Renault Espace: facelift po šesti letech

Renomované MPV Espace od Renaultu se vyrábí již od roku 2002. Nová generace je zatím v nedohlednu, pomoci udržet prodeje na rozumné míře má zatím alespoň decentní facelift.

Stávající Renault Espace z roku 2002 je již čtvrtou generací automobilu, jenž v Evropě od roku 1984 poprvé prosadil koncepci MPV, jež dnes patří k nejrazantněji bujícím segmentům. Zatímco první Espace se neslavně zapsal pro svoji špatnou pasivní bezpečnost, Renault Espace IV v nárazových testech EuroNCAP exceloval a dosáhl do té doby nevídaných úspěchů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Espace IV v provedení pro modelový rok 2013 na prvních snímcích  

Doba ale běží a Espace začíná zastarávat, deset let je dnes u běžného osobního vozu opravdu hodně. Dnes se vyrábí v provedení, jež přinesl zatím poslední facelift Renaultu Espace z roku 2006. A projevuje se to také na prodejích, neboť Espace musí zápasit s čerstvou konkurencí, například letos patřil k těm modelům značky Renault, jež byly pro nezájem staženy z trhu Velké Británie.

Testy | Renault

Test Renault Espace dCi: francúzska (r)evolúcia

Nyní přichází Renault Espace IV s dalším faceliftem. Každé osvěžení bývá dobrou zprávou, tou horší v tomto případě je, že dále odsouvá premiéru následnické, konečně nové generace. Novinka se oproti stávajícímu provedení liší od pohledu pouze minimálně, detaily k dispozici zatím nemáme, nicméně je pravděpodobné, že ani interiér či pohonné jednotky se převratných změn nedočkaly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Expace IV ve své původní podobě z roku 2002 

Na první pohled si všimneme především upravené grafiky předních svítilen, nového nárazníku, upravené masky chladiče a větších zpětných zrcátek, přičemž vzezření vozu má lépe korespondovat se současným stylistickým jazykem značky Renault. Detaily mají být uvolněny až příští měsíc, prodeje modernizovaného provedení budou zřejmě zahájeny koncem léta.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků