Renault Eolab je Clio budoucnosti se spotřebou 1 l/100 km

Seznam kapitol
  1. Renault Eolab jezdí za litr na sto
  2. Fotogalerie: Renault Eolab

Renault přiveze na pařížský autosalon konkurenci pro Volkswagen XL1, ale zatím jen ve formě konceptu. Na rozdíl od úsporného Volkswagenu ale sází Renault na tradiční čtyřmístné proporce, i když aerodynamika spolu s efektivitou spalování byly hlavními měřítky vývoje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault technologické novinky použité na konceptu Eolab postupně zavede do sériové výroby, zejména pak využití kompozitů, hliníku, plastů a hořčíku na karosářských dílech

Renault při stavbě konceptu Eolab použil nové výrobní postupy a i když automobilka netvrdí, že se koncept dostane v této podobě do sériové výroby, chce tyto technologie zavést do sériové produkce průběžně na budoucích modelech značky. Blíží se nový Mégane, bude nový Espace... Tak uvidíme.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Hatchbacky | Renault | Seat

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Eolab je vlastně takové Clio budoucnosti. I když je to hybrid, jeho hmotnost je prý o celých 400 kg nižší než u srovnatelného současného Clia. Toho bylo dosaženo použitím plastů, hliníku a dokonce hořčíku, ze kterého je střecha vozu. Efektivitě pomáhá také aktivní aerodynamika.

Renault Eolab má nejen přední a zadní aktivní klapky snižující odpor vzduchu, ale dokonce i aktivní klapky na discích kol, které se při rychlejší jízdě uzavřou a tím významně sníží odpor. Spolu s hladkou podlahou vozu se podařilo dosáhnout koeficientu odporu vzduchu jen 0,235.

Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Palivo

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

K pohonu slouží na třístupňovou převodovku napojený elektromotor o výkonu 50 kW (68 k) a točivém momentu 200 Nm, kterému pomáhá benzínový litrový tříválec o výkonu 57 kW (78 k) a točivém momentu 95 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva podle současných evropských norem má činit jen 1 litr na 100 km. Čistě na elektřinu pak auto ujede až 60 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Eolab jezdí za litr na sto
  2. Fotogalerie: Renault Eolab
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků