Renault Clio RS 200 vs staré Clio RS Cup: a přesně o tom to je

Nový Renault Clio se představil již ve své velmi očekávané verzi RS, která je bohužel v mnoha ohledech jiná. Pokud pomineme všechny detaily, pak tu máme dva základní rozdíly. Zaprvé má turbo a zadruhé má automatickou převodovku. Je to velká škoda, protože předchozí Clio RS, byť mělo řadu nedostatků, mělo také perfektní podvozek, skvělý motor a dokázalo nabídnout spoustu opravdové řidičské zábavy.

Premiéry | Byznys | Fascinace | Renault | Ceny | Sportovní auta | Kupé

Renault Clio RS – cena začíná na 639 000 Kč

Původní atmosférický dvoulitr nabídl maximální výkon 200 koní při 7100 ot./min (!) a točivý moment 215 při 5400 ot./min, nejvyšší rychlost 225 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 6,9 s. Nové Clio RS dostalo přeplňovanou jedna-šestku taktéž naladěnou na 200 koní, maximální výkon ale dostanete už při 6000 ot./min (ať se na mě nikdo nezlobí, ale dvoulitr vytočený přes sedm tisíc měl své obrovské kouzlo), točivý moment vrcholí na 240 Nm a řidič jej má k dispozici už od 1750 ot./min. Podle tabulek pak je na stovce o dvě desetinky rychleji a rozjede se na 230 km/h.

Testy | Design | Renault | Palivo

Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Pokud se zeptáme, proč Renault sáhl k podobnému kroku, nabízí se okamžitě odpověď v podobě nutnosti plnit emisní normy. Je to ale pouze poloviční odpověď. Tu druhou půlku krásně demonstruje video, které zveřejnil francouzský Motorsport Magazine. Ten vedle sebe postavil staré a nové RS a vyzkoušel sprint na 400 m. Asi nikoho nepřekvapí, že nové RS s automatem a přeplňovaným motorem vyhrálo.

Testy | Renault

Clio Renault Sport: továreň na zážitky (test)

Bohužel přesně to spousta zákazníků v dnešní době chce. Za sport se považuje pedál na podlaze a co nejlepší zrychlení na rovince, tím to končí. Stejný důvod pak hledejte za negativními reakcemi na výkon Toyoty GT86 nebo dokonce Swiftu Sport. Přece jim chybí turbo a v nízkých otáčkách nejedou. Je to smutné, ale je to prostě tak. Sport v dnešní době začíná a končí u hodnoty zrychlení z nuly na sto a automobilky se tomu přizpůsobují.

Proto už se nemohu dočkat testu Subaru BRZ. Nevím totiž, kdy bude možné vyzkoušet další sportovní vůz osazený atmosférickým vysokootáčkovým motorem a manuální převodovkou. Vyhlídky v tomto směru moc slibné nejsou. 

 

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků