Renault Clio s porcí luxusu se jmenuje Initiale Paris

Bez velkého humbuku začal v domovské Francii Renault prodávat čtvrtou generaci Clia v luxusním kabátku.
Seznam kapitol
  1. Renault Clio Initiale Paris
  2. Renault Clio Initiale Paris: Fotogalerie

Luxusní Clio není žádné novum, už první řada před nějakými 22 lety nabízela verzi Baccara. S Initiale Paris se původně počítalo jako se samostatnou divizí coby konkurentkou DS Citroënu. Nakonec zatím zůstává jako název nejvyšší výbavy, zatímco DS u dvojitého šípu se odděluje nejen v Číně, ale už i v Evropě.

Renault nečeká na autosalon do Paříže, svůj malý vůz začal doma prodávat, už pro něj spustil i konfigurátor. Naživo jej uvidíme ale právě až na Mondialu v metropoli nad Seinou. Levný není, stojí 21.500 eur, tedy skoro 592 tisíc korun. Co za tenhle pořádný „ranec“ nabídne?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio Initiale Paris poznáte mj. podle LED v hlavních světlometech

V první řadě přeplňovaný tříválec TCe 0,9 l s výkonem 66 kW. Za benzinovou dvanáctistovku s turbem o výkonu 88 kW se připlácí dalších 2.100 eur (58 tisíc Kč), ta je k mání výhradně s šestistupňovým dvouspojkovým ústrojím. K turbodieselu 1.5 dCi/66 kW lze koupit jak základní pětistupňový manuál, tak i EDC. První verze stojí 23.800 eur (takřka 656 tisíc korun), druhá 25.200 eur (přes 694 tisíc Kč). To jsou opravdu hodně velké peníze. 

Největší stylistickou odlišností je absence denních diod v masce chladiče, přesunuly se totiž do hlavních světlometů. Kulaté mlhovky jsou v nárazníku oddělené. Nejdražší Clio má chromované ozdoby včetně lišty na víku zavazadelníku a plochou koncovku výfuku. Zaujmou i laky karoserie, například černý a odstín slonové kosti, sedmnáctipalcová kola mohou nejen ladit se zbytkem auta, ale být ještě navíc šedá.

Testy | Design | Kombi | Premiéry | Renault

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Částečně kožené čalounění interiéru lze objednat i několikabarevné s kontrastním prošíváním a nezbytnými logy Initiale Paris. Rovněž zde najdeme chrom – na přístrojích, volantu, středové konzoli či ventilačních otvorech, veselé barvy levnějších modelů ustoupily do pozadí. Tvarově stylové supermini, jak se kategorie malých aut označuje mezinárodně, tak získalo ještě více luxusu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejdražší Clio nabídne několik barevných provedení interiéru

Clia se dodávají bez rezervy, jen s lepicí sadou, ale místo na ni v kufru zůstalo, akorát je třeba připlatit 120 eur (3.300 Kč). Prosklená panoramatická střecha stojí dalších 400 eur, tedy 11 tisíc korun, klimatizace je už v základu, takže se prohřívání interiéru není třeba obávat. To jsou vlastně jediná „extras“, jinak mají Initiale Paris kompletní bezpečnostní i komfortní výbavu včetně multimédií (R-Link, navigace) a parkovací kamery. 

Dacia | Autosalony | Premiéry | Renault | Paříž 2014

Potvrzeno! Renault ukáže v Paříži nový Espace a dvě nové Dacie  

Následující kapitola
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků