Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Organizace DUH tvrdí, že takových výsledků dosahovala auta před zavedením emisních norem Euro na konci 80. let.

Jak se dalo čekat, v návaznosti na Dieselgate pokračují různé vládní i nevládní, ziskové i neziskové organizace v hledání špíny (v tomto případě doslova) na všech autech – nejen na Volkswagenu, u kterého to všechno začalo. Do emisní pasti se nyní chytil nový Renault Espace s naftovým motorem 1.6 dCi.

Ten podle německé environmentální lobby DUH vypouští ve skutečností 25x víc emisí oxidů dusíku (NOx), než dovoluje norma Euro 6. Zatímco podle normy Euro 6 smí auto vypouštět maximálně 80 mg NOx na ujetý kilometr, Renaultu Espace naměřili 2036 mg NOx na km.

Život řidiče | Dieselgate

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Organizace DUH tvrdí, že takových výsledků dosahovala auta před zavedením emisních norem Euro na konci 80. let, právě proto se pak normy zaváděly. Stejná organizace nachytala i Opel Zafira s naftovým motorem 1.6 CDTI, který prý emituje 17x víc oxidů dusíku. než je dovoleno.

Zatímco homologační test probíhá při jasně definovaných podmínkách, různé „nezávislé“ organizace provádějí test podle svého. Některé se snaží nachytat auto při rozpoznávání emisní zkoušky třeba tak, že během testu otáčejí volantem nebo nechávají otáčet i kola nepoháněné nápravy. Jiné se zase snaží simulovat akceleraci a jízdní režim více odpovídající skutečnému provozu.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků