Renault Fluence: nové jméno, nové tvary

Renault představil svůj nový kompaktní sedan na bázi modelu Mégane. Jmenuje se Fluence a zamíří hlavně na východní trhy.

Kompaktní sedany, které má v současnosti v nabídce téměř každá automobilka, se na našem trhu netěší až takové oblibě, jako třeba na východoevropských trzích, ale i tak se většina výrobců rozhodla tento typ modelů dovážet. Renault Fluence ale má být trochu jiný. Vychází totiž z větší platformy modelu Megane a podle výrobce se prostorově zařadí právě mezi tento model a Lagunu, přičemž svou délkou 4 620 mm se řadí mezi nejdelší sedany nižší střední třídy. Renault tak vytvoří nepochybně vhodnou alternativu - a to nejen z hlediska ceny - pro ty, jimž Megane připadal být moc malý a Laguna zas už zbytečně velká.

Francouzská novinka je výsledkem spolupráce se společností Samsung a jeho přímým příbuzným bude model prodávaný v Jižní Koreji pod označením SM3. Otevřeně si přiznejme, že sedany této kategorie nepatří mezi ty nejkrásnější vozy a „přiřazená“ záď udělá z vcelku hezkého auta jakousi nesourodou slepeninu. A právě tomuto se chtěl Renault při vývoji tohoto modelu vyhnout. Na řadu tedy přišla skupina návrhářů, která měla za úkol vytvořit jednoduchý a přitom líbivý vzhled pro nenáročné zákazníky. Posouzení, zda se jim to povedlo, již necháme na vás, jistě však nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že Fluence bude v rámci svého segmentu zřejmě nejhezčí.
Ještě předtím než se podíváme na nabízené agregáty, musíme zmínit, že Fluence je primárně určen pro Turecko, Rumunsko a Rusko, čemuž odpovídá i nabídka agregátů, v nějž najdeme dvě benzínové a čtyři dieselové pohonné jednotky. Zatímco skupinu zážehových agregátů zastupuje dvojice 1,6 s výkonem 83 kW a 2,0 s výkonem 103 kW, dieselové agregáty jsou zastoupeny motorem 1,5 dCi, jenž je však nabízen ve čtyřech výkonnostních variantách, 85 koní, 90 koní, 105 koní a 110 koní. K větším agregátům je bude za příplatek k dispozici i převodovka CVT.
Nabídka výbav ve velké míře kopíruje tu z modelu Mégane. Standardem budu i zde manuální klimatizace, šestice airbagů a stabilizační systém. Renault
Fluence vstoupí do výroby již brzy a místem jeho zrodu bude turecká fabrika u města Bursa. Na naše trhy dorazí přitom na sklonku tohoto roku a na závěr i dobrá zpráva pro ekologicky založené spoluobčany. V roce 2011 se dočkáme i verze poháněné elektromotorem, prý za rozumnou cenu.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků