Renault Clio RS: sportovec přišel o „atmosféru“

Značka Renault v Paříži vystavila novou generaci svého modelu Clio také v jejím nejostřejším provedení s tradičním označením Clio RenaultSport (RS).

Nové Clio RS je tu, ale mnohé své zastánce zřejmě poněkud zklame. Předně, dodáváno bude výhradně v kombinaci s pětidveřovou karoserií, stejně jako základní provedení pro široké masy, přičemž s třídveřovou variantou se bohužel nepočítá. Ale některé prvky tradice rychlých kompaktů Renault v případě Clia RS čtvrté generace porušil i dalším závažným způsobem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klika zadních dveří chybí, přesto tam (bohužel) jsou...

Renault Clio RS IV totiž přichází o atmosféricky plněný vysokootáčkový motor s objemem 2,0 l, na jehož místo nastupuje „foukaný“ čtyřválec s objemem 1,6 l. A aby nebylo smutných novinek málo, namísto šestistupňové převodovky s manuálním řazením bude Clio RS dodáváno výhradně s „automatem“ v podobě šestistupňové dvouspojkové rychlostní skříně EDC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se stará přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s automatickou převodovkou

Turbodmychadlem přeplňovaný motor s objemem 1,6 l dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 240 Nm od hranice 1 750 ot./min. Pro srovnání, dosavadní atmosféricky plněný čtyřválec 2,0 l dosahoval výkonu stejného, ale točivého momentu o 25 Nm nižšího. Provozní parametry nového modelu Clio RS 200 EDC Renault zatím nezveřejnil, ale v oficiálním oznámení tvrdí, že „spotřebuje o 2 l/100 km méně než srovnatelně výkonný předchůdce“.

Zajímavosti | Design | Renault | Premiéry | Autosalony | Paříž 2012

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Evropští zákazníci budou moci vybírat ze dvou nastavení podvozku, přičemž základní varianta Sport má nabízet „optimální rovnováhu mezi sportovními vlastnostmi a komfortem pro každodenní ježdění“. „Drsnější“ odladění Cup s tužším pérováním a o 5 mm sníženou světlostí je pak připraveno zejména pro vyznavače skutečně ostrého svezení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O atmosféricky plněný motor Clio RS přišlo, ale vypadá opravdu dobře

Nový Renault Clio RS 200 EDC se vyznačuje zaoblenou přídí, přičemž v nárazníku si všimneme výrazné stříbřité lišty vzdáleně připomínající spoilery monopostů Formule 1, dále pak výrazným difuzorem v zadním nárazníku a spoilerem nad zadním oknem, jež údajně zvyšují přítlak o 80 % na přední a 20 % na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Při pohledu na zadní část karoserie vyniká mohutný difuzor

Specifickými rysu tohoto modelu jsou dále denní svítilny LED v nárazníku, upravená maska chladiče, rozšířené prahové obklady, dvojice koncovek výfuku a sedmnáctipalcové lité ráfky. Interiér vyniká rudými doplňky a kontrastním stehováním, sportovním volantem doplněným páčkami „manuálního“ řazení a hliníkovými pedály.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků