá přeci jen trochu odvážné.

Premiéry | Renault | Design

Renault Fluence: facelift oficiálně představen

Novinkou ale za to je vznětový motor 1.6 dCi 130. Jeho koncepce byla poprvé použita u vozu Renault Scénic v roce 2011 a vychází ze zkušeností Philippa Coblence, konstruktéra motoru V10, kterým byly vybaveny jednomístné automobily Williams Renault v 90. letech.

Jak uvádí tiskový materiál Renaultu „je dědicem četných prvků odvozených od zkušeností firmy Renault ve Formuli 1, jako je čtvercová konstrukce, transversální cirkulace vody nebo segmenty s geometrií U-flex.“

Během jeho konstrukce bylo podáno 30 patentů. Výkon motoru činí 130 k při zdvihovém objemu 1 598 cm3. Krouticí moment 320 Nm je k dispozici od 1750 ot./min. Umožňuje spotřebu v kombinovaném cyklu 4,6 l/100 km.

Odkryté karty

Na tiskové konferenci zazněla ještě jedna zajímavá informace. Týkala se nákladů na provoz vozu. První rok vyjde na 1290 korun, pět let pak na 21 160 korun.

I tímto způsobem se Renault snaží přilákat nové zákazníky. Před čtrnácti dny nabídl pětiletou záruku („Na tento náš krok máme velmi dobrý ohlas,“ řekl ředitel Etric Basset), nyní se snaží být transparentní i co se týká nezbytných nákladů na údržbu.

Ceník modelu Fluence po faceliftu najdete zde. Vozy pro Česko se vyrábějí v Turecku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová palubní deska se skládá z velkého kulatého displeje s digitálním zobrazením. Za příplatek je multimediální systém Renault R-Lin s dotykovou obrazovkou.
 
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků