Renault DeZir: další sporťák na elektřinu

Renault přinesl první informace ke svému novému konceptu. Může se pochlubit pozoruhodným jménem, vzhledem i technikou.

Novinka jménem DeZir (fonetický přepis francouzského désire neboli touha) by se měla publiku představit letos v Paříži a nikoho snad v této době nepřekvapí, že půjde o čistý elektromobil. Jeho zásadním posláním však mý být navést značkový design novým směrem tak, aby se o něm mezi veřejností zase začalo mluvit. Prototyp DeZir se stal první studií Renault připravenou pod vedením nového šéfdesignéra Laurense van den Ackera, jenž svůj post převzal vloni po Patricku le Quementovi. Dosud tento potomek vlámských mistrů pracoval pro japonskou Mazdu, kde se podepsal i pod projekty Nagara, Ryuga a Hakaze, ještě dříve jej zaměstnávali u Fordu i u Audi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitěším prvkem modelu Renault DeZir je jeho příď, která naznačuje, jak by měly tyto partie vypadat u budoucích sériových Renaultů napříč modelovými řadami. Tato studie se vyznačuje vzhůru výklopnými dveřmi ve stylu Mercedesů SLS AMG nebo Gullwing, dlouhá je 4 225 mm a vysoká jen 1 163 mm, což je dokonce o nějakých 216 mm méně než u takového Audi TT. Šířka karoserie činí 1 986 mm, pokud byste chtěli s vozem parkovat pohodlně v garáži, budete kvůli dveřím potřebovat prostor vysoký alespoň 2 256 a široký 2 682 mm. Světlá výška je 110 mm, rozvor náprav 2 582 mm a rozchod předních a zadních kol dělá 1 600, resp. 1 705 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývá elektromotor uložený svisle před zadní poháněnou nápravou s aktivním diferenciálem, o jeho pohon se stará sada li-ionových akumulátorů s kapaciitou 24 kWh, jež vozu zajišťuje teoretický jízdní dosah nějakých 160 km. Tento elektromotor byl odvozen ze sériově vyráběné jednotky pro ostatní elektrické Renaulty, jeho výkon však činí 150 koní (110 kW) a točivý moment je 226 Nm. Díky rozsáhlému využití lehkých materiálů (karoserie je naříklad vyrobena z kevlaru a spočívá na ocelovém trubkovém skeletu) se podařilo dosáhnout pohotovostní hmotnosti 830 kg, podle Renaultu DeZir zrychlí z klidu na 100 km/h za 5 s a dosáhne rychlosti 180 km/h. Na obou nápravách najdeme větrané brzdové kotouče o průměru 356 mm, litá kola obouvají pneumatiky Michelin o rozměrech 245/35 R21.

Více o tomto voze, který uvnitř působí dojmem, jako by v něm došlo k masové vraždě, se jistě budeme dozvídat postupně tak, jak se bude blížit pařížský autosalon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault DeZir
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků