Renault Clio s porcí luxusu se jmenuje Initiale Paris

Bez velkého humbuku začal v domovské Francii Renault prodávat čtvrtou generaci Clia v luxusním kabátku.
Seznam kapitol
  1. Renault Clio Initiale Paris
  2. Renault Clio Initiale Paris: Fotogalerie

Luxusní Clio není žádné novum, už první řada před nějakými 22 lety nabízela verzi Baccara. S Initiale Paris se původně počítalo jako se samostatnou divizí coby konkurentkou DS Citroënu. Nakonec zatím zůstává jako název nejvyšší výbavy, zatímco DS u dvojitého šípu se odděluje nejen v Číně, ale už i v Evropě.

Renault nečeká na autosalon do Paříže, svůj malý vůz začal doma prodávat, už pro něj spustil i konfigurátor. Naživo jej uvidíme ale právě až na Mondialu v metropoli nad Seinou. Levný není, stojí 21.500 eur, tedy skoro 592 tisíc korun. Co za tenhle pořádný „ranec“ nabídne?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio Initiale Paris poznáte mj. podle LED v hlavních světlometech

V první řadě přeplňovaný tříválec TCe 0,9 l s výkonem 66 kW. Za benzinovou dvanáctistovku s turbem o výkonu 88 kW se připlácí dalších 2.100 eur (58 tisíc Kč), ta je k mání výhradně s šestistupňovým dvouspojkovým ústrojím. K turbodieselu 1.5 dCi/66 kW lze koupit jak základní pětistupňový manuál, tak i EDC. První verze stojí 23.800 eur (takřka 656 tisíc korun), druhá 25.200 eur (přes 694 tisíc Kč). To jsou opravdu hodně velké peníze. 

Největší stylistickou odlišností je absence denních diod v masce chladiče, přesunuly se totiž do hlavních světlometů. Kulaté mlhovky jsou v nárazníku oddělené. Nejdražší Clio má chromované ozdoby včetně lišty na víku zavazadelníku a plochou koncovku výfuku. Zaujmou i laky karoserie, například černý a odstín slonové kosti, sedmnáctipalcová kola mohou nejen ladit se zbytkem auta, ale být ještě navíc šedá.

Testy | Kombi | Premiéry | Renault | Design

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Částečně kožené čalounění interiéru lze objednat i několikabarevné s kontrastním prošíváním a nezbytnými logy Initiale Paris. Rovněž zde najdeme chrom – na přístrojích, volantu, středové konzoli či ventilačních otvorech, veselé barvy levnějších modelů ustoupily do pozadí. Tvarově stylové supermini, jak se kategorie malých aut označuje mezinárodně, tak získalo ještě více luxusu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejdražší Clio nabídne několik barevných provedení interiéru

Clia se dodávají bez rezervy, jen s lepicí sadou, ale místo na ni v kufru zůstalo, akorát je třeba připlatit 120 eur (3.300 Kč). Prosklená panoramatická střecha stojí dalších 400 eur, tedy 11 tisíc korun, klimatizace je už v základu, takže se prohřívání interiéru není třeba obávat. To jsou vlastně jediná „extras“, jinak mají Initiale Paris kompletní bezpečnostní i komfortní výbavu včetně multimédií (R-Link, navigace) a parkovací kamery. 

Autosalony | Dacia | Paříž 2014 | Premiéry | Renault

Potvrzeno! Renault ukáže v Paříži nový Espace a dvě nové Dacie  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Clio Initiale Paris
  2. Renault Clio Initiale Paris: Fotogalerie
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků